המנטורית אלין פימה: "עולם הדיאטות עומד לפשוט את הרגל"

מאות אלפי נשים בישראל עולות ויורדות במשקל כמו אקורדיון, מרגישות תסכול בכל פעם שהן פותחות את המקרר ומרגישות עצב כבד לקראת הדיאטה הבאה, שהן יודעות בתוכן ששוב תיכשל. ”זה פשוט לא עובד", מסבירה לנו אלין פימה, אשר מקיימת כנס לנשים שמבקשות לצאת ממעגל הדיאטות האין סופי ועורכת אירועים פרונטליים ואינטרנטיים רבים שבהם מאות נשים יוצאות חזקות ועוצמתיות לחופש מהשעבוד לאוכל. בלי מוצר שמוכר פנטזיות, בלי תפריטים קשים ומוזרים, בלי הבטחות שווא ובלי אימוני ספורט מפרכים – נשים רבות בישראל מצליחות לייצר שינוי חיצוני ופנימי, ובעיקר כזה שנשאר איתן לתמיד הן לא מחפשות שוב את הדיאטה הבאה *הכנס של השנה "חופשייה מאוכל" יוצא לדרך וקורא לך לחיות חיים חדשים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקיץ בפתח ואנחנו מתבוננות במראה ורואות את עשרות הקילוגרמים שצברנו במהלך החורף. הבגדים מהשנה שעברה כבר נסגרים בקושי, על בגד ים אין בכלל מה לדבר וכל מה שמתחשק לנו לעשות זה להתחבא בבית ולא לצאת. מה אנחנו עושות? אוספות את עצמנו ומחליטות לפצוח בדיאטה, אבל עמוק עמוק בלב אנחנו יודעות – הדיאטה הזו, כמו רבות לפניה, תיכשל, ואז נרגיש מתוסכלות עוד יותר.

כל כך הרבה נשים מכירות את הלופ האינסופי הזה – של דיאטות שמתחילות עם רוח אופטימית ואנרגיה גבוהה, ממשיכות בירידה במשקל, ומסתיימות בעלייה עם ריבית דריבית. בסתר ליבן הן יודעות שעוד דיאטה, לא משנה כמה טרנדית היא תהיה, כבר לא תשנה את המצב. אבל מה כן יביא לשינוי? הכנס הקרוב שעורכת אלין פימה, שהגתה את 'חופשיה מאוכל' עונה בדיוק על השאלה הזו. נשים שהשתתפו בכנסים הקודמים מעידות כי מדובר ב"כנס טרנספורמטיבי", כזה שמשנה את כל הגישה עמה הגיעו לאוכל. כנס שלאחריו הן הצליחו להבין אחת ולתמיד – מדוע הן נכשלות פעם אחר פעם בשמירה על הדיאטה, מה מניע את האובססיה שלהן לאכילה ואיך אפשר להיות חופשיה מאוכל.

"המאבק היומיומי באכילהנפסק"

"עולם הדיאטות פושט את הרגל. זה פשוט לא עובד", אומרת יוזמת הכנס, אלין פימה, מומחית לתזונה, מדעי הגוף ותת המודע, הילרית בחסד עליון. "אני מכירה את כל השיטות, ניסיתי אותן על עצמי. ב-41 השנים האחרונות עשיתי עשרות דיאטות, ירדתי ועליתי במצטבר קרוב ל- 500 קילו בסך הכל, הרגשתי כמו אקורדיון. בסוף אחרי כל דיאטה את מוצאת את עצמך מול המקרר, מפצה את עצמך על כל מה שהפסדת".

הניסיון האישי של פימה בעולם הדיאטות הוביל אותה לייסד את שיטת חמשת הכוכבים, שמטרתה לשחרר נשים מהאובססיה לאוכל. "השיטה הזו הצילה אותי, והפסיקה את המאבק היומיומי בתאוות האכילה. מי שניסתה את הכל, כמוני, יודעת שאין טריקים ואין קסמים וזה לא קורה בין לילה.

"אני כן נותנת תפריטים וצירפי מזון מצוינים שמורידים את הדחף ותאוות האכילה אך השונה והעיקר הוא, שאני מחברת נשים לעצמן, לנפש שלהן ומלמדת אותן לשלוט בדחפים שלהן, לדחות סיפוקים, ממקום של אהבה עצמית וחמלה אני מחברת אותן לנשמה ולכח גדול שמסייע להם הפעם להצליח. נשים שמתמסרות לתהליך הזה ממשיכות לחיים של חמישה כוכבים, לא רק בהיבט של האוכל – אלא בכל תחומי החיים".

"לטפל בחמישה רבדים שדוחפים אותנו לאכול"

לדברי פימה, אין אפשרות לצאת ממעגל הדיאטות האכזרי מבלי להבין את הסיבה האמיתית הדוחפת אותנו אל האוכל והאמת היא שהסיבה האמיתית מורכבת מרבדים ושכבות וממלחמת כוחות, מאנרגיות ועוד. אלין נותנת דוגמה: "אוכל זו אנרגיה, אהבה זו אנרגיה, אבל גם שנאה עצמית או מחסור באהבה – זו אנרגיה. את מכירה את תחושת הכרסום שיש בך לפעמים שמשהו חסר לך מבפנים ואת לא יודעת מה, ואת רוצה להתמלא? – ואז את אוכלת ואוכלת ואוכלת בניסיון למלא את הריק הבלתי נסבל אבל המילוי הזה הוא לא נכון. האמת היא שזה בדיוק מה שמרוקן אותך אח"כ. כן כן יש כאן תעתוע

"במשך שנים ארוכות לא הייתי מסוגלת למצוא את הכוח להגיד לא לאוכל. אכלתי והתביישתי בעצמי, הייתי מאוכזבת מחוסר היכולת שלי לשלוט על האכילה שלי, אז אכלתי עוד ועוד עד שכאב לי וכך פיתחתי בולמיה (הפרעת אכילה שמקיאים בה)  זו הייתה מן הקלה בהתרוקנות אך זה הפך לגיהינום הפרטי שלי. בעצם ניהלתי סוג של חיים כפולים: ניהלתי קריירה וזוגיות מוצלחת, גידלתי ילדים, והתפתחתי באופן אישי, ומצד שני, נכשלתי שוב ושוב מול האוכל. עד הנקודה בה פיתחתי את שיטת חמשת הכוכבים ששינתה את חיי".

איך שיטת חמשת הכוכבים משחררת מהתאווה לאוכל?

"הרעיון הבסיסי הוא להבין שהצורך באכילה, קשור לחמישה רבדים בחיים שלנו: אנרגיה, רוח, נשמה, נפש וגוף. אי אפשר לתת מענה רק לצורך הפיזי ולצפות לתוצאות לטווח ארוך (אי אפשר להתרכז בתפריט וכושר יש הרבה מעבר). המטרה שלי היא להעמיק ולתת מענה לכל חמשת הרבדים האלו, לגעת בסיבות העמוקות של כל אחת ומשם ללמוד לנהל את תאוות האכילה שלה. לתת מענה הוליסטי. נשים שעוברות את התהליך הזה מבינות לראשונה בחייהן איך להתמלא באנרגיה שמקדמת אותך – ולא מאוכל, אלא מחיבור פנימי עמוק לעצמך וליקום המופלא הזה". זה כח אדיר שכאשר מגלים אותו מרגישים ב"היי".

למי מתאימה השיטה?

"לכל מי שמיצתה את כל ההבטחות חסרות התועלת של תעשיית הדיאטות בעולם, שמגלגלת מליארדים על חשבון הגב והנפש שלנו!  לכל מי שמבינה שלהתעלל בגוף, בנפש ובנשמה שלה בכל מיני טרנדים הזרקות, תרופות, כמוסות, שיטות שונות של אכילה בלי פחמימות רק חלבונים עם שומנים לפי סוג דם היפנוזה, שטיפות מח ועוד כאלה ואחרות לא תקצר לה את הדרך אלא רק תאריך אותה! לכל מי שבאה עם רצון אמיתי לקחת אחריות, לפעול ולעבור תהליך שייתן לה דרך לעמוד מול יצר פנימי גדול ועוצמתי כמו שיש בתוכנו מול השפע שקיים היום בעולם. לכל מי שמגיעה ממקום פתוח לשינוי – זו תהיה הדיאטה האחרונה שלה בהבטחה".

"הורידה 41 ק"ג והתחילה להיפגש עם אנשים"

אחת הנשים  שיכולה להעיד ממקור ראשון על ההצלחה הגדולה שלה והשינוי שעשתה היא שלומית פ, שהגיעה אל הכנס שארגנה פימה לפני כשנתיים אחרי שניסתה את כל הדיאטות האפשריות: אכילת מזונות מיוחדים, תפריטים, אפילו סוג של מיינדפולנס שתתה שיקים, וצמה לסירוגין, אך למעט ירידות זמניות, המשקל היה כל הזמן במגמת עליה שום שיטה לא באמת טיפלה בדחף ובתאוות האכילה.

"כששלומית הגיעה אלי, היא היתה מאוד סקפטית ולמודת אכזבות, אך כשהיא נחשפה לשיטה, החיים שלה השתנו מקצה לקצה", אומרת פימה. "היא אפילו החליטה לעזוב עבודה, שהייתה מאוד מסודרת אבל לא מדוייקת עבורה, והתחילה לממש את הפוטנציאל והחלומות שלה. היא ירדה 41 ק"ג, והיא מאושרת: לא רק ביחס לאוכל, היא התחילה להיפגש יותר עם חברים ולהנות מהחיים, מערכות היחסים שלה השתפרו, והחיים שלה קיבלו פרספקטיבה אחרת", מציינת פימה. אני שמחה לדעת שלאחר שעוברים איתי דרך קסומה לא משנה מה יביאו החיים (והם לא חוסכים מאיתנו אתגרים) הכוכבת שלי תמיד תדע כיצד להתמודד עם הכל וזה מבחינתי אושר גדול.

"כשעושים תיקון באוכלחיים ברמה של 5 כוכבים"

פימה (49), היא יועצת תזונה בכירה מטעם האוניברסיטה הפתוחה, מטפלת בNLP- ומומחית לתת המודע ופסיכו-אנרגיה. היא עוסקת כבר כ-28 שנה בייעוץ והכוונת אנשים, ולשיטה שפיתחה סיפורי הצלחה רבים.

"נשים בוגרות, שהתעייפו מדיאטות בזק שאינן מועילות, מבינות שלרדת במשקל זה לא רק עניין של ספירת קלוריות. אני מזמינה כל מי שנמצאת במעגל הזה להפסיק להלקות את עצמה, להגיע לכנס ולגלות שאפשר לחגוג את החיים, לאהוב את עצמך וגם לרדת במשקל. אפשר לעשות את זה בצורה פשוטה וקלה ליישום, לקבל כלים שיאפשרו לך להיות בריאה וגם רזה לתמידולהפסיק לתת לאוכל לנהל לך את החיים ופשוט להתחבר לעוצמה משמחת של החיים". אפשר לחיות בחיים ואפשר לחיות על יד החיים הכל עניין של בחירה "ובחרת בחיים"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן