המהפך המקצועי של לורי כהן בקורונה

לורן כהן צלם חובב במשך שנים, שימש כמדריך תיירים והתמחה בהדרכת צלמים. בעקבות משבר הקורונה הוא פיתח עסק עצמאי וייחודי, שבו הוא מצלם צילומים ויוצר מתמונות רבות תמונה גדולה ואיכותית על פלטה אלומיניום. התמונות שלו כבר מוצבות בבתי חולים, לובי של בניינים ויכולות להיות גם אצלכם בחדר האמבטיה או במטבח. "מדובר בחומר עמיד למים, אש וכימיקלים". לדבריו, הוא נהנה מהעשייה: "פתחתי עסק חדש, אבל הבאתי את הניסיון שלי מהמקצוע הקודם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החיים לצד הקורונה לא פשוטים. לא מעט מגזרים סובלים, מאז היא נכנסה לחיינו. אחד הענפים שנפגעו מאוד ממגבלות הקורונה, הוא ענף התיירות, בעיקר מורי הדרך, הם פשוט הושבתו ונותרו ללא תעסוקה. אומנם בנובמבר הם התמלאו תקווה כאשר נפתחו השמיים, אבל אז זן האומיקרון הופיע קטע את התקווה לשוב לעבודה. שר האוצר אביגדור ליברמן אפילו אמר שעל מורי הדרך להחליף מקצוע.

אחד מאותי מדריכי תיירים הוא לורי כהן, שמאז תחילת הקורונה שב עם אשתו האשדודית וילדיהם מברצלונה לאשדוד. לורי החליט שזה הזמן לשנות מקצוע והוא פתח את  Gigapixart, עסק ייחודי שלו ליצירת כרזות קיר אומנותיות.

לורי, בן 50 נשוי ללינדה אשתו השנייה ויש להם תאומים – בן ובת בני 10. יש לו עוד ילדים מאשתו הראשונה. יש לו סיפור חיים מרתק וחובק עולמות. הוא נולד בירושלים ובגיל 5 עבר עם הוריו ללונדון. "ידעתי רק עברית, אבל עד מהרה למדתי אנגלית" הוא מספר ומוסיף,. "גרתי בכמה מקומות בעולם, הייתי בלונדון עד גיל 16, אחרי זה הייתי באסיה שנתיים, בתאילנד כשהייתי צעיר, גרתי באוסטרליה, בהודו 6 שנים, לא מזמן חזרתי מספרד – חייתי בברצלונה 15 שנה. שני הילדים הגדולים שלי נשארו בספרד. לינדה והתאומים ואני חזרנו לאשדוד בתחילת הקורונה, להיות לצד המשפחה".

לורן צלם כבר 30 שנה ושימש עד הקורונה כמדריך תיירים. ״למעשה, אני מלווה צלמים – אני מדריך של צלמים, כמו אנשים שאוהבים לצלם חופש, גם בארץ  וגם בברצלונה, בהודו, במרוקו בכל העולם. לפני הקורונה הייתי בחו"ל לפחות פעם בחודש״. לדבריו הוא אהב את עבודתו, אבל בשל סגירת השמיים, הבין שהקורונה הולכת להיות פה הרבה זמן וזו ההזדמנות שלו לשנות מקצוע.

מה אתה אומר על דברי שר האוצר למדריכי התיירים, ׳שיחליפו מקצוע אחר׳?

"אני לא חיכיתי שיגידו לי. החלטתי להקים עסק שישלב 30 שנות ניסיון שלי כצלם עם התפתחות ליצירת פלטות אלומיניום גדולות, שניתן לשלב אותם בלובי של בניינים, בתי חולים ואפילו בבית של אנשים”.

״אני מרגיש אומן״

ספר לי מה אתה עושה?

״אני בונה תמונה אחת גדולה המורכבת מהמון תמונות. תמונות ייחודיות שלי שאני צילמתי. יכול להיות 200-300 תמונות ואני עושה אותם ביחד, בונה תמונה אחת אני אוסף את כל התמונות ועושה משהו גדול ושהרזולוציה תהיה גבוהה, וככה אני יכול להדפיס משהו ענק לקיר".

הוא מסביר בהתלהבות את תהליך ההפיכה של התמונות לתמונה אחת גדולה. "מדפיסים על נייר מיוחד ולאחר מכן הנייר הולך לאלומיניום, האלומיניום נכנס למכונה עם לחץ וחום זה כמו אינפוזיה שהצבע יכנס לתוך האלומיניום. זה לא משהו רגיל, זה משהו אחר לגמרי”. לדבריו, מעבר לתהליך המיוחד הוא גם לוקח תמונות שהוא צילם. "אי אפשר למצוא אותם בשום מקום. ובקרוב אצלם גם בחו"ל תמונות משלי. זה באיכות טובה, ובעקרון אפשר לעשות עם זה עם כל תמונה. אני מדפיס אותם וזה יכול להיות שבוע במחשב שהתמונות יתאחדו. זה לא תהלי פשוט, אני מדפיס את התמונות על פאנלים של אלומיניום כמו 240 ס"מ על 120 ס”מ, ואני יכול לעשות את הפאנלים ביחד, אבל החומר עצמו זה נגד מים, אש, כימיקלים, ולכן זה חומר ברמה גבוהה”.

מי קהל היעד שלך?

"זה יכול להיות על קיר במסעדות, בית חולים לובי של בניין, אני עובד עם קבלנים. וכמובן גם אנשים פרטיים שרוצים אפשר גם בבית”.

ואיפה אנשים תולים בבית?

"אם אנשים רוצים ליופי אז אפשרי לתלות על הקיר. הרעיון הוא להשתמש במקום קרמיקה, במטבח או בחדר אמבטיה או בדוש במקום הפאנלים אפשר להשתמש בסילקון על מה שקיים בלי לשבור את הקיר". לורי מאוד נהנה מהעשייה החדשה ואומר שזה מפעיל את האומן שבו. "בגלל שזה הצילומים שלי, מהמצלמה שלי אני מרגיש אומן ונהנה מהיצירה של כל תמונה ותמונה”.

 לדבריו, הוא מציע לרוכשים, אם צריך גם עבודת אינסטלציה. ״יש לנו את הציוד הנחוץ" הוא עובד עם אדריכלים, קבלנים ועם אנשים פרטיים והכל באהבה וחדוות עשייה אז אם אתם רוצים לשדרג את הבית או העסק אתם מוזמנים לפנות ללורי כהן באמצעות המייל: [email protected]

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן