הכתבה שכל מי שמאחסן תכולת דירה חייב לקרוא

בעשור האחרון יותר ויותר ישראלים נעזרים בשירותי אחסון תכולת דירה לצרכים ולפרקי זמן שונים וכמו שאומרים, עם האוכל בא התיאבון וככל שהביקוש לשירות עולה (והוא עולה), כך קמים ספקים וחברות שמציעים שירותי אחסנה

צילום: upslash
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בהיעדר פיקוח אפקטיבי על הענף, לא פלא שטווחי המחירים נעים בהפרשים של עשרות אחוזים ולעתים אף יותר ומה שיותר מפתיע הוא שבמקרים רבים קיימים הבדלים מהותיים בין ספק אחד למשנהו, הבדלים מהסוג שהצרכן הממוצע לא תמיד יכול להצביע עליהם אך סביר להניח שלמשמעות שלהם יש משקל מהותי בבחירת חברת האחסנה המועדפת.

להלן טיפים שנכתבו בשיתוף חברת 'תיבת נח' המתמחים באחסון תכולת דירה שיעזרו לכם להבין מה לבדוק לפני שמאחסנים תכולה ואיך לעשות את זה באופן יעיל שיבטיח לכם ראש שקט ומחיר הוגן.

מהם שירותי אחסון תכולה?

סביר להניח שגם אתם צפיתם בסרט או סדרה שבמהלכם נעשה שימוש ביחידת אחסנה מטופחת. מדובר בשירות מקובל ומבוקש מאוד בארצות מעבר לים שבשנים האחרונות נהנה מביקוש וחשיפה הולכים וגדלים גם בישראל.

שירותי האחסנה נחלקים לשני סוגים. הראשון הוא לצורך אחסנה של לתכולת דירה והשני ניתן למגזר העסקי לצורך אחסון סחורה.

כתבה זו עסקת מטבע הדברים במגזר הפרטי, באחסון של דירות ששם נמצאים גם מרבית הסיכונים והפיתויים שנובעים מחוסר ידע והיכרות עם התחום של הצרכן הממוצע.

באופן כללי, שירותי אחסון תכולה באים לתת מענה למצבים שבהם הצרכן זקוק למקום נגיש ובטוח לאחסן בוא פריטים שונים לטווחי זמן של החל מכמה שבועות ועד למספר שנים.

נשמע פשוט אך כפי שנראה בהמשך, לא כל מבנה מתאים לאחסון ולעתים גם מבנים שמתאימים, לא מתוחזקים כראוי.

מתי צריך לאחסן את תכולת הדירה?

הצורך בשירותי אחסון למגזר הפרטי עולה בכל פעם שמסיבה כלשהי אין מקום לפריט אחד, למספר פריטים או לתכולה של דירה שלמה.

מעבר דירה – עוברים לדירה קטנה יותר או שממתינים לכניסה אל הדירה החדשה שרכשתם? קיים סיכוי סביר שתזדקקו למקום מתאים לשים בו רהיטים ופריטים אחרים עד למעבר אל מקום מגורים גדול יותר או עד לכניסה אל הדירה החדשה.

ירושות – מקבלים רהיטים או פריטים גדולים ואין לכם היכן לשים אותם? תוכלו להיעזר בשירותי אחסנה עד למכירת הפריטים או עד למציאת פתרון אחר.

שיפוצים –  אף אחד לא רוצה שהסלון, המקרר או המזנון יפגעו בזמן שיפוץ שנערך בדירה ולעתים קרובות כאשר מדובר בשיפוצים מקיפים, הדרך הכי טובה היא לאחסן את תכולת הדירה במחסן מתאים ובטוח – רחוק מהאבק שמלווה לכל שיפוץ.

רילוקיישן – טיסות עסקיות לחול כבר מזמן הפכו לדבר מקובל בחברות הייטק שפועלות בישראל ושירותי אחסנה מהווים פתרון מושלם למי שטס לתקופות ארוכות ומשכיר את ביתו אך באותה נשימה רוצה לשמור על חפציו.

אילו שירותי אחסנה קיימים?

בישראל קיימות 3 שיטות אחסנה מרכזיות וכפי שנסביר בשורות הבאות, לא כל שיטה מתאימה לתכולת הדירה שלכם ובמקרים מסויימים, בחירה לא מושכלת עשויה להוביל לנזקים ולתרחישים שכדאי מאוד להימנע מהם.

יחידות אחסנה פרטיות

אחסון ביחידות פרטיות היא השיטה המקורית (לפני שהתחילו להתפתח שיטות חלופיות שנפרט בהמשך) והטובה ביותר.

מדובר במחסן פרטי שמצוי במתחם עם יחידות אחסנה נוספות כשלכל אחד מהשוכרים יש גישה חופשית אך ורק למחסן שלו.

יתרונות: פרטיות, גישה חופשית, יכולת להוציא ולהכניס פריטים ליחידה באופן חופשי כל עוד יש בה מקום, אינכם מושפעים מהפריטים שמאוחסנים על ידי הדיירים האחרים.

חסרונות: על שירות טוב משלמים מעט יותר ולכן יחידות אחסנה יקרות ביחס לחלופות האחרות.

מחסנים משותפים

מחסן משותף הוא חלל גדול שבו כל הפריטים של כל הלקוחות מאוחסנים יחד. מדובר בשיטה פחות טובה ביחס ליחידות הפרטיות.

יתרונות: תנאים סבירים, זול יותר ביחס ליחידות.

חסרונות: כניסה אל המחסן מחייבת תיאום וליווי, לא ניתן להוציא ולהכניס פריטים אלא אם מוסיפים כסף, התכולה שלכם עשויה להיפגע מהתכולה של הלקוחות האחרים (רהיטים נגועים במזיקים וכיוצא בזה).

אחסנה במכולות

אחסנה במכולות אינה מומלצת לאחסון תכולת דירה בעקבות בעיות אוורור קשות וטמפרטורות שעשויות לעלות באופן קיצוני בקיץ.

מה צריך לבדוק לפני שמאחסנים?

לא משנה באיזו שיטה בחרתם משתי המומלצות, יש כמה נקודות שאתם חייבים לבדוק:

  1. רישיונות עסק: כפי שהזכרנו בתחילה, הפיקוח על ענף האחסנה רחוק מלהיות מושלם ועסקים רבים פועלים בלי היתר – דבר שעשוי להביא לסגירה שלהם בהמשך ולכן ההמלצה היא לבחור בעסק עם היתר. מעבר לשקט הנפשי, הדבר יכול ללמד גם על מקצועיות והסתכלות רצינית על השירות שניתן לכם.
  2. הובלה ואחסנה במקום אחד – במקרים רבים שירות הובלה ואחסנה משולב מאותה החברה יכול להוזיל את המחיר ולשפר את השירות מפני שאתם עובדים מול איש קשר אחד.
  3. אבטחה: מצלמות אבטחה ומוקד שמירה 24 שעות הם תנאי בסיס שכל מחסן חייב לקיים. כמו כן מדובר באחת מדרישות חברות הביטוח כך שהעניין מקבל משמעות גבוהה עוד יותר.
  4. ביטוח: שירות האחסנה צריך להיות מלווה בביטוח שישפה אתכם עבור נזקים, גנבות וכיוצא בזה. בדקו שאכן יש ביטוח במקום ואת תנאי הפוליסה שמוצעים לכם.
  5. תנאי תחזוקה: תנאי אחזקה נאותים הם המפתח לשלום החפצים שלכם. הדברה, ניקיון וסדר ימנעו הופעה של מזיקים ותופעות אחרות שעשויות לגרום לתכולה שלכם נזק.

לסיכומו של דבר

אם אתם מוכנים לשכור מקום בתשלום כדי לשמור על החפצים שלכם, כנראה שיש להם ערך כספי ורגשי. אנו סבורים שבחירה במתחם אחסנה מתאים אשר מקיים את התנאים שהזכרנו, יעזור לכם להבטיח את שלום החפצים גם אם במחיר יקר יותר במעט.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן