המסורת של משפחת טויזר: הילולא לזכר הרב יעקב אבוחצירא

יעקב טויזר או בכינויו קובי עוסק ביום יום כיזם תמ״א 38 ברחבי העיר. חלק נכבד מזמנו מקדיש ללימוד תורה, ולעשיית חסדים ולעריכת הילולא לזכר רבי יעקב אבוחצירא שחל השבוע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עסקים ותורה ירש קובי מסבו רבי יוסף טויזר זצ״ל, שהיה עשיר מאוד בעיירה גם במושגים של היום, ובעיקר הקפיד על קיום כל המצוות. הוא ידוע כאיש עשיר וצדיק. כשהגיע ארצה והפקיד את כספו שהביא ממרוקו, ביקש ממנהל בנק המזרחי באשדוד, שלא יקבל ריבית על כספו, כי זו עבירה חמורה מאוד. מנהל הסניף הבטיח לו שלא יקבל ריבית. לאחר שקיבל את הדו״ח השנתי מהבנק. מתברר שהבנק שילם לו ריבית הזעיק את בנו, הלכו לסניף ומשך את כל כספו, ללא ריבית. הנכד קובי מספר מידי שנה היה בוצר ענבים ליין ממטע הגפנים שבבעלותו והיה מקפיד לחלק את היין בחג הפסח לנצרכים למשפחה ולחברים. במלחמת העולם השנייה סייע לבנות הברית שנלחמו נגד הגרמנים וזכה לאות הוקרה מהשלטונות האמריקאים.
מיד בהגיעו ארצה רכש חלקת קבורה בהר הזיתים בירושלים. השבוע עלה נכדו קובי ביום גשום אל קברו לרגל יום פטירתו. אחד מנכדיו הוא עו״ד אבי טויזר בעל משרד מצליח, שליווה אותו בהיותו ילד קטן באשדוד.
משפחת טויזר זוכרת כי ראש המשפחה רבי יוסף היה מקיים את ההילולא השנתית לזכרו של רבי יעקב אבוחצירא הקבור בעיר דמנהור במצרים. הנכד קובי ממשיך את המסורת. גם השנה ההילולא השנתית התקיימה בביתו, והשתתפו בה עשרות רבות של אנשים שנמשכה עד חצות.
בנות המשפחה ובראשן אשתו ואמו הכינו את הסעודה במשך ימים רבים, השפע היה רב, והשמחה היתה גדולה, במהלך הסעודה נאמרו דברי תורה, פייטנים הנעימו את הערב, בלט במיוחד בקולו המיוחד והנעים הילד שמעון, בנו של הרב ישועה ורחמים אבוחצירא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן