החשד, החניקה ושחזור הרצח

בית המשפט האריך את מעצרו של סרגיי ביטיוקוב (52) החשוד שרצח את בת זוגו לובוב פוטכין. החשוד הודה במיוחס לו, שחזר את האירוע ואמר בחקירתו שהמניע הוא חשד שהיא בוגדת בו. מנכ"לית שדולת הנשים עו"ד עינת פישר-לאלו "זה עוד מקרה שובר לב ומזעזע בו המערכת לא הצליחה למנוע את הנורא מכל"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית משפט השלום האריך בשישה ימים את מעצרו  של סרגיי ביטיוקוב, בן 52, מאשדוד שנעצר בחשד לרצח בת זוגו, לובוב פוטכין ז"ל, באירוע הרצח בצהרי יום שני השבוע ברחוב ההגנה בעיר.

 למוקד המשטרה הגיעה שיחת טלפון, ככל הנראה מחברו של ביטיוקוב שדיווח על המקרה. צוותי ההצלה שהגיעו לדירה ברחוב ההגנה נאלצו לקבוע את מותה. לדברי פראמדיק מד"א ישראל לוגסי וחובש רפואת חירום אוראל אסולין: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. ראינו את האישה שוכבת מחוסרת הכרה, ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

מהמשטרה נמסר כי: ״כוחות המשטרה הוזעקו לדירה ברחוב ההגנה, בעקבות דיווח למוקד 100 ע"י מכר של החשוד אודות המקרה. השוטרים שהגיעו תוך זמן קצר לדירה, איתרו אישה בשנות ה-50, כשהיא ללא רוח חיים, וגורמי  הרפואה קבעו את מותה" עוד נמסר כי החשוד לכאורה במעשה, נמלט ואותר תוך זמן קצר ונעצר.  וכי חוקרי המשטרה והמז"פ אספו ראיות וממצאים מהדירה.

 לעיתון ״השבוע באשדוד״ נודע כי בשנת 2015 הוגשו מצד המנווחה שתי תלונות על אלימות, אך התיק נסגר ולא הוגש כתב אישום. מהמשטרה נמסר בתגובה כי ״היו שתי תלונות בשנת 2015, נגד החשוד, שתיהן נסגרו על ידי הפרקליטות״. חשף כי קיימת  לכאורה תלונה קודמת של המנוחה  משנת 2015, על אלימות מצד מי שהיה בן זוגה בעבר והוא איננו החשוד הנוכחי, אולם תיק זה נסגר בתום חקירה ולא הוגש בו כתב אישום. מאז, על פי גורם במשטרה, לא נרשמו תלונות נוספות לפחות לא על פי הבדיקה הראשונית". עוד נטען כי מקורביו של החשוד טוענים כי הוא מעולם לא פגע בה ולא ידוע להם על תלונה כלשהיא שהוגשה נגדו על ידה, וזאת בניגוד לפרסומים בתקשורת ששייכו לו מעשים אלה.

בני הזוג מוכרים לרווחה

בדיון להארכת מעצרו של ביטיוקוב אמר נציג המשטרה רס"ב פבל בריטבה, כי מדובר בתיק רצח. "על פי החשד חנק את בת זוגו וגרם למותה”. עוד עולה מהדיון כי ביטיוקוב משתף פעולה באופן מלא, וכי "הוא מסר גרסה כשהוא מודה ברצח ועשה שחזור”. כן עולה כי גופתה של המנוחה נשלחה למכון הפתולוגי. ככל הנראה המניע לרצח הוא חשד שהיא בוגדת בו עם גבר אחר. לשאלת הסניגורית מהסנגוריה הציבורית עו"ד אלכסיי גלפגט, שמייצגת את החשוד , אישר נציג המשטרה כי נלקחו מביטיוקוב בדיקות דם לגילוי אלכוהול. שני הצדדים הסכימו על הארכת המעצר. שופט בית המשפט באשקלון  משה הולצמן קיבל את הבקשה והאריך את מעצרו של ביוטיוקוב עד יום א' 22.5.22. "שוכנעתי כי  קיים חשד סביר, עד כמה שנדרש בשלב זה לצורך הארכת המעצר, שהמשיב עבר את העבירות המיוחסות לו בבקשה”, כתב השופט הולצמן בהחלטתו.

עו"ד אלכסיי גלפגט מהסנגוריה הציבורית מסר בתגובה: "מדובר באדם שמתמודד עם התמכרות לאלכוהול. הוא משתף פעולה עם החוקרים באופן מלא. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה".

חברת המועצה אלמוזינו-רייז: "נשים שמרגישות מאויימות לפנות למרכז מניעת אלימות"

חברת המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו-רייז המכהנת גם כיו"ר הוועדה הסטטוטורית למניעת אלימות, הודיעה לאחר הרצח כי היא מתכוונת לכנס את הוועדה בדחיפות: "יחד עם כל הגורמים המקצועיים בעירית אשדוד ומשטרת אשדוד למגר את תופעת האלימות, אכנס בדחיפות את הוועדה בשיתוף עם סימונה מורלי מנכ"לית ׳מהות׳, על מנת שנתחקר את האירוע וכיצד ניתן ללמוד ממנו על מנת למנוע מקרים אחרים. אנו עוסקים במיגור התופעה הארורה במשך כל השנה, ותמרורי האזהרה לגברים אלימים ניצבים ברחבי העיר בפרסום חוצות. אני קוראת לכל הנשים שמרגישות מאוימות לפנות למרכז למניעת אלימות בראשות עו"ס קטי אליאב. אני קוראת לכל הגברים שמרגישים מתח, עצבים ולחץ. גם אתם לא לבד ומוזמנים לפנות למרכז למניעת אלימות או לתאגיד העירוני ׳מהות׳, בו אנו עורכים סדנאות לגברים בלבד, על מנת לפרוק את קשיי היום ולקיים שיח דיסקרטי במעגלי גברים".

אלמוזינו –רייז הודתה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולסגנו אינג' שמעון כצנלסון, שהוסיפו תקציב, עוד לפני הרצח למלחמה נגד אלימות הנשים. "תקציב זה לא הבעיה- חינוך, הסבר ומניעה" היא אמרה וקראה לכלל הציבור לגלות עירנות ולדווח על כל חשד : "מניעת אלימות מתחילה בתוכנו. בואו נשים לב ונצא מהאדישות. שמעתם צעקות רמות מהשכנים? ראיתם סימני אלימות על חברה? בבקשה תדווחו ותעודדו פנייה למרכזי סיוע".

עו"ד פישר לאלו: "לעשות הכל כדי להגן על חייהן וביטחונן של נשים"

לובוב פוטכין ז"ל היא הנרצחת השמינית מאז תחילת שנת 2022, ולדברי שדולת הנשים יש גם עוד 2 ניסיונות רצח  שנגמרו בנס. אשתקד נרצחו 21 נשים.

 לדברי עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים: ״זהו עוד מקרה שובר לב ומזעזע בו המערכת לא הצליחה למנוע את הנורא מכל. מדינת ישראל חייבת לעשות הכל,באמצעות כל המערכות העומדות לרשותה, כדי להגן על חייהן וביטחונן של נשים. זה כולל יישום מלא של כל התוכניות הקיימות, הקצאת משאבים ותקנים, העלאת הנושא לראש סדר העדיפויות, ופתרון  מהיר של חסמים וגם התחייבות מדינית ובינלאומית״.

 עוד הוסיפה ואמרה כי " אנחנו נמצאות פסיעה אחת מהצטרפות של ישראל 'לאמנת איסטנבול', האמנה הבינלאומית למיגור האלימות נגד נשים ובהגנה על נשים וילדים. חתימה על האמנה תהיה צעד חשוב נוסף במאבק למיגור התופעה. קוראות לממשלה, לנקוט, ללא דיחוי, בכל הצעדים הנדרשים כדי למנוע את הרצח הבא".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן