הילד שצלח את החרם

המהפך המרגש של איתמר ג׳נו בן ה-10: מילד עם עודף משקל שסבל מחרם בכיתה, הוא החליט לקחת את עצמו בידיים והפך למנטור. בעזרת נטורופאטית ומאמן כושר הוא שינה את עצמו בגדול. סיפורו פורסם בתוכנית ׳הצינור׳ ואיתמר הפך לכוכב שמסייע לאחרים להתמודד עם מצבם: ״אני מרגיש שיש לי כנפיים גדולות שבא לי לחבק ולעזור את כל מי שמתמודד עם הקשיים שאני התמודדתי״

צילום: דניאל סיטרקין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כשבוע אירח נמל אשדוד את איתמר ג׳ינו בן ה- 10. איתמר הוא בנו של עובד הנמל הוותיק אורי, אשר סבל מחרם קשה בשל עודף משקל והחליט לשנות את חייו. סיפורו מעורר ההשראה של איתמר הועלה בתוכנית הצינור ועד מהרה הפך איתמר לאושיית אינסטגרם כשהפך ממחוזק למחזק אחרים, ועוזר לרבים שפונים אליו בארץ ובחו״ל והוא עם הלב הגדול ומלא האהבה שלו, נענה לכולם.

בראיון איתו הוא מתקשה לספר על החרם המשפיל שספג מחבריו לכיתה רק בשל היותו עם עודף משקל. זה החל בכיתה א׳ והלך והחריף ״עשו עלי חרם מכיתה א׳. הרגשתי נורא. התלמידים לא קיבלו אותי, לא התנהגו אלי יפה הרביצו לי, קיללו אותי, לא הזמינו אותי הביתה ולא התקשרו לשאול מה שלומי. וזה בגלל עודף משקל״.

בכיתה ג׳ הוא החליט לקחת את גורלו לידיים ולשנות את מצבו: ״אני החלטתי שאני רוצה להיכנס לתהליך. בהתחלה בשביל להראות לילדים שעשו עלי חרם שאני מרזה ושיקבלו אותי כמו שאני, שיראו שאני פייטר שאני יותר מהיר מכולם״ הוא מספר. בעזרת נטורופיסטית בשם מיכל שעזרה לו עם תזונה נכונה ובריאה ובעזרת מאמן הכושר שוהם, הוא החל להשיל ממשקלו. סיפורו הועלה בתוכנית ׳הצינור׳ שהקימה סיירת ילדים נגד חרם. איתמר וסיפורו הרשים את כולם. אבל למרות השינוי המבורך והפרסום, החרם לא הופסק. בהתחלה הוא אמר לאמו אילנית שהוא מעדיף להישאר באותו בית ספר שם הוא מכיר, אבל כשהחרם לא פסק הוא החליט לעבור בית ספר. בשיחה עם צוות בית הספר שביקש שיישאר ויתן צ׳אנס הוא ענה ״אני נאלץ לסרב כי כל פינה פה מזכירה לי משהו לא טוב שעברתי״. לדבריו יש שינוי לטובה בבית הספר החדש ״זו החלטה מאוד משמחת בשבילי ועכשיו יש לי המון חברים. שתי הקפסולות כולם חברים שלי ומזמינים אותי אפילו הביתה. לא מזמן הייתי במסיבת בריכה עם שני חברים. ונהנינו״.

אתה יכול לספר על השינוי שחל בך?

״בהתחלה החלטתי לשנות להראות לאותם ילדים, ואז החלטתי לשמור על עצמי על הבריאות שלי. החלטתי להיכנס לתהליך טבעי. התהליך הכי קשה. יכלתי לעשות ניתוח, אבל החלטתי להרים את הראש להתחיל לרוץ ולאכול בריא ולא לפנות לדרך הקלה. התחלתי תהליך שכלל 3 פעמים אימוני כושר עם המאמן. אני עושה את זה רק בשביל הבריאות שלי לא בשביל אף אחד, רק בשביל עצמי. שאני אהיה בריא שיהיו לי כוחות שאני אוכל להתכופף ולשרוך את השרוך ולא  לבכות. בצבא אני רוצה להיות לוחם  וצריך לפתח כושר גופני״.

אתה יכול לספר על הקשר שלך עם המאמן שלך שוהם ?

״אנחנו נפגשים 3 פעמים בשבוע למשך שעה ומתאמנים. הוא עבורי מאמן אחד הטובים שאני מכיר. הוא מנטור שלי עושה למעני הכל הוא חצי מהלב שלי. בלב יש לי חלק של כל מי שאני אוהב כמו את אמא, אבא את עצמי. את עמית ואת שוהם״.

איזה תחביבים יש לך?

״לשחק במחשב אקס-בוקס״.

מה המשפחה שלך אומרת על השינוי שחל בך?

״המשפחה אומרת שזה חתיכת שינוי ושאני ילד פייטר. ואומרים לי כל הכבוד ושהם אוהבים אותי ושיתמכו בי  שהם מאחורי ושהם אוהבים אותי״.

מי הגיבור שלך ?את מי אתה מעריץ?

״תמיר. אחי הגדול. הוא חייל בצנחנים אני מחכה שיחזור הביתה״.

חולם לפתוח חדר כושר

ואתה כבר יודע מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

״החלום שלי לפתוח עם אמא חדר כושר גם למבוגרים, אבל גם לילדים ולבני נוער״.

ככל שהוא מתקדם בשינוי שחל בו ומתגבר על קשיים הוא הופך להיות למנטור לרבים אחרים. הפוסטים שהוא מעלה באינסטגרם שלו מרגשים עד דמעות וזוכים לתגובות, פניות ושיתופים. כך למשל הוא כותב: ״הייתי איתמר עצוב. עצוב בבית ספר, עצוב אחר הצהרים, אכלתי לא בריא לא האמנתי שאצליח לשנו. לאחר הכתבה קיבלתי תגובות מרגשות מאנשים בארץ ומחו״ל. הרגשתי סוג של גיבור. גיבור על. הרגשתי שאני מוקף באהבה ותמיכה. פתאום הבנתי שאם אני רוצה לשנות את החיים שלי, זה תלוי אך ורק בי. אפילו שאני ילד בן 10 יש לי כוחות לעשות שינוי שיניתי את כל התזונה שלי, בעזרת הנטרואפיסטית שלי מיכל התחלתי להתאמן 3 פעמים בשבוע עם המאמן שלי שוהם. קיבלתי תמיכה אין סופית מהסביבה ומההורים שלי. למדתי מה זאת חברות אמיתית. לאורך הדרך יש המון קשיים ואכזבות אבל גם יש המון אמונה והצלחות  ודברים מרגשים. ככל שאני משנה את אורח החיים שלי  אני מרגיש שיש לי כנפיים גדולות שבא לי לחבק ולעזור את כל מי שמתמודד עם הקשיים שאני התמודדתי. בא לי לתת תקווה ואהבה ולהראות שזה אפשרי אפילו שאני ילד״.

 על יום הכיף בנמל בחברת אביו כותב איתמר: ״להיות אבא שלי ליום אחד, אני אוהב אותך אבא. איזה כיף היה לי, כמה גאווה הרגשתי ללכת לידך אבא שלי, הרגשתי הילד הכי אהוב והכי מוגן בעולם. כשמקום העבודה של אבא שלי נחשף למקרה שלי הם ארגנו לי יום כיף בנמל. פגשתי את מנכ״ל הנמל, אמרו לי שהוא איש מאוד חשוב, הוא קיבל אותי יפה ונתן לי שחפץ זוהר עם השם שלי, וואו הרגשתי כמו אבא״ בהמשך הוא מודה לנמל על הביקור המרגש.

מה המסר שלך לילדים שסובלים מחרם?

״שיפנו לאמא ואבא ויהיו חזקים. קודם תאהב את עצמך גם אם אתה צריך לבצע שינוי  אז לאהוב את עצמך.  לא להתייאש . שתדע שאתה הכי אהוב והכי חשוב  וגם השמיים הם לא הגבול בשבילך.  וגם אם אתה מרגיש הכי למטה במקום הכי נמוך אתה תעלה חזרה.״ הוא מקבל פניום רבות בטינסטגרם. לדבריו הפנייה האחרונה הייתה מאמא שבנה בם ה- 11 סובל מעודף משקל והיא מבקשת מאיתמר שיפגש עם בנה ויעזור לו ״ תב לי ילד שקרא עליי והתחיל לשמור על עצמו ובזכותי ירד כבר 10 קילו וזה שימח אותי״.

ניתן לפנות לאיתמר באינסטגרם: itamarg2405 ‪

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן