היום בו הים בכה

אבל כבד ירד על גולשי אשדוד: הלך לעולמו הגולש האשדודי האגדי, דן רייף ז״ל. רייף התגורר באוסטרליה בשנים האחרונות ונפטר לאחר מאבק במחלה הארורה. משפחתו הביאה אותו לקבורה באשדוד. אבישי, אחיו של דן: "תחושות קשות"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה סיפור יפה, עצוב ומרגש על אגדת גלישה אשדודית. דמות שגידלה דורות של גולשים אשדודים והייתה לאחת מאבני היסוד של ענף הגלישה בעיר, שהתפתחה לקהילה מפוארת, המבוססת על ערבות הדדית. וכזה היה דני רייף, הגולש האשדודי, שנפטר השבוע באוסטרליה, לאחר מאבק במחלת הסרטן והותיר תושבים רבים בעיר מוכי תדהמה, תוגה ועצב. בימים אלה המשפחה עושה כל שביכולתה, על מנת להעלות את הגופה ארצה ולהביאה למנוחה אחרונה, כאשר הצפי הוא לשבוע הבא. מועד ההלוויה יפורסם בימים הקרובים.

דני קיבל הוקרה מכובדת בשנה האחרונה, בזכות סרט שנוצר על ידי אבי רוקח והופק ע"י העמותה לקידום הגלישה בישראל. הסרט המרגש, מגולל את סיפור חייו, באמצעות משפחתו וחבריו ובאמצעות סרטוני גלישה מרהיבים. עדות למשמעות של דני בעיני האשדודים קיבלנו על גבי הרשתות החברתיות השבוע, כאשר חבריו ספדו לו, שיתפו בחוויות והעלו תמונות משותפות עם הגולש האשדודי האגדי.

אבישי רייף:"היה מתחבר לכל בן אדם"

השבוע שוחחנו עם אחיו הקטן של דני, אבישי, גולש בפני עצמו, שמתגורר באשדוד. אבישי, שעדיין לא מעכל את לכתו של אחיו הכל כך אהוב, שיתף בתחושות המשפחה בקשר להעלאת הגופה: "תחושות קשות. גם בגלל הקורונה. גם בגלל המוות. אתה תלוי באוויר. תלוי בחסדי שמיים לא רק מבחינת הקדוש ברוך הוא, אלא גם מבחינת טיסות".

בהמשך אבישי סיפר לנו על אחיו הבכור: "דני אפשר לקרוא לו מקבץ גלויות. הוא קיבץ אנשים מכל רחבי העולם. תמיד אנשים באו לשבת איתו ולהתייעץ איתו. היה מתחבר לכל בן אדם. גם אם היה בן שנתיים או בן 92. בגלל זה הוא בן אדם כזה אהוד. ובגלל זה יש כל כך הרבה פוסטים עליו ושזוכרים אותו בצורה כזאת".

מתי ראית אותו בפעם האחרונה?

"הייתי איתו באוסטרליה מספטמבר עד דצמבר. הוא היה במצב של מחלה מתקדמת. של הסרטן. המשפחה פה לא ראתה אותו שנה וחצי, כי לפני שנה וחצי נסעה אליו לטיפולים באוסטרליה. אנשים פה באשדוד לא ראו אותו שנתיים. הוא היה נוהג לבוא לאשדוד בכל שנה, לתקופה של כמה חודשים".

צילום: אבי רוקח

בכל המציאות הקשה הזאת, אבישי בחר להסתכל על הזווית האופטימית והמשיך לרגש, כאשר סיפר: "הוא נפטר בהוספיס יפה כזה. כמו בית הבראה. מקום פסטורלי. של 4 חולים ועם צוות של אחים ואחיות. זה מקום אופייני לאוסטרליה. הוא נפטר בצורה כזאת ולא כמו שקורה בארץ במצבים כאלה."

אחד מחבריו הרבים באשדוד, הגולש שגיא אפשטיין סיפר כי: "דני רייף היה מודל לחיקוי והערצה לגולשי אשדוד. מראשוני הגולשים בעיר אשדוד. מהגולשים האמיצים שחי את החלום שלו באוסטרליה הרחוקה ובזכותו הגעתי אחרי הצבא לגלוש באוסטרליה. איש יקר שחי את החלום של כל גולש ולצערנו המחלה הארורה עצרה לו את הכיף של החיים״.

בשנה וחצי האחרונות בשל מצבו הבריאותי, דני לא יכול היה לעשות את הדבר האהוב עליו מכל- לגלוש. מצב זה לבטח גרם לו לשקוע בעצבות, שכן לגלישה היה חלק מרכזי בחייו. עמותת הגלישה באשדוד וקהילת הגולשים פועלים ויפעלו לטובת פעולות הנצחה לדני רייף, בכדי שדמותו לא תישכח לעד. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן