הירוקים מתנגדים למע"ר דרום: "יגביר את העומס"

הפורום לאיכות הסביבה באשדוד הגיש את התנגדותו לתוכנית הבנייה בשכונה החדשה. מהפורום נמסר כי בדרישה מהוועדה המחוזית נכתב כי יש להקטין את יחידות הדיור המוצעות, להגדיל את תקני החניה ולשפר את ההוראות הסביבתיות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפורום ציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, באמצעות הקליניקה לרגולציה סביבתית באוניברסיטת בר אילן, הגיש בשבוע שעבר את התנגדותו לאישורה של תוכנית מע"ר דרום. התוכנית המוצעת על ידי מנהל מקרקעי ישראל מבקשת להגדיל את יחידות הדיור אשר תוכננו במקור לרובע מ-1,674 יח"ד ל-4,280 יח"ד, ללא מתן מענה סביר והגיוני לגידול המטורף, שיביא לכשלים רבים ומהותיים.
מכתב ההתנגדות עולה כי חרף העובדה שמדובר בתוכנית על עתודות הקרקע האחרונות בעיר, במקום לנצל אותן כדי להקל על העומס ברבעי העיר הסמוכים העתידים לעבור הליכי התחדשות עירונית, התוכנית רק מגבירה את העומס תוך הישענות על שירותים כגון בתי ספר, שטחים פתוחים וחניה מחוץ לרובע. היא לא כוללת בדיקה מעמיקה של מצב החניה ברובע, בניגוד לתקנות – והוועדה המחוזית התבקשה לשפר מספר הוראות סביבתיות בתוכנית, בהן הגברת שתילת עצים, חידוד הדרישות לבנייה ירוקה וסיום הקמת מתקן טיהור השופכין.

DCIM\100MEDIA\DJI_0309.JPG


מן הוועדה המחוזית נדרש על פי ההתנגדות של הפורום להקטין את מספר יחידות הדיור ל-2,372; להגדיר תקן חניה העומד לפחות ביחס של 1:1.5; להבטיח הקמת מוסדות חינוך בהיקף מספק עבור תושבי הרובע, תוך הימנעות מהסתמכות על אלו הקיימים ברובעים סמוכים; לבחון את תכנית התחבורה הציבורית ברובע ולהבטיח מתן מענה רלוונטי של תחבורה ציבורית ראויה ומקיפה. זאת, במטרה לאפשר תנועה סדירה וזורמת מחוץ לרובע ולתוכו.
עוד עולה מכתב ההתנגדות שמשרד הבריאות אינו מאשר הרחבות ותוכניות נוספות לעיר אשדוד טרם הסדרת פתרון הביוב, שכן מכון טיהור השפכים הנוכחי נמצא מעל לקיבולת התוכן שלו ועל אף שבשנת 2015 החלה הקמתם של מתקני טיהור נוספים במכון, הם טרם הושלמו. בהקשר זה הוועדה מתבקשת לקבוע כי השלמת שדרוג מכון הטיהור היא תנאי למתן היתרי בנייה ברובע.
להתנגדות האמורה לוותה עצומה שאורגנה על ידי חברי הפורום לאיכות הסביבה באשדוד, עליה חתמו מאות מתושבי העיר. לעיון בכתב ההתנגדות המלא ניתן להיכנס לאתר: www.forum-ashdod.com

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן