המתווך תבע הלקוח על דמי תיווך: בית המשפט קבע כי המתווך לא יקבל אגורה וישלם הוצאות 10 אלף שקלים

תביעתו של המתווך כנגד בעל דירה לתשלום פיצוי ע"ס כ- 139,000 ₪ נדחתה והמתווך ישלם לבעל הדירה הוצאות ושכר טרחת עורך דין ע"ס 10,000 ₪.

עו"ד אהרון.. צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלה של עסקאות רבות של נדל"ן ראוי מאוד לשים לב לדמי התיווך שמבקשים לא תמיד בצדק ולעתים הם תובעים ולא להירתע מתביעות סרק של מתווכים שבמקרים מסוימים לא מגיע להם אגורה.

כמו במקרה הזה שהגיע למשרדו של עורך הדין יניב אהרון הגיע בעל דירה לאחר שנתבע על ידי מתווך אשר פעל בשיתוף פעולה עם משרד תיווך נוסף למכירת דירתו של המוכר.

עפ"י הסכם התיווך שנחתם בין המתווך לבעל הדירה,  הוקנתה למתווך זכות בלעדיות למכירת הנכס וסוכם על עמלת תיווך ע"ס 2% בתוספת מע"מ ככל שמחיר הדירה יעלה על סכום של 2.4 מיליון ₪.

הצדדים הוסיפו בכתב ידם סעיף ייחודי, לפיו עמלת התיווך "תעמוד על כל סכום מעל 2.4 מיליון ₪ ועד לגובה של 2% בתוספת מע"מ".

בפועל, הדירה נמכרה בסך של 2.375 מיליון ₪ ולפיכך לכאורה לא מגיע למתווך כל דמי תיווך עבור עבודתו.

המתווך תבע את בני הזוג בדרישה לתשלום של 2% ממחיר הנכס בגין המכירה וגם על 3% ממחיר העסקה כפיצוי מוסכם בגין ההפרה של ההסכם.

המתווך טען בבית המשפט כי הוא זכאי לדמי תיווך אף אם הדירה נמכרה בסך הנמוך מ- 2.4 מיליון ₪ לאור העובדה כי הוא היה הגורם היעיל להתקשרות בעסקה. כמו כן טען כי הפרשנות להסכם התיווך הינה כי "ההסכמה הייתה שעד סכום של 2,400,000 ש"ח ישולמו 2% בהתאם לסעיף הסטנדרטי, ומעבר לסכום של 2,400,000 ישולמו דמי תיווך לפי הסעיף בכתב יד".

כמו כן, טען המתווך כי הצדדים חתמו בנוסף חוזה סטנדרטי שבו דמי התיווך נקבעו על סך 2% בתוספת מע"מ ממחיר הנכס ,לא מחקו את ההתניה הזו מההסכם וכן בעל הדירה פעל בחוסר תום לב שעה שניסה להסתיר מהמתווך את העסקה שנחתמה.

בעל הדירה, באמצעות עו"ד יניב אהרון, טען שהוא בכלל לא רצה להתקשר עם המתווך בעסקה ורק בגלל עקשנותו הסכים לפרסם דרכו את הדירה למכירה אך בתנאי כי יקבל עבור העסקה לא פחות מ- 2.4 מיליון כאמור. טענת ההגנה נתמכה ע"י עדויות הן של אשתו של בעל הדירה אשר נחכה במעמד חתימת הסכם התיווך הן של המתווכת מטעם הקונה והן של הקונה עצמיו שכולם צידדו בגרסת בעל הדירה.

בית המשפט בהחלטתו העדיף את הפרשנות של בעל הדירה לפיה "הצדדים התכוונו כי רק מעל למכירה בסכום של 2,400,000 ש"ח יזכה התובע בשכר טרחה, לפי סכום המכר מעל הגבול האמור ועד לגבול של 2% בתוספת מע"מ, ורק מחמת טעות לא נמחק הסעיף הסטנדרטי".

עוד קבע השופט בפסק הדין, כי "אין שחר לטענה כאילו העסקה נעשתה מאחורי גבו של התובע, מבלי ליידע אותו" וציין בנוסף כי "התובע ידע על העסקה, ובחר שלא לקחת בה חלק, כנראה כיוון שסכום העסקה היה בסך של 2,375,000 ש"ח, היה נמוך מהסכום שנקבע בין הצדדים שרק מעליו תשתלם עמלת תיווך".

בית המשפט הכריע כי בני הזוג לא הפרו את הסכם הבלעדיות, וכי פעלו כמקובל- ברגע שקיבלו הצעה מקונה פוטנציאלי יידעו את המתווך התובע ולאחר שהחליט שלא לקחת את העסקה הנמוכה..

בסופו של יום דחה בית המשפט את התביעה במלואו וקבע כי מאחר והנכס נמכר בסכום הנמוך מ-2.4 מיליון ש"ח, הרי שבהתאם להסכמה אין תשלום דמי תיווך ולאור כך, המתווך ישלם לבעל הדירה, הוצאות משפט ושכר טרחה בסך של 10,000 ש"ח.

משרדו של עורך הדין יניב אהרון שייצג את הזוג נמצא באשדוד רח' הבנים 14, מגדל סי מול, חייגו: 08-626-2989 או 050-270-8116.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן