הכבוד האחרון לניצולת השואה שהלכה לעולמה

עשרות בני נוער מאשדוד ליוו בדרכה האחרונה את ניצולת השואה, דורה שמריה, תושבת אשדוד אשר הלכה לעולמה השבוע והיא בת 100

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דורה, ניצולת מחנה אושוויץ, נותרה ערירית ולא הביאה לעולם ילדים בשל ניסויים שעברה תחת ידיו של ד"ר מנגלה הרוצח המתועב וצוות ועוזריו . חניכי תנועת ׳בני עקיבא׳ באשדוד אימצו אותה ושמרו אתה על קשר גם כאשר חלתה במחלת הסרטן ממנה החלימה.
הידיעה על דבר מותה של דורה, עברה בין בני הנוער אשר נערכו להגיע ללוויה, למרות מזג האוויר הסוער. הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד, גייס למשימה גם את תלמידי התיכונים הממלכתיים בעיר ואוטובוסים עם בני נוער, דתיים וחילוניים, הגיעו ללוות את דורה בדרכה האחרונה. בין המשתתפים חניכי ובוגרי בני עקיבא, תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד, אמי"ת טכנולוגי, אמי"ת י', מדרשת אמי"ת, האולפנה ומקיף ג' .


התלמידים נשאו את האלונקה עד לחלקת הקבר, וסייעו להביא את דורה לקבורה, אשר הסתיימה בשירת התקווה. הרב שלום מלול ריגש את קהל המשתתפים בהספד מרגש. "בכאב ובאהבה אנו מלווים את דורה בדרכה האחרונה. דורה אשר שרדה את כל התופת וזכתה לראות בתקומת מדינת ישראל, חלמה להמשיך את הניצחון על הנאצים בהקמת משפחה, אולם לדאבון לב היא לא זכתה לילדים. הנחמה שלה הייתה האהבה שהיא העניקה לילדים מסביבה, והקשר המיוחד שנרקם בינה לבין חניכי סניף בני עקיבא באשדוד".
טל עזרן קומונרית לשעבר בסניף בני עקיבא אשדוד: "אנחנו מודים על הזכות הגדולה להכיר את דורה, ומודים לה על מה שעשתה כדי שאנחנו נוכל לחיות במדינה משלנו , תודה לך על שעות של סיפורים שספרת וימים שזכינו לבלות במחיצתך".
במהלך ימי השבעה קיימו חניכי בני עקיבא ותלמידי אמי"ת בעיר תפילות לעילוי נשמתה בביתה, ולקראת תום ימי השבעה, ביום שחרור אושוויץ, נערך טקס אזכרה מרגש בישיבת אמי"ת אשדוד בהשתתפות מאות תלמידים ומחנכים. עם תום ימי השבעה עלו תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד על קברה של דורה ז"ל לאמירת קדיש ומשניות לעילוי נשמתה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן