המעצבת שנולדה עם חוט ומחט בידה

טלי דאי (34) ידעה מגיל צעיר מאוד שהיא תרצה לעצב קולקציות בגדים משלה. לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהיא נכדתה של סבתא מזל ז"ל, בעלת החנות המיתולוגית שלימדה אותה לסרוג מגיל שמונה, ושל יוסי ורחל, בעלי עסק "דאי ג'ינס" בעיר. בגיל עשר כבר שברה מחטים במכונת התפירה של אמא ושיכנעה אותה להפוך את הבגדים שלא נמכרו לבגדים בעיצוב חדש לגמרי. כשבגרה עם סיום התואר בעיצוב אופנה מ"בצלאל", עבדה אצל המעצבת המוכשרת ענבל דרור ועיצבה עבור בית האופנה "חתונה לבנה". דווקא כשהחליטה לפרוץ בעצמה, פרצה המלחמה, אך אל דאגה, זה היה בדיוק הזמן שנזקקה לו כדי להפוך את כל הרעיונות לשמלות ערב וכלה מרהיבות. ומה עושה לנו העיסוק באופנה דווקא בימים כאלו מורכבים של מלחמה? "גיליתי שזה נותן שמחה ותקווה"

״כרגע אני ממש חיה את החלום שלי״. המעצבת טלי דאי. צילום: שרי זבולון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמה אנשים אתם מכירים, שממש חיים את החלום שחלמו בשנות הילדות המוקדמת? המעצבת טלי דאי (34) היא כזאת בדיוק וכך היא מגדירה את הדרך שעברה: "כרגע ממש אני חיה את החלום שלי" היא מודה "מגיל קטן ידעתי שזה מה שאני רוצה להיות, וממש סימנתי נקודות בדרך שאני רוצה לעבור, קמתי ועשיתי, ועכשיו אני קוצרת את הפירות, עם שאיפות גדולות קדימה לגדול ולהתפתח"

טלי, כאמור בת 34, נשואה לדניאל הרמן,בעלים של מועדוני כושר, סובבת בימי שגרה בין אשדוד, תל אביב והר אדר, שם הקימה לאחרונה את העסק החדש שלה לעיצוב שמלות כלה וערב.

היא בתם של יוסי ורחל, בעלי עסק "דאי ג'ינס", הידועים כאנשי אופנה אך גם כאנשי חסד גדולים, ונכדתה של סבתא מזל ז"ל, בעלת חנות הסריגה המיתולוגית בעיר, שלימדה רבות לסרוג.

על הילדות באשדוד היא מתרפקת בגעגוע: "גדלתי באשדוד, למדתי במקיף ו' על הים, ובכל הזדמנות הייתי בים. אני מחוברת מאוד לאשדוד, כל חברי הילדות שלי כאן,  ואני רואה את אשדוד כקהילה מחבקת ועוטפת, המון בנות באות אליי עד להר אדר כדי לתפור שמלות".

את יודעת לשים את האצבע על הרגע ההוא בילדות שבו התחברת לעיצוב?

מעצבת שמלות שמייצגות נשיות רכה ועוצמתית. דגמים מתוך הקולקציה (צילומים: ערן לוי)

"אמא תמיד הייתה מעצבת ותופרת, אז לא היה לי לאן לברוח. מגיל קטן הלכתי עם אבא להשקות קולקציה, הייתי משגעת את אמא שלי לעצב בגדים לפי הרעיונות שלי. את כל הבגדים הישנים הייתי גוזרת ועושה מהם דברים אחרים. בגיל 8 כבר למדתי לסרוג מסבתא ובגיל 10 כבר שברתי לאמא שלי מחטים במכונת התפירה. ייאמר לזכותה שהיא תמיד הייתה מאוד סבלנית אליי. ביליתי שעות בפירוק הבגדים ישנים ויחד עם אמא יצרנו דגמים חדשים. בתיכון נסענו יחד לנחלת בנימין, בחרנו בדים והייתי משגעת אותה לתפור לי שמלות, שייראו בדיוק כמו הרעיונות שיש לי בראש. אגב, אני זוכרת שבכל סיום פרויקט היא הייתה אומרת שזו הפעם האחרונה, אך היו עוד הרבה פעמים…"

טלי שירתה בצבא כקצינת שלישות, שלישה של באח הנדסה ומפקדת בקורס ייעודי לקצונה.

איך התקדמת בתחום אחרי הצבא?

"אחרי הצבא היה לי ברור שארצה להפוך את האהבה למקצוע והלכתי ללמוד בבצלאל. בגלל חנויות הבגדים של ההורים, שחשפו בפניי את הקצב המהיר של התעשייה, ידעתי שארצה לעצב בגדים על זמניים, שישאירו זיכרון מתוק למי שתלבש אותן".

אך לא התחלת מייד עסק משלך אלא עבדת אצל מעצבות מקומיות..

"היה לי מאוד חשוב להתנסות ולהתמקצע. במהלך הלימודים כבר התחלתי לעבוד אצל ענבל דרור באשדוד בעבודות יד, למשך כל זמן התואר. ברגע שעזבתי קודמתי להיות העוזרת האישית שלה.

״ענבל דרור היא ה-מורה שלי״

כיצד תרמה לך העבודה אצל ענבל?

"אין ספק שהיא ה-מורה שלי, למדתי ממנה כל כך הרבה, ואני מאוד מעריכה את העשייה שלה. לאחר מכן עברתי להיות מעצבת טקסטיל של שמלות כלה, חריזות, עבודות יד, ותוך כדי עיצבתי למותג שייצר שמלות כלה לחו"ל.  זה למעשה בא מתוך הרצון שלי לדעת ולהעמיק בתחום נוסף הקשור לשמלות כלה ולמעטים יש את הידע המעמיק עליו בארץ, דבר שהיום משרת אותי מאוד ומאפשר לי לייצר טקסטיל ייחודי עבור שמלות הכלה בעיצובי. אחר כך עבדתי אצל לבנת אלבו ב׳חתונה לבנה׳ וכשעברנו לגור ליד ירושלים, בעלי החליט שהגיע הזמן להפסיק לעבוד אצל אחרים ולפתוח עסק משלי".

איך התחלת?

"ממש בקטנה. התחלתי לעצב שמלות ערב בבית ונהייתה טיילת רצינית, אז כבר לקחתי סטודיו  בהר אדר והוספתי מה שאני הכי אוהבת- שמלות כלה."

וכיצד השפיעה המלחמה על פתיחת העסק?

"מן הסתם בהתחלה היו אמורים להיות המון אירועים והכל נדחה. אז בתחילה מצד אחד הייתי מבולבלת אך מצד שני הבנתי, שזה הזמן להתקדם עם שמלות הכלה, כי הייתי עסוקה עד הראש עם שמלות ערב וזה קצת נשאר בצד. וכך עם פרוץ המלחמה במשך חודשיים הוצאתי את כל הרעיונות שלי לפועל".

היכן המלחמה נגעה בך בפן האישי?

"אי אפשר להתעלם מהכאב שהמלחמה מביאה איתה, השמות החדשים שמתווספים לרשימה ארוכה מכאיבים בכל פעם מחדש, ויחד לזה מתווסף החשש התמידי לחברים הרבים שנמצאים בחזית".

שאלת את עצמך אם זה בכלל נכון להתעסק באופנה בתקופה כזו מורכבת?

"כן והגעתי למסקנה שבהחלט, ואגיד לך למה. בהתחלה הרי היו מן רגשות אשם, מה פתאום להתעסק בשמח בתקופה של עצב כה גדול. אך אחר כך הבנתי, שאני מצליחה להכניס שמחה לאנשים דווקא בתקופה כזו, זה ממלא אותי ואותם.

עם כל הרגשות המעורבים, הרצון לשמוח, לחיות, לקיים אירועים שמהותם הוא הקמת משפחה והמשכיות, הוא משהו שנותן תקווה בעיני"

מה את חולמת לעצב?

"להמשיך להתפתח במה שאני עושה, שמלות כלה וערב. אשדוד מלאה בבתי אופנה גדולים שפרצו דרך קדימה והפכו לשם דבר בתחום שמלות הכלה והערב בעולם כולו. ובהשראתן מאחלת לעצמי להמשיך להתפתח ולגדול."

ספרי על הקולקציה החדשה..

"קולקציית 2024 המוצגת בסטודיו עוצבה מתוך רצון לייצר שמלות עדינות, מיוחדות, מחמיאות, שמייצגות נשיות רכה ועוצמתית יחד. כל השמלות נתפרו מבדי יוקרה, עשירות בעבודות יד ובחומרים הטובים ביותר, בדגש על תפירה מדויקת ואיכותית, מתוך אמונה שכל אישה וכלה צריכה לקבל את הטוב ביותר."

לסיום, תני טיפ למי שמחפשת שמלת ערב או כלה..

"יש שמלות יפות בלי סוף, אבל כל הרעיון בעיני הוא שהשמלה צריכה להיות יפה עבור מי שלובשת אותה ולהחמיא למבנה גופה. לא להתפתות לטרנדים, וכשמדובר בשמלת כלה כדאי לבחור דגם, שגם שנים אחרי שתסתכלי בתמונות תוכלי להיות שלמה עם הבחירה שלך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן