המלחמה על השבת חוזרת: מאבק נגד פתיחת מרכול ברובע א'

האם מלחמת השבת באשדוד חוזרת? מדי שבת, בחודש האחרון מקיימים חרדים ודתיים הפגנות קשות מול סניף 'סופר פאפא' החדש ברובע א'. חבר המועצה עו״ד אלי נכט, שמוביל את המחאה מצד החילוניים הגיע בשבת האחרונה ועמד מול המפגינים. יו"ר ש"ס באשדוד, אבי אמסלם: "נכט עסוק בפוליטיקה זולה מאוד"

צילום: גואנה אנא
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כשנתיים עלתה אשדוד לכותרות כשתושבים פתחו במחאת השבת בה למען פתיחת בתי עסק בשבת במקומות רחוקים מהאוכלוסייה שומרת השבת. המחאה יצאה משליטה וכללה הפגנות של חרדים שמחו על פיתחת הביג ומנגד החילוניים שבאו להתעמת מולם. המחאה אף הביאה לאשדוד מנהיגי מפלגות משמאל ימין ומהחרדים. בשלב מסוים כל הרוחות נרגעו, ה׳ביג׳ נשאר פתוח החרדים התקפלו. כעת ניצת מאבק שבת חדש על פתיחת מרכול ברובע א' שמעורר הפגנות בהן משתתפים חילוניים וחרדים וגם נבחרי הציבור.

בחודש האחרון מתקיימת הפגנה מידי שבת בצהריים מול מרכול שפתוח בשבת. מפגינים שומרי שבת מגיעים למקום ומפגינים נגד פתיחתו. מדובר בסניף חדש של רשת המרכולים ״סופר פאפא״ שנפתח לפני כשלושה שבועות ברחוב שבי ציון ברובע א׳ ומשרת את הציבור גם בשבת. הסניף שייך לרשת סניפים אחרים שפתוחים 24\7 כולל בשבתות. מדובר ברובע מעורב בו תושבים חילוניים ודתיים אליהם מצטרפים אברכים מישיבה קרובה.
המפגינים מגיעים למרכול ובקולניות קוראים נגד עבודה בשבת וחילול השבת. בעיניהם מדובר בשבירת הסטטוס קוו. הגם שברובע פתוחים מרכולים נוספים. המפגינים שרים וקוראים קריאות עד שהמשטרה מגיעה ומפזרת אותם.

נכט: "מדובר באברכים שטופי מוח"

בשבת האחרונה הגיע למקום גם חבר המועצה עו״ד אלי נכט, שחרט על דגלו את המלחמה בכפייה דתית באשדוד וצילם את עצמו מתעמת מול המפגינים. בסרטון הוא נראה מול מפגין צעיר הצועק לעברו ״שאבס״ ואותו מפגין נראה לכאורה בועט בבקבוק מים שאוחז נכט. נכט הודף כביכול את המפגין. "בשבת אני ומפלגתי נטלנו חלק במחאה מול עשרות אברכים צעירים שטופי מוח שבאו לפגוע בבית עסק" מספר חבר המועצה, אלי נכט ל"השבוע באשדוד". "עסק הפועל בשבת באזור א׳. מדובר באזור מעורב שרק מטרים בודדים ממנו ישנם חנויות ובתי קפה פתוחים בשבת כבר עשרות שנים. מדובר בקיצוניים חרדים שבאו להתסיס, זה השבוע השלישי ברציפות, תוך ניסיון לפגוע בבית העסק ולמנוע את הכניסה אליו. לא שמעתי שום גינוי מהנהלת העיר ולא מסגני ראש העיר החרדים, על מנת לגנות תופעה פסולה זו. יש להוקיע את התופעה מהשורש. אנחנו כאן כדי להיות לצד בעל העסק שהשקיע ממיטב כספו. אנחנו כאן לצד התושבים שרוצים לחיות בעיר, בה אפשר לרדת למטה ולקנות פיצוחים. אנחנו כאן בעד האימרה ׳חיה ותן לחיות׳ וכל מי שהמשוואה הזאת לא מתאימה לו, שישקול אופציות אחרות״.

תושב רובע א׳ וחבר ב״פורום החילוני״ ופעיל ציבורי, רוני סאיג אמר כי שזכותו של כל אדם במדינת ישראל להפגין באופן חוקי ונכון ובהתאם לאמונותיו. "לצערנו הרב" הוא מדגיש. "ההפגנה בשבת האחרונה חצתה גבול, בכך שנער פוחז בעט בדברים ובידיו של חבר המועצה, אלי נכט ובעצם גילה אקט תוקפני. חשוב להזכיר שעיריית אשדוד משכירה מקלט ציבורי שאמור לשמש את תושבי הרובע והסביבה, ונתנה אכסניה לבאי הישיבה, שממנה באים המפגינים, בזמן שהם מתארחים כאן ברובע ואורחים בכלל בעיר. מרביתם של האברכים אינם תושבי העיר וכשהם באים לכפות עלינו את אורחות חייהם הדבר בהחלט מעורר דאגה".
אתם גם מגיעים למחות נגד?
"עד כה לא. אולם במידה והנושא לא יפסק ולא יירגעו הרוחות המתלהמות הנושא הזה יזכה למחאה גם מצדנו. כפי שאנחנו לא כופים את אורחות חיינו עליהם, ראוי כי גם הם לא יכפו את אורחות חייהם עלינו. אורח צריך לכבד את תושבי המקום ולא לכפות את דעתו. מעבר לכך, נושא השכרת המקלטים הציבוריים מעורר המון זעם וחוסר נוחת במצבים ביטחוניים אקוטיים כמו שחווינו בשנה שעברה ב- 3 סבבים ובעצם המיקלוט החסר הופך להיות עוד יותר חסר״.

אמסלם: ״נכט ניצל את המעמד כדי לעשות הון פוליטי״
יו״ר סיעת ש״ס באשדוד אבי אמסלם טוען כי הסרטון שפרסם עו"ד נכט חברו לשולחן מועצת העיר הוא מזעזע ומביש. "חבר המועצה אלי נכט כל כולו עסוק בפוליטיקה זולה מאוד. בכל מערכת בחירות לצערי הרב, אותם אנשים, שתמיד נזכרים לפני בחירות להתסיס ולעשות את מה שהוא עשה השבת. כשאתה רוצה לדאוג לציבור אז תסתכל בצורה רוחבית. אני לא מצליח להבין גם את הקו שלו. בסה"כ אנשים יצאו מבית הכנסת, ראו מקום חדש שנפתח שם באיזה סופר, שרו שירי שבת ליד אותה חנות, לא מתוך כוונה של מלחמות, ולא זרקו אבנים. ומגיע אלי נכט ומנצל את המומנט הזה כדי לעשות הון פוליטי".
ומה לגבי המרכול שפתוח בשבת. לא מדובר באיזור חרדי ויש ליד לא מעט עסקים פתוחים.
"לגבי הפתיחה בשבת, זה גם חמור. עצם זה שפתחו עוד חנות ברובע א' במקום מאוד מאוד פסטורלי זה מראה לך שאותם בעלי רשת ס'ופר פאפא' לדוגמא לצערי, ברגל גסה הם מפירים את הסטטוס קוו בכל מה שקשור לחוק המרכולים. צריך להבין, אנחנו חיים במדינת חוק. אמנם התקופה היא בעייתית, זו תקופת בחירות, ויש אינטרסים שונים ואנחנו נשאבים לשם ואנחנו צריכים להתעסק עם זה. אבל זה שמחו על קדושת השבת אותם המתפללים זה זכותם המלאה. זכותם המלאה לבוא ולשיר שירי שבת כשהם יוצאים מבית הכנסת. מדובר בציבור גדול מאוד של אנשים ואת הרובע עם המרקם הכי עדין ברובע. זה צורם להם. התקשרו אליי עשרות תושבים מהסביבה ולצערי הרב אנשים מסתכלים על האינטרס האישי ולא על האינטרס הציבורי ואני מאמין שיום אחד כבר לא יתעסקו בזה".

סופר פאפא: ״אנחנו סומכים על המשטרה״

מהנהלת 'סופר פאפא' נמסר כי הם סומכים ידם על המשטרה שתגן עליהם ותטפל במפגינים. "אנחנו סומכים באופן מלא על משטרת אשדוד שתעשה ועושה את מה שנדרש ממנה בשביל להרחיק אותם מאיתנו. צר לנו שזו ההתנהלות שבה הם בחרו ושהם מרשים לעצמם להתנהג ככה זאת תגובה עבריינית בהחלט״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן