החזר כספי לסוחרי השוק

בעקבות מחאתם של סוחרי השוק הפתוח, החליטה עיריית אשדוד להחזיר לסוחרי השוק את האגרה ששולמה. לסרי: "כמו שהבטחנו, גם כאן הלשכה המשפטית מצאה את הדרך החוקית לעשות זאת גם עם סוחרי השוק"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות מחאתם של סוחרי השוק הפתוח, שהועלתה גם בעיתון ״השבוע באשדוד״ בחודש אוגוסט האחרון, והכוונה שלהם להפגין מול ביתו של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, בסוף חודש אוגוסט, וזאת בשל תלונתם שנאלצו לשלם דמי שכירות, על אף שהשוק סגור מחודש מרץ האחרון בשל מדבר הקורונה, החליטו בעירייה להחזיר לסוחרי השוק את כספם. כזכור, בעקבות נגיף הקורונה וההגבלות שהטילה הממשלה, נוצר משבר כלכלי שפגע במיוחד בבעלי עסקים וסוחרים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ביקש מהלשכה המשפטית לבחון דרכים למתן הקלות לבעלי העסקים וסוחרי השוק. לפני כחודש, משרד הפנים אישר את התיקונים, כך שהחל מ-1 בינואר 2020 (רטרואקטיבית), העסקים המחויבים באגרות הקבועות בחוקי העזר, יהיו פטורים מתשלום בשנת התקציב 2020.

בשבוע שעבר התבשרו באשדוד כי גם התיקון לחוק עזר שווקים אושר, כך שהעירייה יכולה לבצע החזר לסוחרי השוק ששילמו את האגרה החצי שנתית. "אני שמח לבשר שחוק העזר השלישי בטרילוגיית חוקי העזר שנועדו להקל על בעלי העסקים, פורסם היום ברשומות" כותב היועץ המשפטי רוני עמיר לראש העיר ומציין כי "החוק פורסם ברשומות ונכנס לתוקף ב-3/11".

כזכור, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הבטיח לסייע לסוחרי השוק שנפגעו בשל משבר הקורונה, ואשדוד הייתה הראשונה ליזום מהלך משפטי לשינוי בחוק העזר. פעילות העירייה בנושא זכתה להערכה ורשויות רבות בחרו בנתיב זה כדי לאפשר החזרה כספית למי ששילם אגרת שוק.

לסרי: "בהתאם להוראת השעה, האגרה המשולמת בעד הפעלת דוכן בשוק, תהיה באופן יחסי לתקופה בה פעל או יפעל השוק, כך שמי ששילם אגרה חצי שנתית בעבור דוכן בשוק בתחילת השנה, יוחזר לו החלק היחסי של האגרה, החל מהמועד בו נסגר השוק" אמר ראש העיר והודה לפעילות הלשכה המשפטית״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן