הילדה הרעבה מאשדוד שאכלה מהרצפה, בדרך לכנסת: הסיפור המדהים של סטלה

סטלה ויינשטיין שובצה למקום 12 בימינה ואם הסקרים יאומתו היא תהיה חברת כנסת. בראיון מיוחד היא מספרת איך חוותה רעב כבד בילדותה ואיך אספה שיירי אוכל מפחי אשפה ומרצפת שוק הכרמל עם אימה על מנת לשרוד. "היום אינני מסוגלת להגיע לשוק הכרמל, זה עושה לי רע". ומה דעותיה בנושא דת ומדינה, והאם ראשות עיריית אשדוד קורצת לה?: "כל חייל חולם להיות גנרל. מה שמעניין אותי היום לעשות הכל שלא יהיו ילדים רעבים בישראל"

בנט וסטלה. "מנהיג בעיני יותר מליברמן". צילום: אריאל זנדברג, ענת קזולה, אלבום משפחתי וארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עבור סטלה ויינשטיין, חברת מועצת העיר אשדוד, להיבחר לכנסת זה יהיה סגירת מעגל של אותה ילדה שעלתה מרוסיה בגיל 6 עם אימה, לבד בארץ וחיו תקופה של רעב ואוכל מפחי אשפה. סטלה ואימה, אולגה עלו לארץ לבדם בשנת 94 משטקנט שם חוו פרעות וניסיון להרוג את סטלה בהרעלה, כשהייתה קטנה, על ידי חבורת גויים. חייהם היו טובים, עבודה וכסף ובית, אם כי הפרעות נגד היהודים עודדו אותם לעלות לישראל.  סטלה כבת 6 ואמא השתכנו בדירת חדר קטנה שכורה בחולון, ללא סיוע מאיש. באותן שנים חוותה סטלה תקופת רעב קשה ביותר. היא ואימא הגיעו לפת לחם. ונאלצו לאסוף אוכל מהרצפה ומפחי האשפה של שוק הכרמל בשעת ערב. "ירקות, פירות לחם, גרונות של עוף שנזרקו. כל ערב הגענו בחשיכה ואספנו האוכל מהרצפה. כך חיינו" מספרת סטלה

ש. עד כדי כך?

"היו ימים שגם את זה לא היה.  לא היה מה לאכול. ימים שלמים לא היה לנו מה לאכול. אמא הייתה קונה לי שקית במבה ב1 שקל. זה מה שהייתי אוכלת יום שלם. היום לא מסוגלת להביט בבמבה"

ש. וממש ליקטתם אוכל ברצפת השוק?

"עד היום אני נמנעת להגיע לשוק הכרמל, זה עושה לי רע. אני ואמא שלי היינו מגיעות לשם בערב עם שקיות לאסוף שיירים של ירקות, לחם מהרצפה כל מה שיש. מהגרונות של העוף שהיו זורקים מהאיטליז, אמא הייתה לוקחת עושה לי מרק"

ש.ברוסיה חוויתם רעב?

"ממש לא. את רוסיה, טשקנט, עזבנו בגלל פרעות והתנכלויות שהיו נגדנו, השארנו שם דירה וכסף ועלינו חסרי כל, והיינו לבד בארץ. לא היה אבא ולא היה אף אחד, ולא משפחה. אמא שלי אמרה לי תמיד, שעדיף שנחיה כך בארץ ברעב בארץ מאשר בסכנת חיים ופרעות ברוסיה. אותי ניסו להרעיל שהייתי בגן"

ש. מה אמא עושה היום?

"עובדת במשרד החינוך. היא  גננת מוסמכת, מוערכת, מאבחנת דידקטית ובעלת שם, שהצילה ילדים ממצבים קשים. היא עובדת בגני ילדים בחולון"

ש. מה זה עשה לך כיום כאשת ציבור העובדה שגדלת רעבה וכיום את בדרך, אולי, לכנסת?

"זו תהיה סגירת מעגל גדולה עבורי. המטרה שלי לדאוג לפרנסה לכולם, להוריד יוקר מחיה, לשחרר מקומות עבודה. אני באה לזה ממקום של ילדה רעבה ושלא יהיו רעבים בישראל. אותי לא ילמדו מה זה להיות רעבה ומה הפתרונות לזה. יש לי הרבה פתרונות"

"אני רוצה להיבחר כדי לדאוג שלא יהיו רעבים"

עם פרוץ משבר הקורונה הפכה סטלה ויינשטיין לקול הדומיננטי ולסמל של מאבק ענף חדרי הכושר.  ויינשטיין, יזמית ומנכ"לית חדרי הכושר "לזוז", הפכה במהרה ליו"ר פורום ענף הספורט והכושר. היא עשתה  לילות כימים בכנסת, פרצה לוועדות, הפגינה, התראיינה והביאה את טענותיהם של בעלי חדרי הכושר לקידמת הבמה בוועדות בותקשורת. לא מעט ראשי מפגות קלטו אותה וחשבו עליה מייד במושגים פוליטיים, וההצעות החלו לזרום. עם גדעון סער היא ניהלה מו"מ קצר שלא הבשיל, בנט הצליח יותר וסגר איתה על מקום ריאלי בכנסת ברשימת 'ימינה' .

בהודעה שהוציא השבוע, לאחר שנסגרו הפרטים, כתב  יו"ר ימינה והמועמד לראשות הממשלה, נפתלי בנט: "במשבר הקורונה היא לא ישבה בחיבוק ידיים אלא קמה ועשתה, היא הקימה פורום משותף לחדרי הכושר בכדי למצוא פתרונות יצירתיים למשבר. אלו האנשים של ימינה – אנשי עשייה שלא מוותרים, מחפשים פתרונות לבעיות, מחוברים לשטח ולאנשים".

באותה הודעה סטלה ויינשטיין היללה את בנט: "פגשתי בנפתלי בנט אדם שיורד לפרטים, שמחפש פתרונות, איש שבאמת אכפת לו מאנשים. בנט הוא מנהיג אמיתי וכציונית נלהבת ואשת ימין, אני רואה בימינה בית. ב-23 במרץ נחליף את ההנהגה ונביא ממשלה טובה ומתפקדת לאזרחי ישראל".

ש. סטלה ויינשטיין ואני שואל איך באמת  הגעת לנפתלי בנט, אחרי שהיית אצל אביגדור ליברמן, סניה כצנלסון. מה לך ולבנט?

"מאוד פשוט, פגשתי בו והכרתי אותו בכנסת. היה יושב איתנו ושובר את הראש על מחקרים, פתרונות וכל זה מאחורי הקלעים. אני ממש שמחה שפגשתי אדם כזה שכל כולו לשרת את הציבור בכדי להנהיג את מדינת ישראל".

ש. מקום 12? זה מה שנתנו לך? זה ריאלי?

"אני מאוד מאמינה שזה יהיה ריאלי, נגיע למספר דו ספרתי גבוה ועם עבודה קשה יהיה גבוה מאוד"

ש. את מאמינה בזה?

"כן בהחלט. המגמה יציבה ואנחנו בסקרים סביב 15 וזה לפני קמפיין, ומכאן רק נעלה"

ש. ואם לא תבחרי תתאכזבי?

"לא נולדתי  להיות חברת כנסת והכל בסדר. אמשיך להשפיע בכל מקום שאהיה בו"

"לא זיהיתי שום אג'נדה כלכלית אחרת וגם בנושאים אחרים אצל ליברמן"

ש. לפני כשנה אמרת שאת מאחלת לעם ישראל שאביגדור ליברמן יהיה ראש הממשלה, אז מה השתנה? למה בנט?

"הקורונה, המפגש עם נפתלי. הקורונה פתחה לנו עיניים לגבי המון דברים. אני מכבדת מאוד את אביגדור ליברמן, שלא תטעה. אני חושבת שהוא אדם נהדר,  אבל אנשים אחרי 17 שנה דברים משתנים, והקו של ישראל ביתנו פחות דיבר אליי, במיוחד בשנתיים האחרונות. אבל בשנה האחרונה  הבנתי בתוך משבר הקורונה שכל השבר הזה לא  מעניין אנשים, כרגע יש משבר חמור, כלכלי חמור במדינת ישראל".

ש. מה זה קשור לליברמן . הוא לא בממשלה אם הטיפול בקורונה לא טוב יש ממשלה. טענות להם

"חיפשתי מנהיג שייתן פתרון מלא. לא רק נקודתי על נושא אחד ושעליו יצביע ויביא פתרונות. הקורונה זה הדבר הכי דרמטי שיש. המשבר שזה הביא ומביא אתו הוא לא פשוט, הכלכלה מתרסקת"

ש. את אומרת במובן הזה, האג'דנה הכלכלית  של  ליברמן  לא מביאה פתרונות

"לא מצאתי פתרונות אצל ליברמן במובן הזה. אנחנו גם לא תואמים בפאן הכלכלי. אני דוגלת בכלכלת שוק חופשי , אני דוגלת בהסרת חסמים, פתיחת מדינת ישראל לייבוא, סגירת וועדי השלטרים, אם אתה עוקב אחריי בפייסבוק אתה תיראה שלא מעט פוסטים שלי  מדברים על לפרק את ההסתדרות, איפה כל זה מסתדר כלכלית  בתוך ישראל ביתנו? זו אג'נדה שלא התקבלה, זו לא האג'נדה הכלכלית. האמת היא שלא זיהיתי שום אג'נדה כלכלית אחרת וגם בנושאים אחרים. חיפשתי מנהיג ואני לא אומרת חלילה שמישהו אחר הוא לא. אני חיפשתי מנהיג ומפלגה שמאחדת במשבר הקשה הזה את כל מדינת ישראל"

ש. אז את חוזרת בך ואומרת בעצם שלא ליברמן אלא בנט הוא הכי מתאים לראש הממשלה?

"כן. מדינה בעת הזו הקשה ובכלל אני חושבת שכדי להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הקשה שהיא נמצאת בו אנחנו צריכים את נפתלי בנט בתור ראש ממשלה. חד משמעית. נתניהו, ראש ממשלת ישראל כשל בניהול המדינה, בשנה האחרונה במיוחד. מי שצריך להחליף את ראש ממשלת ישראל ולהקים את הממשלה הבאה הוא אך ורק נפתלי בנט, ואני הצטרפתי אליו לחזק אותו ובכדי  להפוך אותו לראש ממשלה הבא של מדינת ישראל".

ש. שמעתי שניהלת משא ומתן עם גדעון סער להצטרפות הרשימה

"פנוי אליי מפלגות רבות, כן. ביניהם גם גדעון סער"

ש. הם פנו ואת לא רצית, או שאת פנית והם לא רצו?

"פנו אליי, אני לא רוצה להגיד 'לא רציתי', זה קצת מעליב. אני מצאתי את הבית בימינה וזה הכי חשוב. לא הגענו בשיח למקומות רציניים. אמרתי תודה רבה. זה לא הסתדר, לא בשיח של אג'נדות ומה הדברים שתקווה חדשה הולכת לשים בשולחן בממשלה הקרובה ומה הדברים שגדעון סער רוצה להוביל במדינת ישראל, ואז ראיתי שאנחנו  פחות מתאימים מבחינת האג'נדות. השיח שלי פשוט מכבד ומאחד את העם, שיח ששם דגש על המשבר הכלכלי ומצאתי את זה אך ורק ימינה אצל נפתלי בנט. אז גדעון סער הוא מצוין וליברמן הוא מצוין, אבל נפתלי בנט הוא האריה שיוביל את מדינת ישראל".

ש. כשהתקשרת למנטור הפוליטי שלך, ראש הרשימה שאת חברה בה,  סניה  כצנלסון ולהגיד להם שאת  מצטרפת לבנט, איך הוא הגיב?

"סניה הוא כמו אב פוליטי בשבילי. סניה ידע על משא ומתן עוד  משלב השיקולים. הוא נתן את ברכת דרכו. הוא מכיר את האג'נדה שלי והוא הבין שבחצי שנה האחרונה לקחתי משימה להוביל שיח כלכלי שונה במדינת ישראל, ולשנות את יחס העסקים במדינת ישראל. הוא הסכים איתי, קיבלתי ממנו את כל ברכת הדרך והחיבוק, הכי טוב שאפשר לקבל".

ש. ואיך הגיב ליברמן?

"אני חושבת שהוא הבין שמקומי כבר לא במפלגה שאני כבר לא מרגישה שזה המקום שלי"

ש. שהחלטת להצטרף לימינה התחילו לצוץ כל מיני אמירות שלך בפייסבוק. אחת מהם על הרב שלמה אבינר אותו תקפת לאחר שאמר שנשים לא צריכות להיות בפוליטיקה. אבינר שייך למגזר הימין מישהו העיר לך על זה?

"אני חושבת שמספר 2 שלנו בימינה היא  איילת שקד, ואם אני לא טועה המגדר שלה הוא אישה"

ש. את בקבוצה טובה, בחברה טובה..

"בדיוק. אני נמצאת עם נשים מדהימות, איילת שקד היא אישה חזקה שחותרת למטרה וזה מה שמייצג את ימינה. אני לא רואה הרבה רשימות שהציבו נשים בקידמת הבמה. אז עם כל הכבוד לרב הוא לא בדיוק אומר לנו איפה אנחנו צריכים להיות".

ש. ובעניין הזה בראיון שלך אתי לפני כשנה שאלתי אותך אם את רוצה להיות ראשת עיר הראשונה כאישה באשדוד די התחמקת וענית, שאת לא שוקלת ואולי זה יקרה. כיום התשובה שונה?

"יש לי הכרת הטוב לראש העיר , ד"ר  יחיאל לסרי ולסגן ראש העיר שמעון כצנלסון, הם נתנו לי את כל התמיכה הגדולה ביותר שיש לחברת מועצה, אני חושבת שבשנתיים וחצי האחרונות קידמתי דברים יוצאי דופן במהירות מפתיעה ונתנו לי  גיבוי מלא. מראש העיר שפתח את כל הדלתות האפשרויות ומסגן שמעון כצנלסון שישב שם ולימד אותי סעיף סעיף. הסיבה שאמרתי שאני לא אתמודד לראשות העיר זה לא שאני כאישה לא מאמינה ביכולת להיות ראשת עיר, יש לי הכרת הטוב להם".

ש. אני לא שואל האם תתמודדי נגדם. אני שואל האם באופן עקרוני את רוצה או רואה עצמך מתמודדת לתפקיד הזה?

״כרגע יש בעיר הנהגה מצויינת, ואני מאמינה שהם ימשיכו לעוד קדנציה, ובתום העידן הזה, אני רואה בהחלט מצב שאשה תהיה ראשת עיר".

ש. ואתה רואה את עצמך בתפקיד כזה או מתמודדת  אחרי העידן הזה?

"אתה מדבר איתי על עוד 5-8 שנים. דברים משתנים בימינו במדינת ישראל בקצב מסחרר. אם הייתי שואל אותי לפני חצי שנה האם אתמודד לכנסת, אז לבטח הייתי עונה שלא. 8 שנים בפוליטיקה כמו 8 אלף שנות אור. אלוהים גדול. נראה לאן החיים ייקחו אותי. כרגע, אני רוצה לכנסת וזה מה שחשוב לי. זו המטרה, אבל באמת אין סיבה שלא תהיה ראשת עיר באשדוד״.

סטלה עם שר הבריאות, בימי המאבק על חדרי הכושר

ש.  במידה ותיבחרי לכנסת במה תתרמי לאשדוד?

"הנושאים הכלכלים מאוד מעניינים אותי. אני נכנסת כדי לקדם כלכלה שוק חופשי, בשביל ליצור מקומות עבודה, בשביל לעודד יזמויות ועוד״.

ש. אבל אשדודים קוראים אותך ואומרים מה היא יכולה לעזור לי בכנסת? מה את אומרת להם?

״ברגע שאותו בחור באשדוד יוכל להקים את העסק שלו בלי בירוקרטיה מטורפת של אישורים ורישיונות לעסקים, וארנונה עסקית מטורפת, ועם הקשיים שיש באשדוד במיוחד, אני חושבת שזה מה שיכול לסייע גם לאשדודים. אגב, אשדוד חייבת להיות מוכרת כאזור בעלת עדיפות כמו אשקלון. בסבבי לחימה גם אשדוד נכנסת לסבבי לחימה. חה״כ ינון אזולאי האשדודי מש"ס העלה הצעת חוק בעניין שגם אשדוד תכנס להטבות עיר לחימה, ולתת לה את כל ההטבות כמו באשקלון ובשדרות, אני אצטרף ואדחוף את הנושא הזה. באופן כללי הגיע הזמן שיהיה נציג אשדודי בכנסת, שהוא לא מהמגזר החרדי שידאג גם לאוכלוסיה האשדודית בעיר, ולצמצום הפערים באשדוד ולחיזוק הכלכלה.  בעניין הזה אני מזכירה לך את הפרויקט שאני וחברת המועצה אורית אלמוזנינו פועלות להוציא לפועל: להביא חדר אקוטי לאשדוד, זה הדברים הקטנים שמשמעותיים לחיים כאן. לי תהיה את היכולת הפשוטה לשתף פעולה גם עם ינון אזולאי וגם עם חבר הכנסת טסלר, מאגודה, גם הוא מאשדוד, בדיוק כמו שעשיתי עם סגן ראש העיר מטעם אגודה, הרב חיים ויינגרטן".

ש. איזה שיתוף פעולה עם חבר המועצה הרב ויינגרטן?

״אני עובדים בשיתוף פעולה בלא מעט נושאים, זה אדם חכם משכמו ומעלה. שיתפנו פעולה בביה"ס ׳שובו׳ החרדי,  פעלנו להפעלת מודל לאחוות אחים במדינת ישראל ובעיר אשדוד בפרט. ביה״ס עם ערכים מסורתיים- דתיים והרוב מי שלומד הם אוכלוסיית העולים, מורות חרדיות שמלמדות ילדים חילונים לחלוטין. זה מדהים לראות את התהליך. זה ביה"ס מואץ במתמטיקה, במחשבים, גם זכה במקום ראשון בארץ בשחמט ובסייבר. זו ההוכחה שאפשר לשלב ערכים מסורת יהדות עם כל הטוב שבמוח היהודי. ואני שגיליתי את ביה"ס 'שובו' באשדוד. זה הפך להיות סוג של פרוייקט שלי. אני כ״כ מאמינה בצורת החינוך הזו, ושיתפנו המון עם הרב ויינגרטן בנושא הזה״.

ש. נשמע מאוד יפה. מצד שני ראינו את עוצמת ההפגנות האלימות  של החרדים ולא שמעתי מויינגרטן או ממך או מהפטרון שלך גינוי חריף. אביגדור ליברמן הגיע לאשדוד לאחר המהומות וסניה לא הגיע וגם את לא הגעת..

״ויינגרטן כן גינה את זה, גם אבי אמסלם כן גינה. שמעון כצנלסון אמר שלא ניתן במה לקיצוניים הללו. תראה גם איך מזה שנתיים היחסים השתפרו באשדוד בין החרדים לחילוניים״.

ש. איך השתפרו, הפגנות אלימות ומפקד תחנה שטוען כי שברו לו היד?

״מדובר בפלג קיצוני, שהגיעו  מירושלים ובני ברק. יש חוקים במדינת ישראל, וצריך לנקוט נגד כל מי שמפר את החוקים הללו ביד קשה. אלו אנשים אנטי ציוניים, שלא מכירים במדינת ישראל, מסרבים לקבל תקציבים ממדינת ישראל, ולא צריך לתת להם במה. הם עושים חילול השם מזעזע ובגללם אנשים חרדים טובים השומרים על חוקי המדינה, ובגללם השם של החרדים נהרס. לא צריך כל הזמן לחדד את השסע הזה כדי לקושש קולות. לכן צריך יותר חיבורים ושותפויות. מי שעד היום היו בעלי הבית במדינת ישראל אלו החרדים, ואת זה איפשר להם בנימין נתניהו. יהיה בעל הבית אחר, נפתלי בנט, הם עדיין יהיו אחים אבל יגלו שיש בעל הבית אחר וינהג אחרת"

ש. בנושאי דת ומדינה: חוק הגיור חוק הגיוס, נישואי להטב״ים, זוגות חד מיניים. את חיה בשלום עם כל המצע של ימינה?

״בנושאים הזה אני ליברלית וזה לא סוד. כיום ימינה היא מפלגה המופנית לכל עם ישראל. אני אישית מקיימת אורח חיים מסורתי, לצד הליברליות  וזה מה שיפה במפלגה הזו שיש בה חרדים, חילונים, מסורתיים. אתה ידוע שבליכוד יושב אמיר אוחנה לצד מירי רגב?. כשיעלו החוקים הבעייתים הללו והדיונים שיהיו סביב השולחן, אעלה את דעתי ואנסה לשכנע. בסופו של דבר אני שחקנית קבוצתית ואצביע לפי משמעת סיעתית, זו האמת".

ש. גם בנושאים שהם כמו נישואין אזרחיים וכאלה?

״אנסה בכל הכוח לשכנע את העמדות, אבל בסוף אני שחקנית קבוצתית. ואני מקווה שיהיו החלטות שאני אחייה איתם בשלום״.

משמשת יו"ר פורום ענף חדרי הכושר. בעסק המשפחתי

"רצה על נושאי כלכלה, יש חנק כלכלי"

ש. מה לגבי פתיחת המרכולים בשבתות ועסקים בכל הארץ ?

"אני רצה על נושאי כלכלה. יש חנק כלכלי בתקופת הקורונה, אלפי מתים בחודש, וכל יום עשרות מתים ביום, ממש כמו זבובים. רק היום הודיעו ש-60 אלף עסקים פשטו רגל, ומאה אלף אנשים הצטרפו למעגל אבטלה. לדעתי זה פחות מעניין אותם המרכול  פתוח בשבת או לא"

ש. מה לגבי חוק גיוס בני ישיבות?

״התשובה שלי לא משתנה.  בגלל המצב במדינה הנוכחי הנושאים הללו פחות רלוונטים. אגב, אני חושבת שכל מי שלא לומד , אבל רשום כלומד תורה, צריך להתגייס. נושא הפטור של הגיוס צריך להיות בגיל 21, ותהיה עליה בנושא של הגיוס והם ייכנסו לצבא בצורה מעודנת. הדעות שלי ידועות במפלגה. היו נושאים שהיו חשובים לי והעלתי אותם והיו נושאים ששוחחנו וראינו עין בעין עם נפתלי בנט. הם היו קשובים לי. לא הייתי נכנסת למפלגה אם לא הייתי רואה בנפתלי בנט שותף לדרך. אגב, ימינה, הדרכים לעשיית דברים הם לא לוחמניים והדרך היחידה לפתרון הבעיות היא בשותפות".

ש. איך את מגדירה את עצמך, חילונית מסורתית איזה מין בית את מנהלת?

"זהו שייתכן שהקוראים לא יודעים את העובדה הבאה: אני אשה מסורתית, אוכל כשר, קבלת שבת, בעלי חילוני גמור. לפני שהתחתנתי אפילו הייתי בטוחה שאחרי שאתחתן יהיה לי כיסוי ראש. בעלי אפילו לא ידע שהוא כהן. אנחנו מנהלים משפחה בזכות האהבה, התקרבנו אחד לשני. וכך צריך להיות במדינה ישראל. אגב, סבתא שלי הייתה חרדית וסבא שלי קומוניסט חילוני, והם התקרבו. אם רוצים לחיות פה בשלום ולא בשנאה – כדאי שנדבר ונתקרב אחד לשני. ובדרך הזו גם יותר ייתגייסו החרדים ויגיעו לשוק העבודה. עלינו פה לישראל, מכל קצוות העולם לא שכל אחד ינהל בד׳ אמות ביתו ועמדותיו"

ש. יש לך הבטחה לשמש שרה בממשלה?

(צוחקת). ״בחיי שלא הגעתי לנושא הזה. בתום השיחה שלי עם נפתלי אמרתי לו ׳אתה צריך להיות ראש ממשלה׳, זו הדעה שלי, ואני פועלת בכל הכוח שהוא יהיה ראש הממשלה. ביקשתי רק להיות במקום ריאלי.  בסופו של דבר כל חייל חולם להיות גנרל. נכנסתי לפוליטיקה הארצית לא בשביל להישאר מחוצה לה. אני לא באה מכיוון של מיקומים או תפקידים, בכל מקום שאהיה בו ישמעו אותי זה יהיה טוב״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן