הכל על טיפול בגידולים ממאירים 

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גידולי מוח ממאירים ידועים בתור אחת המחלות המורכבות ביותר לטיפול כאשר מדובר על תחום הנוירוכירורגיה. ליתר דיוק, הימצאותם של גידולים ממאירים במוח עלולה לפגוע באופן משמעותי בתפקודו של המוח, הלא הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם, זאת בעוד כי לעיתים פגיעה זו יכולה להביא גם עד לכדי סכנת חיים. על כן, כאשר מופיע גידול ממאיר, הרי שיש לטפל בו ולכרות אותו בהקדם האפשרי. בדיוק לשם כך, החלטנו להסביר לכם בכתבה זו את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא של גידולים ממאירים וכל היוצא בכך.

סוגים מוכרים של גידולי מוח ממאירים

  • לימפומה – גידול ממאיר נדיר יחסית, כזה אשר מקורו במערכת הלימפה של הגוף. למעשה, כאשר גידול מסוג לימפומה מתפתח במוח הוא ייקרא בעצם לימפומה ראשונית של מערכת העצבים המרכזית. 
  • אפנדימומה – גידול סרטני אשר מתפתח בדרך כלל באזור המוח או לחילופין, באזור חוט השדרה. כמו כן, חשוב לציין כי כאשר מדובר על התפתחות באזור חוט השדרה, גידול האפנדימומה עשוי לשלוח משם גרורות לאזורים נוספים הממוקמים ליד חוט השדרה. חשוב לציין כי באשר לאפנדימומה, מדובר על גידול נפוץ רק בקרב ילדים ונדיר למדי להימצאות בקרב מבוגרים.
  • גידולים בבלוטת האצטרובל – בלוטת האצטרובל ממוקמת במרכז המוח, בדיוק מאחורי העיניים. חשוב לציין כי השם גידולים בבלוטת האצטרובל הוא שם כולל, מאחר וקיימים מספר גידולים שונים אשר עשויים להופיע באזור זה. 
  • מדולובלסטומה – גידול נוסף אשר נחשב לשכיח יותר בקרבם של ילדים. במרבית המקרים, גידול המדולובלסטומה מתפתח בחלקו האחורי של המוח, אם כי בדומה לגידולים אחרים, גידול זה עשוי גם להתפשט אל עבר אזורים נוספים. 
  • נאורוציטומה – גידול ממאיר נוסף שעשוי להתפתח בקרב אזורים שונים במוח.

הטיפול בגידולים ממאירים

כאשר מדובר על גידולים ממאירים, במרבית המקרים הטיפול המומלץ יהיה לעבור ניתוח לכריתת הגידול בהקדם האפשרי שכן, במקרים מסוימים הגידולים עלולים לשלוח גרורות. למעשה, כאשר אדם עובר ניתוח להסרת הגידול שלו, הוא מאפשר בכך לצוות הרפואי לוודא כי הגידול אכן הוצא בשלמותו ולא קיימים עוד תאים סרטניים כלל באזור שבו הגידול התפתח. אולם, חשוב לציין כי קיימים מספר שיקולים שעלולים לשנות את אופי הטיפול, שיקולים כדוגמת סוג הגידול, מיקומו, השלב בו הוא נמצא ועוד. כאשר מדובר על גליומות אנאפלסטיות לדוגמא, יידרשו גם טיפולי קרינה וטיפולי כימותרפיה שכן, גליומות ידועות בתור כאלו המתפתחות באופן מהיר למדי, אזי כאשר מדובר על גליומות אנפלסטיות (גליומות בשלב בינוני) קיים צורך לנקוט גם באמצעי משנה. מאידך, גידולים כדוגמת לימפומה אינם זקוקים לשום ניתוח שכן, מטופל אשר התפתח אצלו גידול מסוג לימפומה יעבור טיפולים אונקולוגיים בלבד. כאשר זה נוגע לבריאות הגוף שלכם, אין מקום לפשרות ועל כן – מומלץ מאוד שתערכו חיפוש נרחב ברחבי הרשת לעוד מידע על כריתת גידולים מאירים  .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן