המהפך של דור: הילד שלא נתנו לו סיכוי להצליח הפך מילד דחוי למאמן כושר ומנטור מבוקש

דור ליברטי גדל כבן זקונים לאמא לביאה חד הורית שעבדה בשלוש עבודות כדי לפרנס ילדיה אך החליט להסתיר ממנה שהפך לילד השמן הדחוי והבודד בכיתה והוא תמיד הרגיש בשוליים. המורים הזהירו את האמא שלילד יש הפרעת קשב aDhD קשה ו-"לא ייצא ממנו כלום". הוא ביצע שינוי מדהים בגופו, למד אימון כושר ותזונה ומבטיח לסייע לכל מי שרוצה להגשים את חלומו ולחיות אחרת

״רק אני ובורא עולם יודעים איזה מלחמות עברתי ועד היום אני עובר”. ליברטי.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שזוכר את הילד דור ליברטי מרובע י"א בשנות ילדותו, יתבונן בוודאי לפחות פעמיים- שלוש בתמונות בכתבה, כדי לוודא שזה הוא. הילד השמנמן, המופנם, חסר הביטחון, שחווה חיים כלכליים קשים, הפך למאמן כושר, מנטור ומרצה, שמסייע לצעירים לעבור תהליכים משני חיים.

דור נולד בן זקונים למשפחת ליברטי, אחיו ליאור בן 36 נשוי לליטל ואב לשני ילדים אבישג ולישי, אחותו מורן בת 33 מאורסת ובקרוב תינשא לבחיר לבה סהר: "אני אוהב אותם מאוד, לא יהיו אחים כאלה בעולם לטוב ולרע. אחים זה אחים, היו ויכוחים, אבל ידענו להשלים, ותמיד אמא עם כל הקשיים דאגה לשמור על לכידות בינינו, וחינכה אותנו תמיד להיות אחד בשביל השני".

הראיון המדהים הזה עם דור ליברטי לא היה מתקיים כנראה לולא הייתה לו אמא לביאה מיוחדת במינה, שהתמודדה עם אינספור קשיים בגידול של ילדיה ועד היום היא המשענת והגב האיתן מאחוריהם. דור, רק בן 24, כל כך למוד ניסיון מהחיים הקשים שעבר ומהאתגרים העצומים שצלח, ונותן את כל הקרדיט לאמו היפה חמדה, כיום עובדת וותיקה ב"אמישראגז".

 בדמעות של הודיה והתרגשות הוא מספר על אימו: "אמא שלי היום בת 59 והיא העולם שלי, מאז שאני קטן אני מחובר אליה לנפש, תמיד הייתי ילד של אמא, היא הלוחמת הכי גדולה שאני מכיר, אמא שמגדלת לבד לבד שלושה ילדים! ממשכורת מינימום! איפה קיים דבר כזה? כל שקל היה הולך לכלכלת הבית! לא חופש, לא בילויים, היא לא הייתה חושבת על זה בכלל, קודם כל אוכל לילדים. לכן היום, מצד אחד אני מודה לבורא עולם על אמא כזאת, מצד שני אני גם קצת כועס על כך, שהיא הייתה חייבת להתמודד מול סיטואציה כזאת. בגלל זה הבטחתי לעצמי, שאני אתן לה את העולם שלי. ביום שיהיו לי האפשרויות הכלכליות אני קונה לה את הבית הכי יפה בעולם ואת האוטו הכי יפה בעולם, ונותן לה עוד כמה מיליונים טובים לבזבוזים, חולם שאני רק אזכה להחזיר לה טיפה ממה שהיא נתנה לי!!"

מה אתה זוכר מהילדות שלך באשדוד?

"כפי שסיפרתי, גדלתי עם אם חד הורית לביאה מדהימה, שעשתה הכל בשבילנו ובכל זאת, לא הייתה לנו הילדות הכי זוהרת. אני זוכר מראות של הוצאה לפועל, עיקולים, קשיים לשלם תשלומים, חובות. אמא עבדה בשלוש עבודות, כדי לגדל את הילדים שלה. בתור ילד לא היה מצב שאסיים יום לימודים ואלך לשחק עם חברים, כי צריך ללכת לעזור לאמא לנקות את הבנק".

דור ואימו חמדה: "חולם להחזיר לה טיפה מכל מה שנתנה לי"

ומה זה גרם לך, הצורך לתמוך באמא כילד קטן?

"בין אם במודע ובין אם לא, זה הוביל לפער בגידול שלי. הרבה דברים שלא הייתי אמור לחוות, חוויתי וראיתי, והדבר יצר אצלי חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך, וגם בעיות קשב וריכוז לא קטנות, ככה שגם תלמיד הכי טוב לא הייתי, בלשון המעטה .."

ולמעשה מצאת נחמה ומפלט באוכל?

"בדיוק…  הנחמה הענקית שלי הייתה אוכל. הייתי אוכל כשאני שמח ואוכל כשעצוב לי, והדבר הוביל לזה שנהייתי שמן מעל הממוצע, ותעשי את החיבור של חוסר ביטחון עצמי עם מראה לא אידיאלי, במיוחד היום בחברה שלנו, עם ילדים שהם עם קשה.. ואת בטח יכולה לתאר מה חוויתי".

אתה מתכוון לחרם? בדידות? דחייה חברתית?

"כזו בדידות עצומה, שעד היום כל סיטואציה שמזכירה לי את זה, מכניסה אותי לחרדות והתחבטויות. סיטואציות שלאנשים עד היום קשה להכיל אותם ואפילו היום הפסדתי חברים בגלל זה.. "

תן דוגמאות, לאיזה סיטואציות אתה מכוון?

"אם זה הצעות חברות, שהצעתי תמיד סירבו לי. אם זה לא להיות מקובל, ואם כבר הלכת למסיבות כיתה אז לא מתייחסים אליך ואתה צריך לשבת בצד".

איך התמודדת עם הדברים הקשים האלו?

"הרגשתי שאני מפתח אופי של אריה, עשיתי הכל כדי שלא יראו עליי. כמעט ולא שיתפתי את בני המשפחה. ושיהיה ברור, המשפחה שלי מאוד תומכת בי ותמיד עמדה מאחורי, אבל הייתי שומר הכל בפנים, אוגר ואוגר, משהו בי לא נתן לי לשתף אותם. תמיד באופי שלי שאפתי לעשות הכל לבד, להתמודד לבד."

מתי התקופה הקשה הזו הסתיימה?

"ברגע שגיליתי את הכושר, חיי השתנו מאז ועד היום. הכושר הכניס בי את מה שהייתי צריך, ביטחון, יופי, ואחרי הרבה חיזוקים עצמיים את האומץ לבוא ולשים ״פס״ על מי שלא מתאים לו ולא רוצה להיות נוכח בחברתי. זה נשמע דבר פשוט על הנייר, כשאנשים קוראים את זה, אבל רק אני ובורא עולם יודעים איזה מלחמות עברתי ועד היום אני עובר".

איך נכנסת לעולם הכושר?

"שלא כמו כולם לא התחלתי עם ידע, ובגלל בעיות כספיות לא יכולתי לאפשר לי להתאמן עם מאמן אישי. בכל זאת החלטתי שאני לומד לבד והטעויות על בשרי, וזה היה קשה! לאחר מכן הכרתי מאמן בחדר כושר, שמה שנקרא ״התאהב בי״, הוא ראה את הרעב שלי ללמוד ולהצליח ולקח אותי תחת חסותו, הסביר לי אילו תרגילים לבצע, לימד אותי קצת תזונה. מכירה את התחושה של אהבה ממבט ראשון? אז כך הרגשתי, ומאז ידעתי שהשמיים הם הגבול".

מילד שמן ודחוי למאמן כושר ומנטור מבוקש. דור ליברטי

במקביל התחלת לימודי הנדסאות והשתלבת בחיל האוויר! איך זה הצליח לילד עם כל הקשיים?

"בעקבות הבעיות הכספיות שנמשכו ונמשכו, ידעתי שעליי להשקיע את תשומת הלב שלי יותר בלימודים, כדי לרכוש עבודה ולהתפרנס בכבוד. כמו שציינתי אני מאובחן בבעיות קשב וריכוז adhd ברמה מאוד גבוהה. ובכל זאת, לא ויתרתי. לאחר תמיכה מאוד גבוהה של אמא, למימון אבחונים קיבלתי הקלות וממש נלחמתי בשיניים עד שהפכתי להיות מצטיין! הגעתי לציונים מאוד גבוהים, התקבלתי לתוכניות יוקרתיות מאוד של הצבא, ולבסוף החלטתי על מסלול של עתודה י"ג-י"ד בתחום הנדסאי מכונות וגם שם סיימתי כמצטיין! ובכך גם עסקתי בצבא, בחיל האוויר בטייסת 133 טייסת הבז F15, גם שם בלטתי מהר מאוד וקודמתי להיות ראש צוות".

בנוסף למדת גם את תחום הכושר..

"אכן. כי כל מה שהיה בראשי זה אך ורק התחום שהפך לי את החיים, הכושר והתזונה. ידעתי שזה מה שאני הולך לעשות! הלכתי ללמוד שוב, עם כל הקושי, כי אין מה לעשות אני חייב את הדיפלומה, וכך חיברתי את כל הידע שרכשתי שם עם כל מה שלמדתי עד היום, ראיתי מה עזר לי והקמתי את תכנית ה-, MAX MUSCLE תוכנית שיש בה את כל הכלים שעזרו לי ועוזרים עד היום לעשרות מתאמנים להגיע לתוצאות!"

איזה שינוי אתה מרגיש שעברת?

"מנטלית- זה הכוח שלי, זה המוטיבציה שלי, זה נותן לי את הכוח לעשות מה שאני עושה היום ולקבל את הפידבק שאני טוב במה שאני עושה וזה נותן עוד יותר תנופה ובגדול!

פיזית-היום אני נמצא בגוף שאני רוצה, יש לי את כל הכלים והיכולות להגיע לאידיאל היופי ואני בוחר שלא, לא מוכן להקריב את מה שזה דורש. לכן אני היום נמצא במקום שאני אוכל מה שבא לי ושותה מה שבא לי, רק שהיום אני יודע לעשות את זה בחוכמה! במינון הנכון והכל מתמטיקה פשוטה בכושר ותזונה".

איך מגיבים המתאמנים כששומעים על כל מה שעברת?

"וואו מדהים. אתן לך דוגמא להודעה שקיבלתי ממתאמן שלי: "הסיפור שלי עם אוכל התחיל בערך מגיל ההתבגרות, גיל 12/13 , אז התחילו להיות לי סימני מתיחה מההשמנה, ומשם ידעתי שאני הולך להיכנס לבור הזה של הפרעות אכילה. הקאתי בכוח, ימים שלמים שהרעבתי את עצמי ואז הייתי מרוצה מזה שירדתי איזה קילו בדרך הכי גרועה שיש.. הייתי רואה אנשים שפיתחו גוף באינסטגרם והייתי מת להיראות ככה אז התחלתי קצת להתעניין בעולם של ספורט.  נכנסתי לזה קצת והבנתי שלא צריך להרעיב את עצמי כדי לראות תוצאות. אבל לא היה לי את הסדר וההכוונה הנכונה בשביל לעבור תהליך. ואז אתה הגעת… הגעתי למורה דרך שמכוון ויוצק אותי לתוך התהליך. למדתי איך לעשות, מה לעשות ומתי לעשות. למדתי על תזונה נכונה, שזה היה נושא רגיש אצלי. למדתי איזון ולמדתי שמותר גם להנות וצריך להנות ממנו. אז קודם כל תודה על זה! אוסיף גם שבהתחלה המשמעת לא הייתה בשיא שלה לגבי חדר הכושר, אבל הגעתי למצב שלא יכולתי להסתכל על עצמי, יותר אז הכרחתי את עצמי גם כשהייתי גמור מת. ובסוף זה השתלם לי. אז נכון, אני לא מישל טרוני או דור ליברטי עכשיו. אבל אני בדרך לשם חכה חכה.. וואלה יש לי הרבה יותר ביטחון הקיץ לבוא ולהוריד חולצה בים, מה שנדיר מאוד שהיה קורה) אני מרגיש בנוח עם עצמי, ואעבוד קשה מאוד כדי שארגיש טוב עם עצמי. התהליך הזה בנה אותי, בנה לי משמעת, בנה בגרות ובנה צורת התייחסות נכונה ובריאה לאוכל. הנוכחות שלך בנתה אותי!"

״אחוז ההשמנה בישראל רק עולה ועולה״

איך זה מרגיש לקרוא את ההודעות היפות האלו?

"מרגש אותי בכל פעם מחדש, לקבל הודעות כאלה, להבין שאני משנה לאנשים את החיים, שמה שעברתי לא לחינם. אני מודה לבורא עולם שזו הדרך שאני בחרתי. אני יודע שיש מקרים שמגיעים גם לאסונות, כי היום ילדים בדור הרשתות החברתיות, עלולים לסבול ואף אחד לא ירגיש. בשנייה יכול להיות מופץ סרטון כזה או אחר, וילד לא יידע להכיל את זה וחס וחלילה יכול להגיע להתאבדות!"

ומה אתה ממליץ להורים ומורים שנתקלים במקרים של ילדים שעוברים חרם ונידוי?

"כל כתבה שאני קורא היום, על ילד שעבר חרם או נפגע מסרטונים כאלה ואחרים שרצים, פשוט מתכווץ לי הלב. אני מפציר בהורים ומורים, שחשוב להיות ערניים להראות לילד שהוא לא לבד, ולגדל אותם באורח חיים בריא! הכי חשוב, לגלות כלפי הילד המון המון עירנות. אנחנו חיים בדור קשה, אני אומר את זה בצער, הכל כאן דינאמי. חשוב לשים לב לתמרורי אזהרה שהילד משדר, חשוב מאוד ללמד את הילד מגיל קטן את החשיבות של אורח חיים בריא! זה לא מספיק קורה, אנחנו רואים את זה במדדים, אחוז ההשמנה בישראל רק עולה ועולה והכל מתחיל מגיל קטן. אחת הפעולות שחייבים לעשות היא קודם כל הגבלת זמן במסכים, כי בקרב ילדים זה הגורם העיקרי להשמנה, והיום להוציא אותם מהמסך זה כמעט בלתי אפשרי. עצוב לי לראות את הילדות שלהם מתבזבזת ככה ויש לזה השפעות פסיכוטיות שההורים לא מבינים בכלל וחבל".

הגשמת חלום אישי, ומדוע החלטת לצאת בהרצאה למאות אנשים חינם אין כסף??

"החלטתי על ההרצאה, כי זה חלום ישן נוסף שלי. תמיד היה לי את זה, דיבור עם אנשים, דיבור אל קהל, ידעתי שזה חבוי בי, אך לא היה לי בלשון המעטה את האומץ לבוא ולעשות את זה. ואז ישבתי וחשבתי: כל יום אתה פוגש אנשים שקופצים למים, ורוצים לעשות את שינוי חייהם ומכולם הם בוחרים בך ללוות אותם! ובכל פעם הייתה עוד דחיפה לקראת זה, ואז בשיחה אחת עם מתאמן שהתלבט אם להיכנס לתוכנית, הגענו לזה שהוא חייב לקפוץ למים, כדי לעשות שינוי. הרי אם הוא יעשה את אותן פעולות כל הזמן, הוא לא יקבל תוצאה שונה!! אז נפל לי האסימון שאני לא יכול להנחות אנשים כשאני בעצמי לא עושה את זה ולא קופץ למים ויוצא להרצאות! באותו רגע החלטתי שאני יוצא לדרך, ידעתי שאני הולך להרצות, דבר ראשון סגרתי אולם ברחובות ותאריך, ב19/10 ומשם הכל התחיל לרוץ!!! קפיצה למים העמוקים פשוטו כמשמעו. אני והצוות שלי עובדים על זה ומאמינים בזה".

אז נסה לסכם את התהליך- איך הפכת מחסר כל ביטחון למאמין כזה גדול בעצמך?

"כי אני טורף! אף אחד לא יעצור אותי, בטח ובטח לא דעות של אנשים. זה יוכיח לכל אותם אנשים שגיחכו וירדו עליי, איזו טעות הם עשו. וכמובן, שאני יודע את הערך, שכל מי שיגיע להרצאה יקבל ויבין דרך הסיפור שלו מה הוא צריך לעשות כדי לשנות חיים. חשוב לי להדגיש שכל אדם הוא מיוחד ולכל אדם רצונות שונים, ואני כאן כדי לעזור להם!”.

ומה החלום הבא בעזרת השם?

"את האמת? להקים את אימפריית הכושר והתזונה הכי גדולה בארץ. להשפיע על כמה שיותר אנשים ואז להסתכל במראה להיזכר באותו ילד ולהגיד לו .. ״עשינו את זה!״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן