הנס של מלכה: ממוות קליני בחדר הניתוחים ובחזרה לחיים

מלכה פנסטר, (64), התקבלה לפני כשנה במיון בית החולים הציבורי אסותא אשדוד בעקבות תלונות על כאבי בטן עזים. היא נכנסה לחדר הניתוח ועל מיטת הניתוחים קרסה, וליבה הפסיק לפעום ונאלצה לעבור החייאה. השבוע היא מעלה על נס את מה שקרה לה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כשנה הגיעה לבית החולים ׳אסותא׳ אשדוד, מלכה פנסטר, מטופלת בת 64, בעקבות תלונות על כאבי בטן עזים.

עם קבלתה, היא נשלחה באופן דחוף לבדיקת ct, בו נמצא שהיא סובלת מחור בקיבה, מצב מסכן חיים המחייב ניתוח דחוף. מלכה הובלה באופן דחוף לחדר הניתוח ועל מיטת הניתוחים קרסה, וליבה הפסיק לפעום ונאלצה לעבור החייאה.

למרות מצבה הלא יציב, היה ברור שללא ניתוח מלכה לא תוכל לשרוד ולכן הוחלט על המשך ביצוע ניתוח החירום. בניתוח בוצעה כריתה של חלק מהקיבה והמעי הגס. הניתוח עבר בהצלחה, אך כאמור, בשל מצבה הקשה לא ניתן היה לבצע חיבור של מערכת העיכול מחדש וקיבתה נשארה מנותקת. מלכה הועברה לטיפול נמרץ ושם הייתה תלויה בין חיים ומוות במשך מספר ימים ואף נזקקה לניתוח חוזר לצורך שליטה על זיהום שהתפתח בגופה.

מלכה הייתה מאושפזת זמן רב בבית החולים, כאשר בכל הזמן הזה היא מוזנת דרך צינור ישירות למעי, לא מסוגלת לבלוע דבר ומרותקת למיטתה. רק לאחר כשלושה חודשי אשפוז מלכה הייתה חזקה מספיק כדי להשתחרר מבית החולים, אך גופה עדיין לא חזר לאיתנו. היה ברור שכדי לעבור ניתוח לצורך שחזור של מערכת העיכול וחיבור מחדש של הקיבה היא צריכה להתחזק באופן ניכר. במשך שנה שלמה מלכה ניזונה על יד צינורית למעי או הזנה ישירות לווריד והייתה במעקב של צוות המחלקה הכירורגית באסותא אשדוד. רק לאחר כשנה שבהם עברה חיזוק גופני וטיפולי פיזיותרפיה מרובים, הוחלט בעצה אחת עימה ובני משפחתה שהיא כשירה דייה לעבור ניתוח מחדש.

הניתוח היה ייחודי וכלל שחזור מורכב של מספר דברים במערכת העיכול. הניתוח הוכתר בהצלחה ולאחר פרק זמן של שלושה שבועות מלכה שוחררה מבית החולים והחלה להיות מוזנת באופן טבעי.

הרופאים באסותא אשדוד אומרים כי מדובר במקרה קיצון של אישה שחרף גילה ומצבה הקשה, מחלות הרקע הכרוניות, המוות הקליני שעברה וסדרת הניתוחים המורכבים, הצליחה כנגד כל הסיכויים לחזור לחיים תפקודיים מלאים.

ד"ר קובי רחמוט, כירורג בכיר במחלקה הכירורגית באסותא אשדוד – הרופא המטפל – "לאור מצבה של מלכה בחדר הניתוח אל מול מצבה כיום, אין ספק שמדובר בנס. גם האשפוז לאחריו היה מסובך ומספר רב של פעמים היא עמדה בסכנת מוות. מההתחלה מלכה לחצה עלינו שנחבר מחדש את קיבתה כמה שיותר מוקדם, כדי שתוכל לאכול בצורה רגילה, אך היה לנו ברור שמצבה כל כך שברירי שאין סיכוי שהיא תעבור ניתוח מורכב שכזה בהצלחה. לבסוף גם היא השתכנעה בזה ורק לאחר מעקב ממושך שנמשך קרוב לשנה הגענו למצב שהיא מספיק חזקה. הימים לאחר הניתוח היו מתוחים וכל הצוות עקב מקרוב אחר כל שינוי במצבה. לשמחתנו הניתוח הוכתר כהצלחה והיא התאוששה ממנו באופן מלא. כיום, כנגד כל הסיכויים היא חזרה לתפקוד מלא כאחד האדם". מלכה פנסטר: "לפני כשנה אושפזתי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, כשאני במצב קשה ונאלצתי לעבור ניתוח חירום לייצוב המצב. לאחר מכן, נשארתי כמטופלת במחלקה הכירורגית למשך כשנה. בכל זמן שהותי, זכיתי לטיפול מסור ואוהב על ידי כולם, מהרופא והאחות ועד לצוותי הניקיון. הם סיפקו לי לאורך כל הדרך נקודות אור שכל כך נזקקתי להן. כיום, חודש לאחר השחרור מביה"ח, אני עדיין נמצאת בהליך שיקום ורואה עצמי עושה יותר ויותר פעילויות שכבר חשבתי לוותר עליהן. המסר שלי הוא: אסור לאבד תקווה. לאמונה חלק חשוב בהליך השיקום

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן