הסיפור המלא אחרי אישור הכולל ברובע טו': השקרים, המאכזבים, המזגזגים והפחדנים

צילום: דוד אסייג
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

היסטוריה

בשנת 1983 אריה אזולאי נבחר לראשות העירייה במקומו של צבי צילקר שהיה ראש העירייה במשך 15 שנה. אריה אזולאי שימש באותה תקופה כמנהל מקיף ג' היוקרתי ונחשב למנהל מצליח, הוא התמודד כאשר מפלגת המערך (העבודה) שבה היה חבר עמדה מאחוריו, הוא הצליח ללכד כל המפלגות והרשימות סביב מועמדותו לראשות העירייה. צילקר שהיה חבר במח"ל (ליכוד) התמודד ברשימה עצמאית, כאשר תנועת החרות שהיתה חלק מהליכוד תמכה באריה אזולאי לראשות העיר.

אזולאי היה ראש עירייה בין הטובים ביותר שהיו לאשדוד. בתקופתו הספיק לתכנן בניין העירייה במע"ר, הקמת ׳יד לבנים׳, המשכן ועוד פרוייקטים נוספים, כמו הקמת רובע ט"ו במסגרת תוכנית "בנה ביתך". עד אז "חברת אשדוד" היתה  "בעלת הבית" בעיר ומי שרצה לבנות בית פרטי, נאלץ להתדפק על דלתות "חברת אשדוד" ושילם כסף רב ברובע י"א וברובע ד'.

אזולאי ראה שידם של רבים מתושבי אשדוד לא משיגה לקנות פיסת אדמה לבנות ביתם, ושכנע את המוסדות להקצות את השטח מדרום לי"א להקים שכונת וילות מודרנית, שבה תושבי אשדוד יכולים לקנות שטח אדמה במחיר סביר, ואכן לאחר כשנתיים פורסם מכרז פתוח לתושבים לבוא לרכוש מגרש של 510 מ"ר במחיר של כ-31 אלף דולר. היענות התושבים היתה דלה. חבר מועצת העירייה שהיה באופוזיציה בעידוד הנהלת "חברת אשדוד" נאבק נגד הקמת רובע ט"ו, בטענות שונות ומשנות, שאחת מהן היתה, שרובע ט"ו יהיה דומה למחנה הפליטים ג'באליה בעזה.

הרבה נרתעו מלהירשם (ללא הגרלה). במכרז הראשון נרשמו רק לשליש מכמות המגרשים, לאחר ההרשמה נותרו כחצי מהמגרשים פנויים ללא דרישה, בעקבות כך חשבו אפילו לבטל את הפרוייקט. לאט לאט התחילו להגיע בודדים שבחרו מגרש מתוך מאות מגרשים שהיו פנויים.

אנוכי, כותב שורות אלה, הייתי בין הראשונים שנרשמתי, ובין הראשונים שהגיעו לבחור את  מיקום המגרש. כשנכנסתי סימנתי את המגרש על המפה, והודעתי לאחראים זה המגרש שאני רוצה. האחראים במקום הודיעו שהמגרש הזה סומן קודם לכן ע"י אריה אזולאי (שהיה ראש העירייה). התרעתי כי אני הגעתי בין הראשונים, ולא ראיתי את אריה אזולאי, האחראים במקום הרגיעו אותי, "עזוב, יש מגרשים יותר טוב ממנו". בלית ברירה בחרתי במגרש מס' 7. לימים נסעתי לחו"ל, אשתי הושפעה מהמסע נגד השכונה, הלכה למשרדי החברה לפיתוח אשדוד שהיתה אחראית על המגרשים, ביטלה את רכישת המגרש וביקשה לקבל חזרה דמי קדימה בסך 3000 ₪.

בתוכנית שהוצגה בפני הרוכשים צויין בפירוש וגם בהסבר בע"פ, דיברו על שכונה מודרנית, רחובות הולנדים, אין עמודי טלפון ומתח גבוה ברחובות, הכל מתחת לאדמה. הסבירו שיוקם בניין מסחרי ברחוב ברוריה, שם בבניין תוקם מרכזיה של שידורי "תבל" (׳הוט׳ של היום) ולא צריך כל בית להתחבר בנפרד. קניות דרך אתר מיוחד לכל השכונה, בצמוד אליו יוקם מגרש כדורגל לשכונה, קאנטרי קלאב ועוד, בקיצור שכונה כמו באמריקה, עצמאית, כל הקרקעות יעמדו לשירותי השכונה, ואפילו דובר על מחסומים בכניסה לשכונה. בקיצור כל המגרשים הציבוריים יהיו בעתיד לטובת דיירי השכונה.

חלפו 37 שנה מיום כניסת הדיירים הראשונים לבתיהם בערב פסח, היתה לי הזכות להיות בין שני הדיירים הראשונים (אני וגלעד טרודלר ז״ל) של השכונה. חלפו רק 37 שנים, והשכונה איבדה את צביונה החילוני מסורתי, הולכת ומתחרדת, וכל רב חוזר בתשובה, וכל "באבא" מגיע לשכונה משתלט על קרקע ציבורית ומקים לו בית כנסת, בית מדרש. לא ירחק היום שהשכונה תהפוך לשכונה חרדית. המגרש שנבנה תחילה כמגרש כדורגל לילדי השכונה "נעלם" במקומו יש בית כנסת שרוב מתפלליו לא גרים בשכונה. המרכז המסחרי הפך לבית כנסת, לגן ילדים חרדי, כל זה קורה לעיני תושבי השכונה באין מפריע.

ברובע ט"ו יש שנים עשר בתי כנסת. ברחוב ברוריה יש בית כנסת "היכל נפתלי”, שבמתחם שלו יש עוד שני בתי כנסת קטנים. בתחילת הרחוב יש מתחם חרדי בשם "סולם יעקב" ע"ש רבי יעקב אבוחצירא שבקצהו יושב על מגרש הכדורגל השכונתי, השייך לתושבי השכונה. בשדרות תל חי יש 4 בתי כנסת בתוך חנויות. ליד מרכז ׳טופז׳, יש בית כנסת "שאר ישוב" על שם חללי אסון המסוקים, יש בית כנסת של הטורקים בתוך וילה, בתוך מרכז ׳טופז׳ יש 2 בתי כנסת הראשון "אוהל מרים" והשני קהילת "מעם לועז", ליד בי"ס רבין יש בית כנסת צמוד אליו יש בית כנסת "מקור ברוך״.

יש לזכור כאשר הוקם רובע ט"ו, בפירוש נאמר לרוכשים שבכל המגרשים הציבוריים של הרובע יוקמו מתקנים או מבנים עבור תושבי השכונה בלבד. ובצמוד אליו יש עוד בית כנסת. הרבנים ו"הבאבות" למיניהם, הם ידועים "כציידי" מגרשים, והם מנצלים תקופת הבחירות כדי  לקבל ולפעמים לסחוט, עוד קרקעות להקמת עוד בית כנסת, עוד מתחם חרדי כדי להאדיר את שמם.

שלוש משפחות מתחרות ביניהן מי יקים רשת מוסדות חרדים ברחבי העיר: משפחת אבוחצירא, משפחת פינטו, ועכשיו הצטרפה אליהם משפחת שטרית. רבנים במשפחות האלה לא מסתפקות במוסדות שלהם בשכונות חרדיות או מסורתיות. הם נכנסות עכשיו לשכונות חילוניות מסורתיות. כמו משפחת אבוחצירא מהעיר באר שבע שהגישה בקשה וקיבלה דונם וחצי ברובע ט"ו סמוך לבי"ס "אופק", או משפחת שטרית שקיבלה מגרש ברובע י"א החילוני להקמות מרכז להפצת המשנה.

שקר ראשון

עיריית אשדוד נענתה לבקשת עמותה של משפחת אבוחצירא מבאר שבע, שביקשה להקים בית כנסת ברובע ט"ו סמוך לבי"ס "אופק" העמותה קיבלה דונם וחצי. מי שרוצה להקים בית כנסת צריך 300 ממ"ר מקסימום 500 מטר אדמה, דונם וחצי בשביל בית כנסת בלבד זה שקר, גם ראשי העמותה הזו מבאר שבע, וגם של התומכים במתן המגרש בעירייה לא אמרו את כל האמת. סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון אומר שהם קיבלו דונם וחצי אדמה ומתכוונים בעתיד לבנות עליו 4500 (ארבעת אלפים חמש מאות מטר) בכמה קומות.  הם מתכוונים להקים אוניברסיטה  חרדית ברובע ט"ו ללימודי דת, כדוגמת אוניברסיטת "אל אזהר" ללימודי דת האיסלם בקהיר. וזאת כאשר המגרש הזה היה מיועד להקמת מגרשי ספורט, מתנ"ס ועוד. כמובן שהסטודנטים חרדים מכל הארץ ילמדו כאן, ובערבים יפשטו על בתי השכונה, ועל בתי הספר הממלכתיים בשכונה, כדי לעשות נפשות. יש לזכור שהקרקעות של השכונה על פי התוכנית המקורית נועדו לתושבי השכונה בלבד, ולא להקמת אוניברסיטה חרדית, שלא תביא שום תועלת לתושבי השכונה ולתושבי העיר.

שקר שני

כדי לשכנע חברי מועצה שמתנגדים לאשר מגרש של דונם וחצי לעמותה השייכת למשפחת רבני אבוחצירא, דאג מישהו מנבחרי מועצת העירייה מהקואליציה להביא למועצה שהתקיימה ביום רביעי שעבר, תושב השכונה בשם ישראל מגד והציגו אותו "כנציג השכונה" של רובע ט"ו. ישראל מגד הוא בסך הכל חבר ועד של בית הכנסת "היכל נפתלי", אחד מתוך שבעה חברי ועד, איזו עזות מצח להציג חבר ועד של בית כנסת כנציג השכונה?. לא התרגשתי מהשקרים "שדקלם" בפני חברי המועצה, התרגשתי והתרגזתי מהשקר של אותם חברי מועצה, שהביאו והציגו אותו כנציג השכונה, ברובע ט"ו לא היו בחירות לוועד הרובע עשרות שנים.

ואם לא די בשקר הגס הזה, אותו ישראל מגד שעוסק בצ'אנג' של דולרים, קרא מתוך הדף את השקרים שלו, בין היתר אמר שיש מצוקה בשכונה בבתי הכנסת, יש הרבה מתפללים ואין מקום, הוא המשיך לקרוא ולשקר, לא האמנתי למשמע אוזני, ביקשתי מראש העיר שיאפשר לי לדבר חמש דקות, פניתי לחברי המועצה בהתרגשות רבה, ואמרתי להם: "אני מבקש מכם תבואו מחר לבתי הכנסת ברובע, תראו במו עינכם שהם ריקים, בבית הכנסת "היכל נפתלי" שהוא הגדול בשכונה באים להתפלל בתפילת שחרית ראשונה בין 12 ל-15 איש בלבד, בשבת מגיעים כארבעים אחוז מקיבולת בית הכנסת. צריך לחקור מה עומד מאחורי השקר של ישראל מגד, משהו מוזר מאוד. אולי הוא הוזמן לאחד מ"הבאבות" של אבוחצירא "ששכנע" אותו לספר שקרים כאלה.

שקר שלישי

מתח רב היה לפני ישיבת מועצת העירייה. היתה הנחה שלא יהיה הרוב הדרוש לאישור ועדת ההקצאות. חישבו ומצאו שלא היה רוב של 17 חברי מועצה לאישור. בהסתמך על הסיעה של ד"ר אלי לחמני בת שלושת החברים, הם סמכו על שני חברי סיעת "אשדודים" של יניב קקון ומאיר אברג'ל.

שמעון ממן עם בורודה ולחמני

באותו יום של ישיבת מועצת העירייה התקשרתי ליניב קקון  ניסיתי לשכנע אותו, שהקמת מרכז חרדי ענק בשכונה יפגע בתושבי השכונה, ושאין צורך בעוד בית כנסת. מאחר ובתי כנסת בשכונה ריקים, אבל הוא לא השתכנע. לפני ישיבת מועצת העירייה ניגשתי אליו וביקשתי ממנו לדעת מה שכנע אותו להצביע בעד עוד בית כנסת, והוא אמר לי תוך שהוא משפיל את עיניו שדיבר עם תושבים שאמרו לו שיש מצוקת מקום בבתי הכנסת בשכונה. הוא הוסיף שבשדרות תל חי יש בתי כנסת בתוך החנויות, ויש גם מצוקה של חוסר חנויות, ובית הכנסת החדש כשיקום יפנו את כל בתי הכנסת מהחנויות. עניתי לו בית הכנסת שיקום הוא צמוד לבית הכנסת "היכל נפתלי" מרחק של כמה עשרות מטרים, אם הם יכולים להגיע למתחם החדש, שיבואו לבית הכנסת "היכל נפתלי" שימלאו אותו. כמו כן טענתי,כי בתי כנסת בשדרות תל חי לא יפנו מקומם, מתפללי בית הכנסת של חב"ד לא יעבור לבית הכנסת של אבוחצירא, מתפללי הכנסת של משפחת שטרית בשדרות תל חי לא יעברו לבית הכנסת של אבוחצירא, מתפללי בית הכנסת של הצרפתים לא  יעברו לבית הכנסת של אבוחצירא.

ציפיתי מהנציגים של תנועת "אשדודים" בראשות יניב קקון שלפי מצע הבחירות שלהם הבטיחו לבוחרים עולם ומלואו. לא קיימו הרבה מהבטחותיהם, מה קרה להם שהם "נלחמו" עבור הקמת מרכז חרדי ענק בתוך שכונה חילונית מסורתית, מי "שכנע" אותם. ואיך יניב קקון, המחנך האינטליגנטי, המשכיל "קנה" כל כך הרבה שקרים "שנזרקו" באולם? הרי החרדים הם לא ציבור המצביעים שלו.

ואם לא די בכך כאשר הגיעה ההצבעה, הפתיע אחד מחברי סיעתו של ד"ר לחמני שמעון ממן והצביע בעד מתן המגרש לחרדים, חבר המועצה והנוכחים באולם הוכו בתדהמה. מה קרה? משפחת אבוחצירא ידועה בברכותיה ויותר בקללותיה. אולי זה ההסבר "לזיגזג" של כמה מחברי המועצה.

רהוטים, נחושים, יסודיים

בתום דיון ארוך וסוער החליטו 17 חברי מועצה כולל ראש העירייה, לתת את המגרש היוקרתי ברובע ט"ו לעמותת "כולל אברכים פקודת אלעזר", מבאר שבע, המגרש נמצא בין בי"ס ׳אופק׳ החילוני לגינת הכלבים הסמוכה.

יש לציין לשבח כמה מחברי המועצה שהם חברים בקואליציה, למרות זאת הצביעו לפי מצפונם ונחישותם, בראשם עו"ד אורית אלמוזלינו רייז ואמיר ליברטי.

אתר "אשדודי" בבעלותו של איש העסקים צחי אבו שיבח את הצבעתם וציין בין היתר, שהם היו רהוטים, יסודייים, ונחושים המייצגים נאמנה את קולות התושבים, שלא חששו להתעמת מול ראש העירייה וסגנו גבי כנפו, למרות שהם חלק מהקואליציה. גם אשת האופוזיציה הלוחמת הלן גלבר שנחתה כמה שעות לפני כן מויטנאם, הציגה נתונים נגד טיעוניהם של יניב קקון וקוני טובול. האתר "אשדודי" מציין שעו"ד הלן גלבר "תהווה כתובת פוליטית עבור אלה שהצביעו לרשימת "אשדודים" בבחירות הקרובות".

המאכזבים הגדולים

תקוות רבות תלו צעירים ותושבים רבים ביניב קקון ומאיר אברג'ל מרשימת "אשדודים". אני מסתפק ממה שפרסם האתר "אשדודי": "חברי המועצה מתנועת 'אשדודים' יניב קקון ומאיר אברז'למשל ידוע מספר על אדם שכשל וניסה לחמוק מן העונש המגיע לו, אך סופו שקיבל גם את העונש הזה וגם עונשים נוספים: אכל דג מסריח, חטף מלקות וגורש מן העיר.

קקון ואברז'ל, אנשים המזוהים פוליטית עם השמאל החילוני ובשטח האשדודי תמיד הזדהו גם עם אנשי השכונות הוותיקות וגם עם האוכלוסייה החילונית – איבדו בתוך פחות משבועיים רבים מהמצביעים להם בקרב 2 המגזרים: תחילה כאשר לא התייצבו לצד הדיירים בשכונות הותיקות במאבקם כנגד העירייה על הסחבת בכל הקשור להתחדשות העירונית לה הם מחכים שנים רבות בשיכונים המתפוררים, וכעת עם ההחלטה לתמוך בהקמת כולל אברכים בלב רובע ט"ו החילוני.

יניב קקון ומאיר אברז'ל

אין ספק כי קקון לקח כאן הימור פוליטי גדול מאד, שייתכן כי ישתלם לו בקדנציה הבאה (או כבר בעתיד הקרוב), אך בקרב תומכיו הוא ללא ספק איבד קרדיט רב.

האבסורד הגדול: לאור העובדה כי בסופו של דבר הצביעו בעד ההחלטה 17 חברי מועצה, יכלו השניים לכל הפחות להימנע, אולם בחרו בכל זאת לתמוך בהקמת כולל האברכים".

מי צריך לזרוק את הכיפה שלו?

חיים אמסילי מנהל מוסדות החינוך של רבי יקותיאל אבוחצירא אחד מחברי המועצה שנאבק בכל כוחו והשפעתו, לאשר הקמת מבנה של אלפי מטרים לעמותת "כולל אברכים פקודת אלעזר" מבאר שבע". העמותה שבראשה עומד הרב פנחס אבוחצירא מבאר שבע הוא בנו של "באבא אלעזר" שנרצח לפני מספר שנים ע"י יהודי. החצר של "באבא אלעזר" היא עשירה מאוד. לפני שנים רבות פרסם העתונאי יוסי בר מוחה מעיתון "הארץ", שלחצר הזו יש כארבע מאות מיליון ₪ בבנקים. "באבא אלעזר" ורבי יוקתיאל הם אחים, ויש להניח שחיים אמסילי האוכל מכף ידו של רבי יקותיאל אבוחצירא ייאבק שמשפחות אבוחצירא, תתקע יתדות בכל רחבי העיר, גם בשכונות חילוניות מסורתיות, כדי להתמודד עם משפחת פינטו שתקעה יתד בכל רחבי העיר.

בישיבת המועצה הסברתי לחברי המועצה, שברובע ט"ו  יש בתי הכנסת ריקים, מלבד חגים ושבתות שלא כולם מלאים, ואין צורך בעוד מתחם גדול בתוך שכונה חילונית מסורתית. הזמנתי אותם לבוקר לסיור בשכונה בשעות הבוקר והערב לראות במו עיניהם. לאחר סיום דברי התפתחו וויכוח ביני לבין חבר המועצה חיים אמסילי הסמוך על שולחנם של משפחת אבוחצירא, שבשיאו אמר לי "תזרוק את הכיפה שלך", המשפט הזה גרם לסערת רוחות בקרב חברי מועצה. לאחר שהרוחות נרגעו, יו"ר סיעת ש"ס אבי אמסלם גילה מנהיגות וגינה את דבריו חברו לסיעה: "אני מתנצל בשם סיעת ש"ס כולה, (בעקבות דבריו של חיים אמסילי לגלילי).

חיים אמסילי

לפני שאני אתייחס לכיפה הסרוגה שלי, אני רוצה לציין, במערכות הבחירות לעירייה נאבק הרב יקותיאל אבוחצירא פטרונו של חיים אמסילי, להציב אותו בראש רשימת ש"ס, במקומו של אבי אמסלם. הרב יקותיאל אבוחצירא ביקש, לחץ, דרש שנציגו חיים אמסילי יוצב ראשון ברשימה. הרב  אריה דרעי לא נענה ולא נכנע ללחצים, הוא מכיר ויודע מקרוב את אבי אמסלם, והציב אותו בראש הרשימה.

אבי אמסלם עבד קשה כפעיל ש"ס כל חייו, ותנועת ש"ס עולה מבחירות לבחירות. בבחירות האחרונות לעירייה זכתה בששה מנדטים, ובבחירות האחרונות לכנסת קיבלה תנועת ש"ס באשדוד בהנהגתו של אבי אמסלם כשמונה עשרה אלף וחמש מאות קולות. יש להניח שבבחירות הקרובות לעירייה, סיעת ש"ס בראשותו של אמסלם יכולה לנגוע בשמונה מנדטים. ואל תופתעו אם וכאשר ד"ר לסרי יחליט לא להתמודד בעוד כמה שנים, אבי אמסלם יהיה המועמד המוביל לראשות העירייה. הוא זוכה לתמיכה רבה בכל רחבי העיר, והוא עוזר לכל הציבור, כולל עולים מחבר העמים.

אחזור לכיפה הסרוגה שלי, שאותה חובש מרבית חיי, ושאני גאה מאוד בחובשיה, זכיתי לשרת במילואים כחובש קרבי בגדוד טנקים מתקדם של תלמידי ישיבות ההסדר, חובשי כיפות סרוגות, לוחמים שלא פספסו שום תפילה לא במלחמה, לא באימונים  ולא בתעסוקה מבצעית, זכיתי לראות אותם בזמן ההמתנה ברמת הגולן, כשהם יושבים על הטנקים, חלקם קורא בספר תהילים, חלקו קורא בספרי דת, בתנאים הקשים בשטח, התאמצו לקיים מצוות. אני גאה במפקדי הגדוד לדורותיהם שגילו התחשבות בצרכי החיילים חובשי הכיפות הסרוגות.

אני גאה במפקד הגדוד דודו כליון ז"ל, איש קיבוץ בית השיטה, לא רק שגילה הבנה לצורכי החיילים, אלא אף היה יושב ומנהל שיחות על הא ודא, כולל בענייני דת, דודו כליון היה תותחן בטנק של המגד אביגדור קהלני ביום הכיפורים, והוא השמיד כתותחן בטנק טנקים סוריים רבים, בפריצת הצבא הסורי לרמת הגולן וזכה לציון.

אני גאה באחד ממפקדי מחלקת טנקים, זאב חבר (זמביש) חובש כיפה סרוגה, מתנחל בכל איבריו שדעותינו הפוליטיות שונות משלי. וכל פעם שהייתי מצטרף לפתיחת הצירים ברמה ובדרום לבנון בפיקודו של זמביש, תוך כדי הליכה על הציר כמה קילומטרים היינו מתווכחים בדרך תרבותית. תענוג היה לשמוע את דעותיו ושכנועיו.

חיים אמסילי אני מניח שכל חייך התחנכת בתלמודי תורה  וישיבות שחורות, בעיר עכו משם דרך ערים נוספות הגעת לאשדוד, אני לא יודע מה ראית בימי חייך. אני מניח שהשכלתך וניסיונך מוגבלים מאוד לתחומי הדת.

אני גאה מאוד בכיפה השחורה אותה חבשתי עד גיל 16, התחנכתי בישיבות שחורות במרוקו ובצרפת השייכים לחב"ד.

אני גאה מאוד שעליתי ארצה כנער לבד, והתקבלתי למדרשה למורים בכפר הנוער הדתי כפר חסידים בצפון, כפר שלכיפות סרוגות, הם היו מפד"ל של פעם, שם למדתי לימודי ליבה בגיל מאוחר מאוד.

אני מעריך ומעריץ חובשי הכיפות הסרוגות, למרות שדעותיי שונות מאוד משלהם, הם דורשים ונאה מקיימים, אתה מייצג בנוסף לרב יקותיאל אבוחצירא, אתה מייצג גם ערכי תנועת ש"ס, שהתנהגותך אינה עולה בקנה אחד עם ערכי התנועה, והכיפה השחורה שאתה חובש אינה תואמת לדבריך, בניגוד אליך לא אגיד לך שתזרוק את הכיפה. למרות שבעבר היית מעורה בפרשה מביכה.

משנה

יש להניח שבבחירות הקרובות לעירייה, סיעת ש"ס בראשותו של אמסלם יכולה לנגוע בשמונה מנדטים. ואל תופתעו אם וכאשר ד"ר לסרי יחליט לא להתמודד בעוד כמה שנים, אבי אמסלם יהיה המועמד המוביל לראשות העירייה. הוא זוכה לתמיכה רבה בכל רחבי העיר, והוא עוזר לכל הציבור, כולל עולים מחבר העמים.

חבר המועצה שמעון ממן״ההסכמים הקיימים נחתמו הרבה לפני שהתמניתי לחבר מועצה״

חבר המועצה שמעון ממן אמר בתגובה כי ״אין שום קשר בין הצבעתי לנושא שעלה בנושא החברה. ההסכמים הקיימים נחתמו הרבה לפני שהתמניתי לחבר מועצה, מאז לא נחתמו הסכמים חדשים עם הרשות אלא עם משרד החינוך בלבד. בנוסף בעיר אשדוד אנחנו בצד הנותן לא המקבל, אנו מממנים לימודים של תלמידים שאינם מסוגלים לשלם ומונעים פערים, מספקים מחשבים וסיפקנו בזמן הקורונה. גם העלויות שאנו מחייבים במסגרת ההסכם שנחתם לפני שנים עם העירייה לפני שהייתי חבר מועצה וגם במסגרת ההסכם עם משרד החינוך, אנו גובים באשדוד כשליש מהעלות הרגילה כך שאין עניין כלכלי בכלל .

צר לי לראות שחברת המועצה הלן גלבר, שחוותה לא מעט השמצות והאשמות כותבת משפט שאינו מבוסס ונוגד את העובדות. חשוב מאוד לפתח את רובע ט״ו, לבנות מתנ״ס, בריכה באזור, כמו בהצעה שהעליתי על בריכה בכל רובע ומרכזי תרבות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן