המאבק על בניית מלון בחוף ׳לידו׳: אושרו ההקלות להגדלת החדרים וגובה המלון

למרות התנגדות ארבעה חברי מועצה מהקואליציה, אושרה ברוב קולות את התוכנית החדשה של מלונות ׳הילטון׳ בחוף ׳לידו׳ להגדיל את מספר החדרים וגם את גובה המלונות. במטה המאבק נגד הבנייה על החוף באשדוד והפורום לאיכות סביבה הודיעו כי יאבקו בהחלטה בכל העוצמה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מליאת הוועדה המקומית ולתכנון ובנייה בעיריית אשדוד, בה חברים חברי מועצת העירייה אישרו השבוע, כצפוי, את הבקשה להגדיל את מספר החדרים במלונות ׳הילטון׳. וכן מתן הקלות בשני המלונות של ׳הילטון׳ הנבנים בחוף ׳מי עמי׳. לישיבה ביום ראשון השבוע הגיעו חברי מטה המאבק, אך הם לא הורשו להיות נוכחים בישיבה שהתנהלה בדלתיים סגורות.

מתוך 27 חברי המועצה החברים במליאת הוועדה שהגיעו להצבעה, התנגדו 7 חברי מועצה, ביניהם 4 חברי קואליציה. ואלה שמות המתנגדים: סגנית ראש העירייה והממונה על איכות הסביבה, שרון מרק, אשר כזכור אמרה בראיון בנושא ב”השבוע באשדוד" כי היא שוקלת להצביע נגד, המשנה לראש העירייה, יניב קקון, חברו לסיעה, מאיר אברג’יל שהצביע נגד גם בוועדה לתכנן ובנייה) וחבר המועצה ולדימיר גרשוב. אליהם הצטרפו גם שלושה חברי אופוזיציה: ד"ר אלי לחמני, עו"ד אופיר לסרי והלן גלבר.


ואלה שמות התומכים בהגדלה: ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקומו עו"ד גבי כנפו, סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון, סגן ראש העירייה יחיאל ויינגרטן, ממלא מקום ראש העירייה אבי אמסלם, עו"ד אורית אלמוזנינו רייז, עו"ד חנוך דרך ארליך, סטלה וינשטיין, עו"ד אלי נכט ועו"ד אלכסנדר אוברפלד.

התוכנית שאושרה, מהווה הרחבה של תכניות קודמות של בניית מלונות הילטון. בין היתר הוספת קומה לגובה ותוספת חדרים בחלוקה הפנימית. לפני ההצבעה הודיע יו"ר הפורום לאיכות הסביבה אשדוד, בועז רענן שהתנגד נחרצות לבנייה בחוף, שישנה את דעתו אם יקבלו את הצעתו: שינוי אפשרי בתוכניות כך שהן תעמודנה בהנחיות החוק ובאינטרס הציבורי מבלי לפגוע בתוספת הזכויות המבוקשות על ידי היזמים. הצעתו לא התקבלה והתכנית אושרה כפי שהוגשה עם השינויים.

הירוקים מכריזים מאבק

בהודעה שנשלחה מטעם חברי הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, הם מצרים על ההחלטה לאשר בניית בתי מלון על חוף ימה של אשדוד תוך חריגה ממשית מהוראות החוק ותוך התעלמות מהצעתם המעשית והאפשרית לקידום התיירות העירונית.
דובר המטה, משה דרור אומר כי "מדובר בהגדלת מספר החדרים בשני בתי מלון מרשת הילטון שברצונם לבנות על שני מגרשים, בתחום 100 מטר בחוף ׳לידו׳ בעיר. באחד מהם, הגדלת הזכויות הקיימות של 66 חדרים ל-159 דיירים ובשני, הגדלה דומה מ-66 חדרים ל-90. בנוסף, מבקשים מגישי התוכניות החדשות תוספת של "חזית חמישית" שמשמעה הוספת בריכת שחייה על כל שירותיה בקומת הגג אשר יצריכו הגבהת המבנים תוך חריגה מן המותר. באחד המגרשים הגבהה בת 4.69 מ' ובשני הגבהה בת 2.90 מ'."
מהמטה נמסר עוד כי "חברי הפורום הציעו פתרון יצירתי ומעשי לפיו החזית החמישית ניתנת להעתקה לקומת הקרקע בלי לחרוג מן הגובה המותר במקום. על כך הועברה פנייה הן לראש העיר והן לראש הוועדה המקומית, אינג' שמעון כצנלסון. אלא שהוועדה בחרה שלא לדון בהצעה של חברי הפורום ואישרה כאמור את בקשת היזמים, אליה הפורום על חבריו, מתנגדים נחרצות".


בועז רענן יו"ר הפורום מסר שהתנגדותם לתוכניות שאושרו על ידי הוועדה המקומית בתחילת השבוע תמשיך את מסלולה המקורי בכל השלבים הבאים. כך, כחלק מהמשך מאמציו רב השנים של הפורום לדאגה לאיכות חיי תושבי אשדוד. "חבל לנו שהיה אפשר לבנות כפי שהצעתי. אנחנו נתנגד בכל הועדות עד לארצית. לדעתי ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי תוקע את המלונות בחופים ואם היו מקבליםן את ההצעה היינו במקום אחר"

סאיג: "נגיש התנגדויות"

גם במטה המאבק נגד הבנייה בחוף אשדוד הודיעו כי ינהלו מאבק. "אנו מתכננים כעת מייד עם פרסום מתן ההקלות הבנייה, להגיש ערעור על החלטת הוועדה המקומית" אומר רוני סאיג מהמטה. "וזאת בגיבוי הגופים הירוקים הארציים: ' אדם טבע ודין', עמותת 'צלול', מגמה ירוקה ואף נבחנית עמדתה של החברה להגנת הטבע בנושא. ראש העיר והעירייה 'טרקו את הדלת' גם להצעת הפשרה אותה הוביל הפורום לאיכות הסביבה . אני תקווה שהפורום והעומדים בראשו מצטרפים ומובילים איתנו כתף אל כתף את הטיפול בנושא עד לביטולה המלא של התכנית, שתסב נזק רב לחוף הים הוותיק, האהוב והמוכר שלנו."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן