המשטרה חשפה באשדוד מעבדת סמים מהגדולות בארץ

7 חשודים נעצרו וכ- 3,100 שתילי סמים במשקל של כחצי טון ובשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים נתפסו ממש לפני קצירתם והפצתם, במעבדת סמים המשתרעת על 800 מ״ר באשדוד. 4 מהחשודים הובאו לבית המשפט באשקלון, ומעצרם הוארך עד יום ראשון הקרוב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מעבדת ענק לגידול סמים, מהגדולות בישראל נחשפה השבוע, באשדוד. היחידה המרכזית של מרחב לכיש מנהלת מזה כחמישה חודשים חקירה סמויה נגד מעבדה לגידול סמים מסוכנים, שהוקמה במרתף בניין באזור התעשייה הצפוני בעיר אשדוד, עליה פיקחו בלשי המשטרה באופן הדוק מיום הקמתה וזריעת השתילים. במהלך תקופה זו, אספו חוקרי הימ״ר ראיות וממצאים נגד מספר חשודים שנהגו להגיע למקום מדי יום על מנת לטפל בגידולי שתילי הסם.

 מחקירת המשטרה עלה  כי החשודים השקיעו בהקמת מעבדת הסמים מאות אלפי שקלים ורכשו ציוד גידול יקר ערך, שאת חלקו שינעו באמצעות משאית השייכת לאחד החשודים.

קצין במרחב לכיש: ״זו המעבדה הכי גדולה שנתפסה בישראל״

לדברי קצין במרחב לכיש בתקשורת: ״זו המעבדה הכי גדולה שנתפסה בישראל בשנים האחרונות״ עוד הוסיף ואמר כי החשודים, כולם ממרכז וצפון הארץ ביקשו להקים מעבדת סמים. הם שכרו את המרתף בבניין באזור התעשייה באשדוד. במבנה יש משרדים, וחדרי אירוח. "המטרה שלהם הייתה להסוות את העובדה שיש במקום מעבדה לגידול מריחואנה”. כן אמר הקצין כי הם השקיעו מעל חצי מיליון שקלים בשכירת המקום וברכישת ציוד יקר ומשוכלל שיזרז את גידול השתילים.  ״ הם השקיעו את כל הכספים שלהם במקום. הם היו אמורים להרוויח לפחות כ-50 מיליון שקלים״.

 במהלך הפעילות הסמויה, נחשפו השוטרים לגודלה של המעבדה  המשתרעת כאמור על מרתף בניין בגודל של כ-800 מ״ר, שחולקו לחללים נפרדים על פי שלבי גידול השתילים, לרבות חלל המיועד לקצור את תפרחת השתילים והפקת הסם.

שבעה חשודים נעצרו

השבוע, עם סיום סיום החקירה הסמויה לחקירה גלויה, והגעת 5 חשודים למעבדה, ניתן האות וכוחות המשטרה פשטו על המקום ועצרו אותם לחקירה. במקביל נעצרו 2 חשודים נוספים בחשד לכאורה שהם מעורבים בתפעול המעבדה במסגרת הפשיטה נתפסו בנוסף לכחצי טון שתילי סם, ציוד המעבדה ששימש לגידול, 3 רכבים ומשאית השייכים לחשודים, והם יועברו להמשך חקירה כלכלית והליך חילוט

.

כלל החשודים (בגילאי 18-50) הם ממרכז וצפון הארץ. 4 מהם הובאו לבית משפט השלום באשקלון להארכת מעצרם. נציג המשטרה רס״מ שי לזמי עתר להמשך המעצר למשך 8 ימים. לדבריו ״מדובר בעבירה חמורה, בכמות הזויה, חצי טון זה כמות שלא נתפסת בכל פרמטר״ מנגד עתרו הסניגורים של החשודים, ששלושה מהארבעה בלי עבר פלילי לשקול חלופת מעצר או פחות ימי מעצר.

השופטת בונדה: ״מדובר במעבדה בסדר גודל יוצא דופן״

״מדובר במעבדה בסדר גודל יוצא דופן״, ציינה השופטת דורית בונדה בהחלטתה. לדבריה כל אחד מהסניגורים של החשודים ״ביקש למזער את חלקו של החשוד אותו הוא מיצג כשנטען כי כשנטען כי לחשודים אין כל יד ורגל בהפעלת המעבדה״, אך הוסיפה כי חלק מהחשודים נעצרו בעודם מצויים במעבדה. ״בשלב הנוכחי אציין כי חומרי החקירה אשר הונחו לפני מלמדים על קיומו של חשד סביר הקושר את כלל החשודים למעבדת הסמים ולעבירות אשר בוצעו במעבדה… מאחר ואין מדובר בחשד בסיסי בלבד, לא מצאתי להעתר לבקשת ב"כ החשודים לצמצם את ימי המעצר״ מעצרם של 4 החשודים הוארך עד ה- 16‪.1‪.22 ״ והיה ועם התפתחות הליך החקירה יחלש החשד הסביר כנגד מי מהחשודים, על היחידה החוקרת לפעול לשחרורו עוד קודם לכן״, הוסיפה השופטת בונדה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן