המרכז לתרבות אנדלוסית ולפיוט בישראל אירח את הענקת פרסי קרן גאון

בטקס מרשים שהתקיים אמש בכיפה של המשכן לאומניות הבמה באשדוד, שעה קלה לפני פתיחת הקונצרט של התזמורת האנדלוסית, הגישה הנהלת קרן גאון את הפרס על שם רנה וניסים גאון לשנת תשפ"ב 2021 בתחום המחקר והיצירה של מורשת יהדות צפון אפריקה, לפרופסור יהודית הנשקה ולסופר עו"ד עוזיאל חזן.

צילום: רפי דלויה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בכנס השתתפו חברי ההנהלה של הקרן, הד"ר יעקב הדני, מר שמואל מרגי היו"ר, ופרופ' משה בר אשר. מי שזכו להיות אורחי הכבוד של הטקס, הם הנהלת המרכז לתרבות האנדלוסית ופיוט בישראל, שהגיעו יחד עם היו"ר הגב' טלי סהרוני, חברי ההנהלה ומנהלי התזמורת והמרכז לפיוט ושירה יעקב בן סימון וישראל אוחיון וכן פייטני האנדלוסית והמרכז לפיוט ושירה הר' מני כהן ושמעון אילוז.

במהלך הטקס כובדה איריס חליפה מנהלת המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית, לשאת דברים למשתתפים, כמו גם קרן בטיט מנהלת מחלקת השיווק של התזמורת שפועלת מול קרן גאון לשיתופי פעולה במהלך השנה כולה. 

במשך שנים ארוכות מעניקה הקרן פרס לחוקרים בתחום יהדות צפון אפריקה, ונותנת מלגות לסטודנטים ותלמידים שמשתתפים בלמידה וחקר של התרבות של יהודי צפון אפריקה. כחלק מהפעילות של הקרן, היא משתפת פעולה עם התזמורת האנדלוסית והמרכז לפיוט ושירה בישראל.

קרן גאון הינה עמותה שפועלת לאיסוף לחקר ולהפצה של התרבות והמורשת של יהדות צפון – אפריקה, כחלק בלתי נפרד של תרבות ישראל בארץ ובגולה. מטרתה לערוך פעולות תרבות מכל סוג שהוא, כולל כנסי- עיון , הסברה, הוצאה לאור של ספרים ויצירות. דגש מיוחד יושם על פעולות מחקר ועיון באמצעות המוסדות האקדמיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן