הנציג האשדודי בחידון התנ"ך העולמי

עמית אלגזר תלמיד כיתה י' בבית הספר מקיף י”א, הוכתר לחתן התנ"ך הארצי לנוער ויתמודד ביום העצמאות בשלב הגמר העולמי. עמית לומד פיזיקה ומדעי המחשב והגיע לחידון התנ"ך במקרה, אך האתגר גרם לו לשקוד על לימוד התנ"ך ולהשלים פערים * תחזיקו לו אצבעות: 15‪.4‪.21, יום חמישי, בערוץ ׳כאן 11׳

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחד משיאי חגיגות יום העצמאות הוא חידון התנ"ך העולמי לנוער. בין 16 המתמודדים מכל העולם, מתמודד גם עמית אלגזר , תלמיד כיתה י' במקיף י"א באשדוד. בשלב החידון הארצי זכה עמית בתואר חתן התנ"ך הארצי והוא מתכונן לקראת שלב העולמי ומקווה להגיע למקום גבוה ומכובד. החידון יתקיים כאמור ב15‪.4‪.21 בתיאטרון ירושלים ויהיה בסימן ׳שלום עולמי׳.  כמו כן, הטקס יהיה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו״ר הכנסת חה״כ יריב לוין ושר החינוך. החידון ישודר בשידור חי בשעה 11 בערוץ כאן 11 ובפייסבוק של משרד החינוך.

עמית, בן בכור מגיע ממשפחה מסורתית. הוא לומד בכיתה י' במקיף י"א במסלול פיזיקה ומדעי המחשב, ומעיד על עצמו שהוא גם אוהב מוסיקה ומנגן על טרובון. הוא לא מופתע שתלמידים מתיכונים ממלכתיים מצליחים בחידון התנ"ך ומציין לטובה את הצלחת תלמידים באשדוד שמגיעים למעמד מכובד.

איך הגעת לחידון התנ"ך?

" זה די קרה בטעות. השתתפתי באיזה חידון ופשוט הציעו לי לגשת לחידון הרגיל. באותו זמן גם היה לי קל בלימודים  ולא היה לי אתגר  אז החלטתי ללכת על זה  בשנה שעברה לא  הלך כזה טוב, אבל השנה הגעתי עד השלב העולמי”.

מה אומרים במשפחה שהגעת לשלב כזה?

"מאוד שמחים. סבא שלי היה מבסוט. מאוד גאה בי אני חושב. וגם ההורים תומכים”.

ההתמודדות גזלה לך זמן משגרת הלימודים. איך מתגברים על פער עצום?

“זה לא משהו קל. זה הרבה  חומר. זה  ללמוד קרוב לחצי מהתנ"ך.  זה לקח לי הרבה זמן מהלימודים  וגם הרבה זמן מהזמן שלי עם חברים. אבל כשיש מטרה הולכים עליה זה עד הסוף”.

 אתה מתרגש לקראת התחרות?

"אני מתרגש, בכל זאת זה מעמד גדול”.

אתה מאמין שתוכל להגיע לאחד המקומות הראשונים?

“האמת שאני מאמין.  אבל אי אפשר לדעת מה יקרה  יכולה לבוא איזה שאלה, שלא אדע״.

יש לך דמות תנ״כית אהובה במיוחד?

״האמת שאין. אבל יש פסוק שאני מאוד אוהב: 'הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך כי אם לעשות משפט ואהבת חסד  והצנע לכת עם אלוהיך'  (מיכה ו' פסוק ח׳) זה משפט שאני אוהב״.

איך מגיבים בבית הספר?

"כשזכיתי במחוזי כולם היו ממש מבסוטים, אבל  פעם הראשונה שהייתי בבית הספר אחרי החידון הארצי, הייתי בשעות שלא היו כל כך הרבה אנשים במקיף, אז לא ראו אותי כל כך. המורות בטח גאות ובאטרף”.

עמית הגיע לשלב של החידון המחוזי והיה בין הזוכים שהתמודדו על תואר חתן התנ"ך העולמי שהתקיים ב-25.3.21 בעיר בית שמש, עמית הפגין ידע ובקיאות מרשימים מאוד וזכה לציון של 97 נק' וגבר על כל שאר המתמודדים והוכרז כחתן התנ"ך הארצי לנוער לשנת תשפ’’א.

המורות שליוו את עמית בכל תהליך הלמידה וההכנה הגב' מירי טפר מנהלת חט"ב ורכזת תנ"ך הגב' דגנית אלימלך הוסיפו:"עמית למד בשקדנות מתוך עניין ואהבת התנ"ךספר הספריםאנו נושאות תפילה שימשיך לחוות הצלחה ולמצוא חן וחסד בעיני כל רואה גם ביום העצמאותעל עמית נאמר הפסוק: "לב נכון יקנה דעת ואוזן חכמים תבקש דעת" ( משלי י”ח).

מנהלת מקיף י״א: "מהווה מודל לחיקוי עבור רבים״

מנהלת בית הספר מקיף י"א הגב' לבנת זיק מסרה: ״הצוות החינוכי כולו גאה בעמית על ההישג המדהים ובעיקר על הדרךעמית מהווה מודל לחיקוי עבור רבים והוא מוכיח כי אין דבר העומד בפני הרצוןאנו מאחלים לעמית המון הצלחה גם בחידון העולמי ואנו בטוחיםכי זכינו שבית הספר והעיר אשדוד יהיו מיוצגים נאמנה על ידי עמיתוכל שנותר לי הוא לאחל לעמית כדברי דוד המלך: "והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעיתו ועלהו לא יבול וכל אשר יעשה יצליח"

(תהלים פרק א').

"אני מניח שהרבה זמןמחשבה והתמדה מביאים לתוצאותאני משתדל לעשות את הטוב ביותר שליוכמובן שלא הייתי מגיע לאן שהגעתי ללא המשפחה המעולה שלי והמורות הנפלאות", אמר עמית אחרי שזכה בחידון הארצי. " ההרגשה של להיות בחידון התנ"ך העולמי היא מאוד מרגשת ומעצימהאני מרגיש שהגשמתי את עצמיזוהי ללא ספק  הגשמת חלום״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן