הכלבייה העירונית מחפשת מתנדבים צעירים

הכלביה העירונית באשדוד מציעה לבני נוער וצעירים ולכל מי שאוהב בעלי חיים, לבוא ולסייע בטיפול בבעלי חיים. האפשרויות רבות וכולן מאתגרות ומעניינות, החל מטיפול יומיומי בחתולי רחוב ועזרה לכלבנים ועד לסיוע לרופאים בביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מאז שנת 2016, השנה בה קמה הכלבייה העירונית באשדוד, היתה הכלביה למקום קהילתי שמשך אליו לא מעט מתנדבים מכל הלב, ובהם: פנסיונרים, חיילים, נשים וגברים כאחד, אוהבי חתולים ואוהבי כלבים ובני נוער שפעלו במסגרת פרויקט מעורבות חברתית של בתי הספר. כולם תרמו ותורמים מזמנם ומכוחם ונותנים את כל הלב עבור בעלי החיים החוסים בכלבייה. בשנים האחרונות מספר בעלי החיים החוסים בכלבייה עלה בצורה משמעותית. אלפי כלבים, חתולים, ציפורים, מכרסמים וחיות בר, נכנסים בדלתות הכלבייה העירונית בכל שנה, וזו מהווה להם מקלט עירוני ומרפאת חירום לטיפול בבעלי החיים השונים. הסיבה העיקרית לכך היא תופעת נטישות כלבים שהלכה וגברה אחרי 'עידן הקורונה', בעלים שנמנעים לעקר ולסרס את כלביהם וכתוצאה מכך יש התרבות בלתי מבוקרת ונטישת גורים לרחוב, הן של חתולים והן של כלבים.

לכלבייה העירונית יש שת"פ עם עמותת עמינדב, דרכה ניתן לבצע שירות לאומי מועיל ופורה בעבודה עם בעלי חיים, בתפקידים שונים: החל מטיפול יומיומי בחתולי רחוב מאושפזים, עזרה לכלבנית, סיוע לרופאים הווטרינרים בביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות, העלאת מודעות הציבור ופרסום בע"ח המיועדים לאימוץ ועוד. כיום מבצעים שירות לאומי בכלבייה שני מתנדבים מדהימים, שובל אבוחצירה ורותם לוינסון שעובדים מהלב ונותנים את הנשמה עבור בעלי החיים. טל לוינגר ושי לי בירנבאום ביצעו שירות לאומי בעברם וכעת נמנים עם צוות הכלבייה.  

"העבודה בכלבייה היא אינסופית וכל זוג ידיים עובדות מסייע לנו לעזור לבעלי החיים הזקוקים לנו" מציינת ד"ר דנית כהן, הווטרינרית בשירות הווטרינרי העירוני. "העבודה היא קשה, זה ברור, יש קושי פיזי וגם מנטאלי לצוות הכלבייה ולמתנדבים שלה. אנחנו פוגשים מקרים של בעלי חיים פצועים, חולים, כאובים ועצובים. אנחנו עדים לנטישות ולהתעללות, אבל כולנו נאחזים בסיפורים עם סוף טוב, באימוצים שמצליחים, כלבים וחתולים שמוצאים משפחות מדהימות, בעלי חיים שהגיעו גוססים וחוזרים לרחוב/לטבע אחרי שהצלנו אותם. יש אוירה טובה ועבודה צוות וזה מה שמאפשר לכולנו לקום בבוקר עם חיוך" היא אומרת.

תכנית מגשימים של עמותת עמינדב הינה תכנית ותיקה שתומכת ומקדמת צעירים וצעירות שזקוקים למענה ייחודי ולמעטפת תומכת בשנת השירות הלאומי שלהם. במסגרת התוכנית מקבלים הצעירים ליווי צמוד, אישי וקבוצתי, והתאמות המאפשרות להם להגיע להישגים, להתכונן לעולם התעסוקה ולסיים בהצלחה שלב חשוב זה בחייהם. קהל היעד בתכנית הם צעירים וצעירות בגילאי 18-27, בעלי פטור משירות צבאי.

נשמע מעניין? חושבים שאתם מכירים מישהו שיכול להתאים? אז איש הקשר לרישום לתכנית שירות הלאומי היא הודיה דנוס (רכזת אזור אשדוד והסביבה) 054-2112869, או אם תרצו לברר פרטים נוספים ואתם מעל גיל 18: 08-9238512. גם בני נוער המעוניינים להתנדב בכלבייה, יוכלו לעשות זאת במסגרת המעורבות החברתית, אך זאת אפשר לעשות בתחילת שנת הלימודים, ברישום מוקדם אצל רכז המעורבות החברתית בבית ספרם.

הכלבייה פתוחה בכל יום בין השעות 8:00-16:00 (יום ג' עד 18:00) למענה טלפוני ואפשרות לאמץ: 08-9238512 , העופרת 10 , אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן