המדריך המלא לפתיחת חשבון בנק בסניף: מסמכים, תהליך וטיפים

חשבונות בנק משמשים לקוחות שונים, החל מצעירים, דרך בגירים בעלי חשבון פרטי ועד לבעלי עסק. מאיזה גיל ניתן לפתוח חשבון בנק, אילו מסמכים יש להביא ובמה שונה ההליך בסניף מפתיחת חשבון אונליין?

צילום: Shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פתיחת חשבון בנק היא חלק בלתי נפרד מהתנהלות כלכלית נכונה, ולכן ישראלים רבים פותחים חשבון בנק ראשון כבר בגיל צעיר. מדובר בדרך יעילה ומאובטחת לניהול כספים, קבלת משכורת, העברת תשלומים ומעקב אחר הוצאות, מתוך כוונה לשמור על איזון פיננסי, להגדיל חסכונות ולתכנן ביעילות את המשך הדרך. כל לקוח רשאי לבחור היכן לפתוח חשבון עובר ושב, בכפוף לתנאי המסלולים הרלוונטיים למאפייניו האישיים ולתנאי הבנק שאליו הוא פונה.

מה כולל תהליך פתיחת חשבון בנק, ואילו מסמכים תידרשו להציג?

אם אתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק חדש, ברוב הבנקים תוכלו לבחור בין הליך פרונטלי בסניף לבין ביצוע הפעולות באינטרנט. לקוחות שמעוניינים להגיע אל אחד מסניפי הבנק, יוכלו לגשת לסניף הרלוונטי עבורם ולבצע את התהליך בעזרת בנקאי. במקרה של חשבון בנק המיועד ללקוח פרטי בגיר (מעל גיל 18), יש להביא למעמד פתיחת החשבון תעודת זהות של בעל החשבון הכוללת ספח. פתיחת חשבון עבור עסק, מחייבת הצגת מסמכים נוספים בהתאם לדרישות הבנק. מסמכים אלה כוללים בין היתר אישור רואה חשבון או עורך דין המאשר את ניהול העסק, תעודת רישיון עסק ועוד. מומלץ לוודא מול הבנק הרלוונטי אילו מסמכים נדרשים לצורך ביצוע הפעולה. 

פתיחת חשבון בנק לנוער אפשרית כבר מגיל 14, אך מחייבת אישור הורים עבור קטינים בין גיל 14 ל-16 שאינם עובדים. מי שעובד ומקבל משכורת באופן קבוע, יכול לפתוח חשבון בנק צעיר ללא אישור הוריו מגיל 15 ומעלה. קטין בגיל 14-16 יידרש להגיע למעמד פתיחת החשבון עם תמונת פספורט עדכנית, יחד עם מלווה (הורה או אפוטרופוס) שיציג תעודת זהות בצירוף ספח שבה מופיעים פרטי הקטין. קטין בגיל 16-18 שכבר הונפקה עבורו תעודת זהות, יידרש להזדהות באמצעות תעודת הזהות האישית שלו. 

עבור קטינים עד גיל 14, ניתן לפתוח חשבון רק לצורך השקעה (ולא חשבון עו"ש). במקרה כזה יידרש קרוב משפחתו של הקטין להגיע אל הסניף כשהוא מצויד בתעודת הזהות שלו, הנושאת ספח אשר כולל את פרטי הקטין. אם מדובר בקרוב משפחה שהקטין אינו מופיע בספח שלו (כמו למשל סבו של הקטין), הוא יתבקש להציג במקביל גם תעודת זהות של אחד מהורי הקטין.

מתקדמים לאונליין: פתיחת חשבון באינטרנט

בשנים האחרונות, המערכת הבנקאית עברה שדרוג משמעותי שכלל בין היתר תמיכה במתן שירותים רבים באופן מקוון. אחד מהשירותים הללו הוא האפשרות לפתוח חשבון בנק אונליין, בלי לצאת מהבית. פתיחת חשבון באינטרנט מתבצעת דרך אתר האינטרנט או האפליקציה של הבנק הרלוונטי, באופן מהיר ומאובטח. 

לקוח המעוניין לפתוח חשבון בנק באופן מקוון, יידרש בדרך כלל לסרוק את תעודת הזהות שלו, למלא את הטפסים הנדרשים ולאפשר הזדהות מרחוק באחת מהדרכים הנתמכות על ידי הבנק (צילום תמונה, שיחת וידאו עם נציג וכדומה). יש לציין כי תנאי הזכאות לפתיחת חשבון בנק מרחוק עשויים להיות שונים מהתנאים לפתיחת חשבון בסניף, יש להתעדכן באתר הבנק הרלוונטי בנוגע לתנאים המלאים. נזכיר שגם ניוד חשבון עו"ש, כלומר העברת הפעילות הפיננסית שמתבצעת בו מבנק לבנק, יכול להתבצע ברוב הבנקים באופן מקוון.  

פתיחת חשבון בנק חדש עלולה להיתפס כהליך מורכב, אך על ידי היערכות מתאימה והיכרות עם מאפייניו תוכלו להשלים אותו בקלות. זכרו שבאפשרותכם לבחור לא רק את הבנק וסוג החשבון הבא שלכם, אלא גם את אופן פתיחת החשבון – בין אם על ידי ביקור בסניף ובין אם באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה הבנקאית. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן