הלן גלבר מציעה: "ניטור צריכת המים של קשישים עריריים להצלת חייהם"

למרבה הצער אנו עדים מעת לעת לדיווחים על קשישים עריריים שנמצאים בביתם ללא רוח חיים במשך זמן ממושך. תופעה מצערת זו התגברה אף יותר בתקופת מגפת הקורונה. באשדוד זה קרה לא מעט

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"מתחילת השנה נמצאו 56 קשישים עריריים ללא רוח חיים בביתם. בתקופת הקורונה וכדי לצמצם את התופעה המצערת הקמתי עם מתנדבים מופלאים  פרויקט  "נגישים לקשישים" פרויקט ייחודי מסוגו של אימוץ קשישים ע"י המתנדבים שיהיו איתם בקשר טלפוני להיות עבורם אוזן קשבת, ויצירת שיחה שתפיג את בדידותם. פעמים רבות המתנדבים נחשפים גם לצרכים שלהם ונותנים להם מענה כגון: קניית מצרכים, תרופות ועוד. שיחות כגון אלה מהוות, בין היתר,  עזר ויכולת לאתר אבחון למצבם הנפשי של הקשישים ויכולות להדליק נורות אדומות לפני מקרים טראגיים" אומרת חברת מועצת העיר עו"ד הלן גלבר..

לדבריה: "בברור שערכתי בנושא הובא לידיעתי כי רשויות רבות החלו בפיילוט דומה על מנת  לצמצם את התופעה שבמסגרתו נבדקת מרחוק קריאת מדי המים של קשישים עריריים וניצולי שואה. במצב שלא מזהים צריכת מים במשך פרק זמן סביר נעשים ניסיונות ליצור קשר עם התושב ואף מבוצע ביקור בית.

בין הרשויות שאימצו את הפיילוט: חיפה, מודיעין, יוקנעם, קרית שמונה, פתח תקוה ועוד.

הפעילות של העירייה ותושבי העיר בכל הקשור לדאגה לקשישים עריריים וניצולי שואה היא מבורכת, וכצעד משלים מציעה לקבל החלטה לאמץ את פרויקט  "מים חיים" על מנת לזהות מצוקת קשישים באמצעות מעקב אחר צריכת המים".  


[i]  "ושוב זה קורה באשדוד: גבר כבן 50 נמצא בבית ללא רוח חיים כשבועיים לאחר מותו". אשדוד 10 19.8.21

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן