המאמן האגדי רפי אלבז הלך לעולמו

אבל כבד נפל בשבוע שעבר על משפחת הפועל אשדוד. שחקן ומאמן העבר המוערך, שגידל דורות של שחקנים, רפי אלבז ז"ל נפטר בגיל 76. חיים רביבו: "יום עצוב לכדורגל האשדודי". אלון חזן: "רפי וסילבן המאמנים שהכי השפיעו עליי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מאמן ושחקן העבר של הפועל אשדוד, רפי אלבז ז"ל, הלך לעולמו בשבוע שעבר. אלבז, בנוסף לעבודתו בנמל אשדוד, היה ידוע כמאמן אשר גידל וחינך דורות שלמים של שחקני כדורגל אשדודים בעיקר בשנות ה-80 וה-90, ביניהם שחקני נבחרת ישראל לשעבר, חיים רביבו ואלון חזן. בשנתיים האחרונות בריאותו התדרדרה וביום חמישי שעבר נפטר בבית החולים. מועדון האדומים אשדוד פרסם הודעה: "משפחת הפועל אדומים אשדוד משתתפת בצער המשפחה, על פטירתו בטרם עת של רפי אלבז ז"ל. היה מטובי המאמנים באשדוד ולא מעט שחקנים היו חניכים שלו."
ההלוויה התקיימה ביום חמישי שעבר, עם קהל מועט ומשפחתו התאכזבה מכך. ובימים האחרונים, רבים המזוהים עם הפועל אשדוד, הגיעו לבית המשפחה בכדי לנחמה, כמובן בכפוף להגבלות משרד הבריאות. המנהל המקצועי של האדומים אשדוד, יאיר אזולאי, ששיחק תחת אלבז בצעירותו, אמר השבוע: "יש לי הרבה זכרונות ממנו. בכל זאת, זה המאמן הראשון שלי. הוא הביא אותי לכדורגל, הוא אימן אותי 5 שנים והיקנה לי את כל היסודות והערכים הראשונים של שחקן כדורגל. באמת באמת יסודות טובים ברוך ה'. כל מקום שהלכתי פירגנו לי על הקטע של היסודות והטכניקה. זה משהו שצברתי ממנו. הייתה לנו קבוצה מאוד מלוכדת. היינו יחד 5 שנים. המון המון תארים. בילדים זה לא ה'אישיו', אבל בכל זאת, התמודדנו עם הקבוצות הכי טובות בארץ. מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל ת"א. כולם. לקחנו גם 'דאבלים'. באמת, הוא היה בשבילנו כמו אבא. התייחס אלינו כמו הילדים שלו. לימד אותנו הכל על כדורגל וזה מאמן ובן אדם שאני לא אשכח בחיים. איש טוב, נעים הליכות. לדעתי, מהטובים שדרכו פה על הדשא בוודאות. מאמן אדיר ואיש נדיר ויקר מאוד. בשנים בכדורגל, כשאתה צובר ניסיון ומסתובב הרבה במגרשים ומתעסק בדור הצעיר ובמחלקת נוער ובבית ספר לכדורגל באדומים, אז אני מבין כמה מאמן גדול הוא היה. היינו בשבעה, היה עצוב מאוד. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים ומנוחתו עדן. באמת עצוב וכואב. שיתפלל על הילד שלו מלמעלה ושיהיה להם הצלחה". אזולאי ממשיך ומספר בהתרגשות על הזיכרון הכי גדול מרפי אלבז: "הזיכרון הכי גדול שיש לי זה שזכינו בגביע המדינה וכולם שמחו עם ההורים שלהם, אני גדלתי בלי אבא מגיל 6. אז הוא בא אליי, חיבק אותי, נישק אותי ותמך בי."

אלון חזן: ״תמיד הישווה אותנו לקבוצות הגדולות״

אחד מהשחקנים הכי מפורסמים שעברו תחת שרביטו של רפי אלבז היה שחקן נבחרת ישראל לשעבר ועוזר מאמן הנבחרת כיום, אלון חזן, שאמר השבוע: "רפי אלבז היה איש מיוחד. הוא וסילבן לקחו אותנו תחת חסותם. חבורת ילדים שלא הייתה להם מסגרת ובפעם הראשונה התכנסה לקבוצת כדורגל. סילבן היה אחראי על האהבה. הביא את הלב, הרגש והאהבה. רפי היה מביא את המקצועיות. בונה את האימון ומעיר את ההערות המקצועיות. בהתחלה זה היה נראה חובבני, אבל הוא תמיד הישווה אותנו לקבוצות הגדולות. אף פעם לא הבנו למה. עם הזמן השתפרנו והרבה בזכותו ובזכות סילבן, הגענו להיות שווים מול שווים עם הקבוצות הגדולות ואפילו ניצחנו אותן וגם זכינו בגביע המדינה.


אני חושב שהשילוב הזה של השניים, רפי וסילבן, גרם לילדים לבוא ולרצות להיות חלק מהפועל אשדוד של אותן שנים. חושב שאם הייתה לי אפשרות לבחור, להתחיל את הקריירה שלי, לא הייתי בוחר אותה בשום מקום אחר חוץ מאשר רפי וסילבן. עברתי מאמנים כמו שלמה שרף, אברם גרנט, גיורא שפיגל ואחרים ואף אחד לא השפיע על הקריירה שלי כמו רפי וסילבן. אני לא יכול להפריד ביניהם, כי מבחינתי אין רפי בלי סילבן ואין סילבן בלי רפי. הם היו כמו אחד שמשלים את השני ב-100 אחוזים. יכול להגיד שאם מישהו עשה אותי כדורגלן זה הם. אילולא הם והייתי מתחיל עם מאמנים אחרים, הייתי מפסיק כבר בתחילת הדרך, כי לא היו תנאים. אבל האהבה שלהם, המסירות שלהם, הנתינה שלהם והרצון שלהם, גרמו לי להידבק איתם. ועשיתי את התחלת הדרך עם השניים אולי שהיו הכי הרבה משפיעים על החיים והקריירה שלי. מאוד כאב לי לשמוע שרפי נפטר. הוא היה דמות יקרה עבורי. חושב שלכל החיים, מה שהוא עשה עבורי אני אזכור בטוח. אבל כל מה שרואים וראו ממני על המגרש גם כשחקן וגם כאדם, זה הרבה ממה שרפי העניק לי."

חיים רביבו: ״יום עצוב לכדורגל האשדודי״

אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריית הכדורגל הישראלי, חיים רביבו, מסר השבוע: "רפי היה עבורי דמות מאוד חשובה בקריירה שלי. החינוך הראשוני של הילדים בקבוצה היה ללא דופי והתבסס על ערכים של אדם ולא שחקן. יום עצוב לכדורגל האשדודי. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".


מנהל הפועל אשדוד בשנים 1986-2003 מאיר לוי, חבר קרוב של רפי אלבז סיפר: "הוא בא לארץ והתחיל לשחק בהפועל טבריה במשך כשנתיים-שלוש. לאחר מכן הוא עבר לגור באשדוד, התחיל לעבוד בנמל ושיחק בהפועל אשדוד במשך כמה שנים. כשפרש מהפועל אשדוד, אז רפי הצטרף לסילבן. בהתחלה הם הסתובבו בבתי ספר, בשכונות וחיפשו שחקנים להפועל אשדוד בשביל להקים את הקבוצה. בין הילדים שקלטו בזמנו, היו חיים רביבו ואלון חזן. הם המוכרים ביותר. רפי המשיך לאמן קבוצות ילדים, נערים ונוער שנים רבות. כשהיה האיחוד בשנת 1999 אז הוא הפסיק לאמן. ישבנו בבתי קפה ביחד, אני, סילבן ורפי. היינו שלישייה. לפני שנתיים הרגשנו שקרה לו משהו, הוא התחיל לשכוח ולהפיל דברים והבריאות שלו התדרדרה. הוא היה סגור הרבה זמן בבית. ביקרנו אותו. הוא היה חולה".

יגאל כהן: ״מסירות מעל ומעבר״

חלוץ העבר של הפועל אשדוד ודמות מוכרת בעיר, יגאל כהן, סיפר: "רפי היה קודם כל בן אדם שידע לטפח ילדים במחלקת הנוער. תמיד ידע לכבד ולדבר בנימוס לכל שחקן. היה אדם שקט וחכם. יצא לי לשחק אצלו כילד. המסירות שלו למועדון הייתה מעל ומעבר למצופה. הדבר שהכי אהבתי אצלו- ההתייחסות והליווי שלו לבן שלו, שעד היום אני לא מבין את הפיספוס. היה בקלות יכול להיות בלם נבחרת ישראל עם קצת מזל. יהי זכרו ברוך. ת.נ.צ.ב.ה".


שחקן העבר עזרא אלבז נזכר בערגה השבוע: "אתחיל מזה, שהוא היה קודם כל בן אדם. הוא עבד בנמל שנים והוא הקדיש את כל חייו לכדורגל. הוא, יחד עם המאמן סילבן, היו אוספים ילדים מכל מיני מקומות ומאמנים אותם. רפי אלבז ז"ל עבר קורס מאמנים מוסמכים. הוא גידל דורות של שחקנים. אחד מהם זה אלון חזן. כל השחקנים בתקופתו הוא אימן אותם מהילדים. אנשים שעבדו איתו בנמל היו נשארים בעבודה בשביל הפרמיות. אותו זה לא היה מעניין בכלל. הוא הקדיש את חייו. יצא לי להיות איתו בקשר צמוד, היות והוא אימן את הנערים ואני את הנוער. אז באופן טבעי, הקשר בינינו היה הדוק. חוץ מזה שהוא גם חבר. בגדול, הפסדנו בן אדם אדיר ומאמן מקצוען. לפי דעתי הוא קופח. כי לא הוא לא קיבל את ההערכה שמגיעה לו. לא העריכו אותו מספיק, אבל יש לו תוצאות. אני רוצה שוב להדגיש שהוא קודם כל היה בן אדם והוא הנחיל את זה לצעירים. אם לא שחקן, אז בן אדם. אם שחקן הוא לא בן אדם, הוא לא יהיה שחקן אפילו שהוא מוכשר. הוא וסילבן עשו המון למען הספורט באשדוד."
חלוץ העבר ניסים רווח סיפר: "הוא היה שחקן עבר של הפועל אשדודץ בתקופה של ויצמן ז"ל וגלינה ז"ל. היה שחקן שקט וצנוע. הוא היה מאמן במחלקת הנוער של הפועל. הוא וסילבן היו צמד חמד. הוא אימן הרבה כשרונות וילדים. הרבה שחקנים גדלו אצלו. הוא היה מאוד מסור לנושא הזה של ילדים".
שחקן עבר נוסף בהפועל אשדוד, מומי הרוש הוסיף: "רפי אלבז היה שחקן כדורגל ומאמן. אימן ילדים ונוער. הוא היה בעניינים. לא שיחקתי איתו. הגעתי שנתיים אחריו. הוא שיחק עם היותר מבוגרים ממני. הוא היה שחקן טוב. אחרי שפרש, אימן ילדים עם סילבן. היה להם קבוצות הרבה שנים."
ממקבץ הציטוטים המכובדים והמרגשים עולה תמונה של אדם מכובד, צנוע, מקצוען, בעל לב מיוחד, אשר הצליח להשפיע לטובה על רבים מבני העיר. געגועים לתקופה אחרת, לספורט אשדודי אחר, צנוע יותר, עם נשמה גדולה ואהבה למשחק ולעיר. ראוי ביותר שהנהלת קבוצת האדומים אשדוד תפעל להנצחתו של רפי אלבז ותציג את מורשתו לראווה. יהי זכרו ברוך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן