"המצאת המאה": לראשונה תיערך תחרות יזמות לבני נוער בנמל אשדוד

ועדה שהתכנסה בחרה מתוך מגוון רעיונות, 14 מיזמים שיתחרו ביניהם בערב הגמר שייערך ביום שלישי הקרוב בנמל אשדוד. התחרות תצולם ותשודר LIVE ותינתן האפשרות לשופטים ולקהל הצופה להשקיע במיזמים בניסיון לקדמם ולהוציאם לפועל. יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער: "מדובר בהתרחבות משמעותית של תחום הנוער אשדוד הפותח את שעריו החל מהשנה לפיתוח יזמות נוער"

צילום: דניאל הרלב
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כיום כבר ברור שבמוחם הקודח של בני ובנות הנוער מסתובבים להם רעיונות אינספור, שרק מחפשים את הבמה הנכונה לצאת לאור.

תחרות "המצאת המאה", שהינה פרי שיתוף פעולה מיוחד בין תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד ומינהל החינוך בעירייה לבין חברת אדמה אגן ונמל אשדוד היא בדיוק הפלטפורמה הנכונה לחשוף את המיזמים והרעיונות של בני הנוער. חברת נמל אשדוד אשר מובילה שיתוף פעולה זה, מקיימת את הפרוייקט במסגרת מיזמים משותפים בתחום האחריות החברתית של החברה, כחלק מערכי החברה של שיתוף פעולה בין עובדים סביבה וקהילה.

את הרעיון לתחרות הגו איל פרץ ועמק עמרמי, צמד אמנים ויזמים חברתיים מאשדוד, ומי שהרימה את הכפפה היא לא אחרת מאשר ראש תחום הנוער בחברה העירונית מזל שאלתיאל. בתחום הנוער מציינים כי מדובר בצעד ראשון בדרך להקמת "האב" יזמות ותעסוקה עירוני לנוער.

התהליך לקראת התחרות, החל לפני 3 חודשים עם גיוסם דרך בתי הספר ותנועות הנוער של היזמים הצעירים והמיזמים השונים. מבין כל המיזמים שהוגשו, נבחרו על ידי ועדה שהוקמה במיוחד לתחרות בסה"כ 14 מיזמים אשר יתחרו ביניהם בערב הגמר שייערך ביום שלישי הקרוב (28.12) בטרמינל נמל אשדוד.

כאמור, מזה 3 חודשים זוכים נציגי 14 המיזמים לעבור תהליך מעצים שכולל בין השאר הרצאות איכות מעוררות השראה במרכז המבקרים בנמל אשדוד, הרצאות בחינוך פיננסי, שיווק דיגיטלי וסיורים מודרכים בנמל.

לכלל המיזמים צוותו במהלך התקופה "מנטורים" מעולם האקדמיה והעסקים שסייעו ליזמים הצעירים למקד את המיזם שלהם ולהכינו לערב הגמר. בימים אלו סיימו הקבוצות סדנאות עמידה מול קהל, סדנאות בניית תכנית עסקית וצילום סרטון תדמית שיוצג בערב גמר התחרות.

בין המיזמים הנבחרים ניתן למצוא פתרונות יצירתיים לסוגיות חברתיות בוערות בימינו בנושאים שונים כמו איכות הסביבה, צרכים מיוחדים, שירות לאזרח, חינוך ועוד.

בערב הגמר, בנוכחותו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יציגו 14 היזמים הצעירים את רעיונותיהם בפני קהל ופאנל שופטים מכובד הכולל את אשת העסקים ירדנה עובדיה כשופטת כבוד, איש העסקים דורון עזרא, מר משה ז'נה מנכ"ל נמל אשדוד, מר צבי מנור מנכ"ל אדמה אגן וסמנכ"ל תפעול אדמה ישראל, מר אורן טוויל, מנכ"ל החברה העירונית אשדוד, מר אריה מימון, ראש מינהל החינוך בעיר אשדוד, מר בני מימון איש העסקים ונשיא מועדון רוטרי אשדוד.

התחרות תצולם ותשודר LIVE (שידור ישיר) ברשתות החברתיות ותינתן האפשרות לשופטים, לקהל באולם ולקהל הצופים בשידור להשקיע במיזמים בניסיון לקדמם ולהוציאם לפועל. בתום הערב פאנל השופטים יבחר את 5 המיזמים הזוכים להם יוענקו פרסים כספיים בשווי אלפי שקלים. יתר המיזמים יזכו להוקרה.

"אשדוד היא אחת הערים הגדולות בארץ ששמה לה למטרה לקדם את בני הנוער ולתת במה ליכולות, לכישרונות ולרעיונות שלהם" – אמר איל פרץ, בעוד שותפו עמק עמרמי הוסיף: "זוהי רק ״יריית הפתיחה״, בני הנוער הם העתיד שלנו".

יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער: "מדובר בהתרחבות משמעותית של תחום הנוער אשדוד הפותח את שעריו החל מהשנה לפיתוח יזמות נוער. השותפות שנרקמה בין תחום הנוער, נמל אשדוד, מנהל החינוך ואדמה אגן היא צעד ראשון בדרך להקמת האב יזמות ותעסוקה עירוני לנוער" – הוא מוסיף. "יחד נמשיך להשקיע כל מה שצריך כדי לתת מענה לצורך הברור העולה מהשטח וליצור לכל בן נוער בעיר מקום למנהיגות, לפנאי, להתפתחות ונתינה. ברכות לכל המשתתפים. גאה בכם ובכן מאוד".

מזל שאלתיאל מנהלת תחום הנוער בחברה העירונית: ״תחרות ״המצאת המאה״ היא עוד צעד ענק בדרך לבניית ההאב לנוער באשדוד. אין ספק כי בידי הנוער שלנו להוביל שינוי הן ברמה המחשבתית והן ברמה המעשית. גאה בכל המשתתפים".

אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה באדמה אגן: ״ההשקעה החברתית של אדמה אגן בתכנית ״המצאת המאה״, היא אחת מתוך עשרות מיזמים שאנו שותפים ומובילים לקידום וחיזוק הקהילה באשדוד.
אנו מעודדים את תחום החדשנות, היזמות והחשיבה מחוץ לקופסא. אנו משוכנעים כי הרעיונות שיוצגו בתחרות עשויים בעתיד לשרת את כולנו. בהצלחה לכל המתחרים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן