המשפחה שביתה נשרף: "נותרנו בלי כלום"

ביתם של משפחת גרייב ברובע י״ב, נשרף כליל, וההורים עם ארבעת ילדיהם נותרו ללא קורת גג ורכוש. בני המשפחה נמלטו מהדירה הבוערת ברגע האחרון, וניצלו אך נותרו חסרי כל: ״נותרנו רק עם הפיג׳מות. הכל עלה באש״. המשפחה מבקשת את עזרת הציבור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 לא כך תכננו בני משפחת גרייב לחגוג את תחילת השנה האזרחית החדשה. הם כבר ערכו קניות לכבוד הנובי גוד, אולם, יום לפני פרצה שריפה בדירתם שברחוב שבט לוי ברובע י״ב וכילתה את כל רכושם, והם נותרו חסרי כל רק עם הפיג׳מה שלבשו בעת שנמלטו מהדירה הבוערת. ״הרמתי את אחי הקטן ורצתי איתו מחוץ לבית. היינו יחפים, אפילו גרביים לא נשאר לנו. מספרת מריה אחת מבנות המשפחה.

השריפה פרצה ביום חמישי בלילה בקומת הקרקע של הבניין- דירתם של משפחת גרייב. לוחמי האש הוזעקו למקום והחלו בפעולות לכיבוי האש וחילוץ לכודים. דובר שירותי הכיבוי באשדוד, אלקנה ביטון, מסר כי מדובר בשריפה קשה, וכי לאחר פעולות כיבוי ופיזור העשן בבניין, לא אותרו עוד לכודים. תוכי של אחד הדיירים מת כתוצאה משאיפת עשן. לא היו נפגעים נוספים באירוע. 

לדברי רשף ביטון: השריפה פרצה ככל הנראה בשל רמקול או בוקסה נטענת שלא הייתה תקינה תוך כדי טעינה. ביטון קורא לציבור לגלות עירנות ולהקפיד על כללי זהירות: ״אין לטעון סוללות ליתיום ללא השגחה. יש להקפיד על קניית סוללת ליתיום תקנית, אין לבצע שינויים בסוללה המקורית, אין לטעון את הסוללה בקרבת חומרים דליקים ולהיזהר מהטענת יתר״.

״גם התוכי האהוב ג׳אקו לא שרד״

 לדברי מרינה, ״אחי הקטן ישן בחדר. אנחנו ישבנו ואכלנו ארוחת ערב בסלון. סגרנו את הדלת שלו, שלא יתעורר מהרעש. פתאום הוא יצא אלינו ומאחוריו שובל עשן ואש. רצתי הרמתי אותו ורצתי החוצה. גם אמי ואחותי נמלטו מחוץ לדירה. תוך דקות האש שרפה הכל. נותרנו בלי כלום. כל הדברים האישיים הלכו. תמונות מחשבים, תכשיטים. הכל עלה באש. אחי הקטן ואני היינו יחפים כשנמלטנו מהדירה אפילו גרביים לא נשאר לנו.  תודה לאל שאנחנו ניצלנו, אבל הכל נשרף והכי כואב זה שגם התוכי האהוב שלנו, ג׳אקי, שחגג איתנו לא מזמן 20 שנה, לא שרד״.

״נותרנו בלי כלום״

 האש כילתה את כל תכולת הבית. הכל נשרף, רהיטים, בגדים, והבית נותר מפוייח . מדובר במשפחה זוג הורים שכרגע לא עובדים הבן הבכור בן 26, בת בת 24 בת בת 19 ובן הזקונים בן 9. לדבריהם הדירה לא הייתה מבוטחת ועלות השיפוץ הוא כחצי מיליון שקלים.״נשארנו ממש בלי כלום. אנחנו זקוקים לעזרה. תמיד הייתי בצד הנותן ועוזר עכשיו משפחתי זקוקה לכם״, היא אומרת.

 העירייה דאגה להם ללינה בסוף השבוע במלון לשלושה ימים. ״הגענו לשם ביום שישי בחמש לפנות בוקר ויום בראשון פינו אותנו״.

איפה ישנתם?

״ התפזרנו כל אחד במקום אחר. אי אפשר לארח ביחד 6 נפשות ועוד לתקופה ממושכת״.

למה אתם זקוקים?

״להכל, אבל הכי חשוב זה דירה בת 4-5 חדרים מרוהטת בשכירות. כך שנוכל להתחיל לשקם את עצמנו ולצאת מזה״.

כיצד ניתן לעזור למשפחה?

על מנת לסייע למשפחה ניתן ליצור קשר לטלפון: 052-6101408 ניתן להעביר למספר זה בביט. העברה בפייבוקס  והעברה בנקאית לבנק לאומי סניף 662 מס׳ חשבון 50099728 לידי מריאה גרייב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן