הירידה במדד הכלכלי – חברתי: גלבר יוזמת כינוס דחוף של המועצה

בעקבות הירידה של אשדוד במדד הכלכלי- חברתי ,יוזמת חברת המועצה עו"ד הלן גלבר כינוס דחוף של המועצה. לדברי עו"ד גלבר מדובר "באירוע מכונן, אירוע חירום של ממש, נתונים אלו מעידים על מגמת ירידה של העיר״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר שנודע כי אשדוד ירדה במדד הכלכלי- חברתי, כפי שפורסם בעיתון " השבוע באשדוד" ואתר " אשדוד 10" בשבוע שעבר, יוזמת חברת המועצה עו"ד הלן גלבר כינוס דחוף של המועצה: "בהמשך לפרסומים בנושא הירידה של העיר אשדוד ביחס לשאר הרשויות המקומיות, הן באשכול והן בדירוג המדד החברתי-כלכלי,  אבקש לכנס ישיבת חרום בכדי לדון בנושא" כותבת עו"ד הלן גלבר לראש העיר אשדוד וביקשה אגב כך את חתימותיהם של חברי המועצה. "מדובר בירידה באשכול (1 עד 10, 1 הנמוך ביותר) – העיר אשדוד ירדה מעשירון  5 לעשירון 4. (יחד איתנו נמצאות ירוחם, דימונה, שדרות, קריית-גת, חצור הגלילית, כפר יאסיף, כפר קרע וכד')".

ירידה בדירוג (מ-1 עד 255, 1 הנמוך ביותר) – העיר אשדוד מזה שנים  במגמת ירידה – מדירוג 118 בשנת 2013, לדירוג 113 בשנת 2015, ולירידה נוספת לדירוג 112 בשנת 2017.  

לדברי עו"ד גלבר: "יודגש כי המדד החברתי כלכלי משקלל בתוכו השכלה, תעסוקה, רמת חיים, יחסי תלות, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים ועוד. משתנים אלו משפיעים על התושבים בכל תחומי החיים. ועל העיר כעיר אטרקטיבית, מבוקשת, צומחת ותיירותית. ירידת העיר אשדוד מעשירון  5 לעשירון 4 הינו אירוע מכונן, אירוע חירום של ממש, נתונים אלו מעידים על מגמת ירידה של העיר. חמור מכך, מתווסף לזה גם הירידה בדירוג היציבות הפיננסית של העיר (1 הגבוה ביותר) – מהמקום ה- 4 בשנת 2015, למקום ה-13 בשנת  2020 – ירידה חדה ומשמעותית.

דירוג היציבות הפיננסית ברשויות המקומיות משקלל בתוכו מספר מרכיבים ביניהם: ניהול נכון של תקציבים , מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר ומשתנים רבים נוספים המתבססים על הדוחות המבוקרים של אשדוד.

השפעת ירידות אלו פוגעות בין היתר בילדי העיר להגיע ליחידות עילית טכנולוגיות כמו 8200. מנתונים שנחשפו בעיתונות  עולה כי צה"ל ממפה גיאוגרפית את החיילים ביחידה, ומצביע  על כך שככל שהיישוב מבוסס יותר כלכלית כך אחוז המשרתים ביחידות המובחרת גבוהים יותר. שירות ביחידה זו פותחת דלת למשרות משמעותיות בהייטק, כבוד, גאווה וכרטיס כניסה לקריירה מצליחה, לילדנו, בעתיד.

לאור מגמת הירידה שתשפיע השפעה מכרעת על תושבי העיר בפרט ועל העיר בכלל יש לכנס ישיבת חרום דחופה על מנת להציג בפניי חברי המועצה מהן הסיבות לירידה של העיר אשדוד  ולבחון את המשתנים שגורמים לירידת המדדים של העיר ובהתאם למצוא פתרונות הן ביצירת מקומות תעסוקה משמעותיים, הן בעידוד האקדמיה בבתי הספר ועוד, על מנת להחזיר את המצב לקדמותו, לכל הפחות, ובעיקר לפעול על מנת לשנות את המגמה ולהביא את העיר למגמת עלייה ויפה שעה אחת קודם" .

ד"ר לחמני "עיר שדוחקת את התעשייה"

מי שכנראה ירים את הכפפה ויתמוך בכינוס המועצה הוא חבר המועצה ד"ר אלי לחמני שכתב בדף הפייסבוק שלו: "בשבוע שעבר התבשרנו כי העיר ירדה במדד הסוציו אקונומי מדרגה 5 ל 4. מדוע זה קרה? פשוט מאוד: עיר שדוחקת את התעשייה – הן בהכבדת המיסים עליה והן בהפיכת אזורי תעשייה לאזורי מגורים – מותירה את העיר ללא תעשייה ממשית ובוודאי שלא בתחום ההייטק. אנו בעיר שמתכננת לכאורה קריית הייטק ברובע המיוחד אך רוב  הסיכויים שיהפוך לרובע של משרדים וזאת מכיוון שהנהלת העיר בראשות ד"ר לסרי אינה מושכת תעשיית עתירה ידע לעיר באופן אקטיבי בשילוב של נסיגה ברמת החינוך ובתוצאות מבחני ילדי אשדוד, העיר דוחקת את האוכלוסייה הצעירה החוצה מהעיר לערים שיודעות להשקיע ממשית בחינוך ובילדים – ולבסוף, כאשר מחירי הדיור כל כך יקרים אין ביכולת המשפחות הצעירות להישאר בעיר. כאשר יש אלטרנטיבות עדיפות בערים סמוכות. ד״ר לסרי, הבטיח דירות לצעירים בפחות ממיליון שקלים. מישהו יודע לומר לי כמה דירות כאלה נבנו?  על מנת שנחזיר את הצעירים לעיר, הנהלת העיר חייבת לשנות מהיסוד את תקציביה. להחליט על צמצום רוחבי בהוצאות העיריה בסדר גודל של 5%-7% והסכומים שיתפנו, כ-140 מיליון שקלים בכל שנה – יופנו לחינוך – השקעה בתוכניות חדשות, בתשתיות ובאיכות; לתשתיות עבור תעשיית הייטק לרבות מתן תמריצים עירוניים למפעלים שיגיעו לעיר ומתן תמריצים לתושבים שיעברו לעיר מתחום ההייטק; בבינוי – הנחיית החברה העירונית להיכנס לתחום הבנייה למגורים לפרויקטים של בניה לזוגות צעירים לדירות שתימכרנה ללא רווח קבלני במיליון ש״ח ואף בפחות. העיר חייבת לעשות שינוי ועכשיו!". 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן