המעקב הרשלני לאחר הניתוח הבריאטרי גרם לאי ספיקת לב ולעליה מהירה במשקל

בן 51, תושב אשדוד שהועסק בתחום התחבורה ושסובל מאי ספיקת לב ומהשמנה בעקבות ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה, תובע כ-2.5 מיליון ש"ח מקופת חולים מאוחדת. כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עורכת הדין שגית הראל ממשרד גיל וניצן הראל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה עולה כי לפני 12 שנה עבר ניתוח לקיצור קיבה  בעקבותיו ירד מכ-160 ק"ג לכ-90 ק"ג אך לפני כשנתים ביקש לבצע ניתוח נוסף לקיצור קיבה לאחר שבשנה האחרונה משקלו החל לעלות בצורה מהירה והתקרב כבר ל-130 ק"ג כשבשיא משקלו עלה 7 ק"ג ב-7 ימים. 

הוא החל לסבול מכאבי גב, מקוצר נשימה, מנפיחות בפנים, ממחסור בברזל  אך רק לפני כשנה וחצי הופנה לחדר מיון של ביה"ח אסותא באשדוד,  שם בבדיקת א.ק.ג נמצא כי קצב הלב אינו סדיר וכי הוא סובל מפרפור פרוזדורים. בצילום חזה  הודגם כי צל הלב מוגדל,  נמצאו בצקות ברגליים והוא  הופנה לקרדיולוג. הקרדיולוג ביצע  בו לראשונה בדיקה גופנית בעקבותיה הופנה בדחיפות לחדר מיון שם טיפלו בהפרעות קצב  הלב, עד שהושג קצב סדיר. בבדיקת אקו לב הודגמו  אי ספיקת לב עם הרחבה בינונית של העלייה  השמאלית וחדר שמאל.

כתוצאה מהטיפול משקלו החל לרדת בהדרגה לאור העובדה כי תפקוד הלב השתפר מעט.יחדם עם זאת,  מאז ביצוע צינתור דרך הירך הוא איבד תחושה בירך.

קרדיולוג מומחה שבדק אותו מטעם התביעה, קבע בחוות דעתו כי רופאי הקופה התרשלו כאשר לא התיחסו לעלייה הדרסטית במשקל תוך הוספת 34 ק"ג נוזלים  וקשיי נשימה  במאמץ, לא בצעו בו בדיקות קליניות פשוטות ולא נשלח לביצוע בדיקות אשר היו מביאות לגלוי מוקדם של אי ספיקת הלב. המומחה קובע כי רופאי הקופה התרשלו כאשר לא בצעו בדיקות גופניות בסיסיות של דופק, משקל, ריאות ובמקביל כשלא התייחסו לסימנים של אי ספיקת לב  וקוצר נשימה בכל מהלך התקופה בה עלה במשקל בצורה דרסטית.

המומחה מוסיף כי למרות שהתובע היה במעקב דיאטנית שמצאה  ערכי ברזל נמוכים מאוד  והעדר ספיגה של ברזל,  לא  נבחר  הטיפול המתאים להעלאת רמת הברזל שבסופו של דבר הביאה לאי ספיקת לב  עם ירידה בתפקוד חדר הלב. לדעת המומחה אם רופא  הרנטגן לא היה מתרשל בביצוע הפענוח של צילום החזה,  ניתן היה כבר שלפני שנה וחצי, לשלוח אותו לביצוע בדיקת אקו לב והיה מתגלה ההסבר לעליה הדרמטית במשקלו, אי ספיקת הלב הייתה מתגלה  וטיפול בשלב זה היה מונע את מצבו כיום. בסיכום חוות דעתו המומחה ציין כי חוסר התחושה בירך ממנה הוא סובל, נגרמה מפגיעה בעצב התחושתי בעת ביצוע הצנתור וקובע כי התובע סובל כיום מנכות לצמיתות בשיעור של 50 אחוזים.

בתביעה שמסתמכת על חוות דעתו של המומחה, באת כוחו עורכת הדין שגית הראל, טוענת כי מאז שחלה נאלץ להפסיק לעבוד, הוא מתעייף לאחר עליה של פחות מקומה אחת במדרגות ובהליכה, מתעייף ומתנשף לאחר ביצוע עבודות בית קלות  ואפילו בזמן מקלחת  ולאחר אכילת ארוחה. לטענתה כתוצאה ממצבו הרפואי הפך לשבר כלי,  הפסיק לתפקד ולעזור בעבודות הבית והפך מאדם עצמאי לנתמך ותלותי. לפני שחלה היה עמוד התווך, אב אוהב ומתפקד אך הפך לאדם חלש, נטול שמחת חיים ומכונס בעצמו

בתביעה הוא דורש לקבל פיצוי עבור הוצאות סיעוד, אובדן השתכרות, הפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות, כאב וסבל והוצאות רפואיות.

קופת חולים מאוחדת מבקשת בכתב ההגנה  לדחות התביעה על הסף וטוענת בין היתר כי הוא קיבל טיפול מקצועי, איכותי, סביר ומסור וכי אין כל קשר בין מצבו הרפאוי כיום,  לבין הטיפול. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן