החל שלב הטיעונים לעונש במשפט אספה

שירות המבחן המליץ לא לגזור עונש מאסר על מגן מ.ס אשדוד. עורך דינו של אספה, יצחק שטלצר טען כי על פי תסקיר השירות למבחן אין סיבה להכניסו לכלא. אמא של נשר פנתה לאספה במהלך המשפט ואמרה: "במקום להודות בהפקרה, גררת אותנו למשפט"

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שני השבוע החל שלב הטיעונים לעונש במשפטו של מגן מ.ס אשדוד, יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של הנער ארי נשר ז"ל. כזכור, בחול המועד סוכות שנת תשע"ט, פגע אספה באמצעות מכוניתו בנשר, נמלט מהזירה והורשע בחודש ספטמבר האחרון כאמור, בהפקרה. הפרקליטות דורשת כי אספה יקבל עונש מאסר של בין 3 ל-6 שנים. לעומתה, עורך דינו של הכדורגלן מבקש עבודות שירות בלבד, זאת לאחר התסקיר החיובי על אספה, אותו הציג השירות למבחן.

הדיון היה סוער, דרמטי ובמהלכו הוטחו האשמות קשות כלפי אספה. איריס נשר, אמו של ארי, דיברה בכאב במהלך עדותה בבית המשפט המחוזי בת"א ואמרה לאספה: "בלילה של התאונה יכולת לצאת מהרכב, לרוץ לפצועים, להחזיק לארי את היד הגדולה והחמה, להזמין אמבולנס ובזמן שחיכיתם גם לבקש סליחה. כשילד מת, האהבה של אמא שלו ממשיכה. הלב שלה נשאר מטורף מצער ומגעגוע לילד שמת. בשנה האחרונה, במקום להודות בהפקרה, גררת אותנו למשפט ארוך, בו היינו צריכים לשמוע את כל הפרטים הנוראיים. פירקת את הילד שלנו עם המכונית שלך. במקום להושיט עזרה, הלכת למסיבה אחרת. יום אחד יצחק גם לך יהיה ילד ואולי רק אז, שתביט לו בעיניים תבין מה עשית לנו. אם תגיד את האמת עכשיו, אולי תוכל להביט לו בעיניים במצפון שקט."

אביו של ארי, במאי הסרטים הידוע אבי נשר, תקף בחריפות את מ.ס אשדוד: "לראשי אותו מועדון כדורגל אין כל כבוד לחיי אדם או להכרעת בית המשפט. למרות שלמועדון הספורט יש מחוייבות חינוכית מובהקת לקהילה בה הוא פועל, ראשי המועדון בחרו בציניות ובאטימות שאין כדוגמתן, גם אחרי הכרעת הדין, לתת לפושע המורשע לשחק מול קהל שכולל ילדים ובני נוער רבים. איזה זלזול גמור בהכרעת בית המשפט. לא מוסרי וודאי שלא חינוכי. איזה יריקה בפנים של ההורים האבלים המרוסקים. בדיוק כמו שמר אספה זלזל לגמרי בחובות האנוש הבסיסיות שלו, כך התנהג וממשיך להתנהג מועדון הכדורגל בו העבריין המורשע משחק. בושה וחרפה. מזעזע." אבי נשר ביקש להחמיר ככל האפשר עם אספה ותיאר בצורה קשה את הרגעים שאחרי הפגיעה בבנו: "הוא ידע שהוא פגע בבני אדם, אבל משהו מרתיע אותו מלצאת מהרכב. ברור שאחרי פגיעה עוצמתית כזאת אין כל ספק שמוטלים על הכביש פצועים, אולי פצועים אנוש. צריך לחוש לעזרתם, לקרוא למגן דוד אדום. אולי עוד אפשר להציל חיים. זה הדבר האנושי לעשות. זה הדבר שכל אחד מאיתנו מצווה לעשות בסיטואציה כזו. אבל אספה ידע שהוא שתה וכששותים ונוהגים יש לזה מחיר. אם יחוש לעזרת הפצועים תגיע משטרה, תתבצע בדיקת ינשוף ולנהיגה תחת השפעה יש השלכות. ואז מר אספה מגיע להחלטה מזעזעת ומרעישה ובלתי אנושית. הוא מחליט להתעלם מהערך המקודש של חיי אדם. פשוט מחליט להסתלק מהמקום."

יצחק אספה בן ה-20, ששיחק שפתח בהרכב מ.ס אשדוד במשחק האחרון נגד הפועל חיפה בשבת בצהריים הגיע למשפט מלווה בחברתו ובאמא שלו, שהעידה על מצבו: "אנחנו כולנו באבל. זה דבר קשה. גם אני קיבלתי את זה אותו דבר כמוהם. הילד לא רצה שיקרה דבר כזה. הוא ילד טוב. הוא לא ילד עבריין. הוא אוהב לצאת לבלות אבל לא בשביל להרוג בן אדם. הוא לא חשב."

לאחר מכן עלה לדוכן יצחק אספה ופנה לזוג נשר: "אני רוצה לפנות למשפחה, אני כואב ומשתתף בצערכם. אני לא יכול אפילו לדמיין את מה שאתם מתארים. אני עברתי חיים לא פשוטים והגעתי לאן שהגעתי בעבודה קשה יום יום". לאחר מכן התחנן אספה בפני בית המשפט: "אני רק מבקש מבית המשפט שלא יהרוס את כל מה שבניתי ושירחם עליי ושלא יכניס אותי לבית הכלא."

מ.ס אשדוד בוחרת לא להגיב

בעקבות הדברים החריפים שהיפנה אבי נשר לעבר מ.ס אשדוד, ניסינו לקחת תגובה מהנהלת הקבוצה, אך זו בחרה לא להגיב וענתה לכתב 'השבוע באשדוד': "אנחנו לא מגיבים". אם מתבוננים בהתנהלות של המועדון בשנים האחרונות, התגובה כלל לא מפתיעה. רק בעונה שעברה 'השתמשו' בשירותיו של עוביידה חטאב, עבריין תנועה נוסף שהורשע בהפקרה, שעזר לה להישאר בליגה. כשהסתיימה העונה וכשהבינו כי חטאב מחפש לעצמו קבוצה אחרת, התנערו ממנו, לא ניסו להגן עליו והאחרון כאמור מרצה את עונשו בבית האסורים בחודשים האחרונים.

גם הספונסר ג'קי בן זקן הסתבך בעבר עם החוק וריצה עונש מאסר בן 18 חודשים לאחר שנאשם בהרצת מניות. זה לא מנע ממנו לנהל את הקבוצה מתוך בית הסוהר, כאשר זכור לכולנו איך לכאורה פיטר ומינה מאמנים. מאסרו של בן זקן לא הפריע לו לשוב ולהיות הספונסר של הקבוצה ובהתאחדות לכדורגל ובעיריית אשדוד אין פוצה פה. כשמתבוננים בהתנהלות שכזו, של קבוצת כדורגל שמתוקצבת בעשרות מיליוני שקלים הן מעיריית אשדוד, הן מההתאחדות לכדורגל המחלקת את כספי זכויות השידור של משחקי ליגת העל והן מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, לא מתפלאים לגבי חוסר התגובה לדברי אבי נשר.

גם אספה לא חסין מפני ביקורת בתקופה בה מתנהל המשפט נגדו. מצד אחד לגיטימי מצדו לשחק בהרכב של מ.ס אשדוד, כל עוד המאמן מרכיב אותו. מצד שני, הוא נצפה במגרש מחייך, נהנה ועושה את מה שהוא הכי אוהב וקשה מאוד להיות משפחת נשר ולראות את זה. בנוסף לכך, אספה מקפיד מפעם לפעם להעלות לרשתות החברתיות תמונות שלו ושל חברתו מבלים. אפשר לטעון שהוא בחור צעיר ושזה מה שצעירים עושים, אך בזמן שאספה נהנה מהחיים, עליו להפגין רגישות כלפי ההורים ששכלו את בנם ולהוריד פרופיל. 

  • הציטוטים מבית המשפט נלקחו מאתרי האינטרנט 'וואי-נט', 'חדשות וואלה' ו'ספורט 1'.  
הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן