הלוקיישן החדש לחתונות: חוף המצודה

פחות משנה מאז העבודות במצודת אשדוד ים, במסגרתן האתר הוכשר לפעילויות לימודיות וקיום אירועים שונים תוך הנגשת האתר לכלל המבקרים – זכה האתר "לארח" חופות של תושבי העיר שבחרו להתחתן במסגרת מצומצמת לרגל המצב

צילום: ארטיום וידוס
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החברה לתיירות, בשיתוף ומימון עיריית אשדוד, משרד התיירות ורשות העתיקות,  יצאו לדרך לפני קצת פחות משנה –  בביצוע העבודות לשימור, שחזור ופיתוח מצודת אשדוד ים.

העבודות כללו את חיזוק הקירות התומכים, הוצאת חולות וסינונם, ריצוף רחבה והקמת שביל גישה – המנגיש את המצודה למבקרים  בצורה שטרם נעשתה קודם, תוך שמירה על האתר. כמו כן, מבוצעות עבודות הצללה ותאורה אשר ישפרו את חוויית הביקור באתר לאורך כל שעות היממה.

במרוצת השבועיים האחרונים התקיימו באתר כבר מס' חופות ועוד לא מעט אנשים שהגיעו לתעד את המקום החדש-ישן, כמובן תחת מגבלות ההוראות לשמירה על מרחק והאיסור להתקהל. על פי התכנון, האתר עתיד לארח לצד "חופות", גם מופעי שקיעה ושלל פעילויות חינוכיות למסגרות לימודיות וקבוצות מבקרים.

בכל חופה שהתקיימה העמידה החברה לתיירות לטובת האירוע את החופה, החשמל, כסאות, שולחנות וציוד הגברה ותאורה – שבוצעו ע"י חברת "מוזיקנסקי", וכל זאת ללא עלות.

שיר שהתחתנה השבוע עם בחיר ליבה אליהו, סיפרה ששמעה על האפשרות לקיים חופה במקום לאחר שקראה את הפוסט בפייסבוק של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שבישר על האפשרות להתחתן באתר לאור המצב. "הייתי אמורה להתחתן באולמי "טרויה" והיה ברור לנו שהאירוע לא יתקיים ואז עלה הרעיון לקיים את החופה באתר המדהים הזה, הייתה לנו חוויה מאד מרגשת והתגובות של כולם היו מעולות".

מצודת אשדוד-ים נבנתה במהלך המאה ה־7 , כחלק ממערכת של ביצורי הגנה לאורך מישור החוף הדרומי .  כונתה גם "קלעת אל מינה" (מצודת הנמל). ב־1033 נפגעה מרעידת אדמה  וב־1099  בוצרה מחדש ונקראה "קסטל ברואר". המצודה ננטשה ב־1260 ונשמרה במצבה – עד היום.

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון: "אנו שמחים על סיומן המוצלח של עבודות השיקום והשדרוג של האתר, וכמובן מברכים את הזוגות החדשים שבחרו להינשא באתר. בעתיד הקרוב המקום יארח עוד מגוון אירועים ופעילויות – בתקווה לימים שמחים יותר שיגיעו במהרה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן