החוף החרדי הורחב על חשבון חוף י״א

רוחצים שהגיעו לחוף גילו כי החוף הדתי הנפרד הורחב על חשבון חוף י״א. ״העירייה עשתה ׳מחטף׳ והגדילה את החוף הנפרד״, אומר שגיא אפשטיין גולש וותיק. לדבריו, מדובר במלכודת מוות היות ויש רוחצים שמגיעים לחוף ׳גיל׳ ואז מתרחשים מקרי טביעה בגלל הקרבה לשובר במרינה, שמייצר זרם מים חוזר. ״כל שנה הגולשים נאלצים להתמודד עם מקרי טביעה והצלה של אנשים שהגיעו לשם, בגלל הקרבה לחוף הדתי״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 סוגיית החוף הנפרד (הדתי) צצה ועולה גם השנה בפתיחת עונת הרחצה. לטענת תושבים שהגיעו לים בשוך מבצע ״שומר החומות״ גילו כי תוך ימים ספורים, בעירייה הגדילו את החוף הנפרד בעוד כ- 200 מטר דרומה לכיוון חוף י״א. ״רמת הציפצוף של העירייה, אין לי מילים להגדיר אותה״ אומר שגיא אפשטיין גולש וותיק. הגדילו את החוף החרדי בערך ב- 200 מטר. לדעתי יש פה את החוף הדתי הכי גדול בישראל. הם עשו ׳מחטף׳ בתקופה שהיה כל הבלגן עם הטילים. בנו את הגדר תוך שבוע. אנשים יצאו מהממ״ד ויצאו החוצה וגילו גדר חדשה״.

 מעבר לכך שרבים מבאי החוף הנפרד מגיעים מחוץ לעיר והדבר יוצר לחץ ופקקים, מתריע אפשטיין כי מדובר בסכנת חיים. ״מעבר להרחבה ללא התחשבות בתושבי רובע י״א, נוצרה במקום סכנת חיים ממשית שחייבת התייחסות. בחלק הצפוני של החוף הדתי נמצא חוף ׳גיל׳, חוף הגולשים. הרבה מאוד משפחות שמגיעות מחוץ לעיר ולא מחפשות את ההפרדה בחוף הדתי ואז הם פשוט יורדים לחוף גיל, מה שיוצר ׳מלכודת מוות׳, בגלל הקרבה לשובר הגלים של המרינה שמייצר זרם מים חוזר. בכל שנה הגולשים נאלצים להתמודד עם מקרי טביעה והצלה של אנשים שהגיעו לשם בגלל הקרבה לחוף הדתי. אז במקום להקטין את החוף ולמזער סכנות הגדילו את החוף ואת הסכנה לרוחצים. הבטיחו לפני שנים להעתיק את החוף הדתי יותר דרומה, אז הבטיחו…״.

החוף נחשב לאחד החופים הנפרדים המובילים בארץ

 החוף הנפרד מתאים למי שמחפש חוף עם הפרדה וכי מדובר בחוף שיש בו מלתחות, שירותים ומתקני ספורט. והוא מחולק לימים של נשים ולימים של גברים וסגור בשבת וחג. החוף הנפרד באשדוד נחשב למוביל ומגיעים אליו רוחצים חרדים מחוץ לעיר, בעיקר מירושלים. הדבר גרם לא פעם למחלוקות וטענות של תושבים חילוניים מחד שהתלוננו על העומס והפקקים שנוצרים בעקבות הגעת אוטובוסים רבים לחוף. ומצד שני תלונות מצד רבנים כי בחוף יש בעייה של ההפרדה, ועל כן הם קראו לא פעם לציבור החרדי לא להגיע לחוף מחשש לחוסר צניעות. הליקויים החמורים נובעים מסמיכות החוף הנפרד לחופים מעורבים מצדדיו. חוף י"א וחוף הגולשים. בחוף הוצבה מחיצה לשמירה על צניעות המתרחצים, אולם המחיצה גורמת לשינויים טופוגרפיים חדשים בקרקעית החוף. הדבר גורם למתרחצים בחוף הנפרד לרחוץ בסמוך למחיצה ולא באמצע החוף, דבר שמחייב שמירה, כפי שהחרדים טוענים שהעירייה הבטיחה לשמור שלא תהיה זליגה מחופים מעורבים. כאמור העירייה השקיעה כסף רב במחיצות ואף שידרגה את החוף. בשנת 2015 דובר על העתקת החוף דרומה אך עד עתה נותר החוף במקומו. עיתון "השבוע באשדוד" פרסם כבר לפני מספר שנים כי המיקום של החוף בעייתי, והוא גלוי ופרוץ מכל עבר. ״מצד אחד הגולשים הצעירים, מצד שני "חורים" במחסומים מול חוף י"א, מקדימה הטיילת "עמוסה" בבנות ישראל הצועדות להנאתן בלבוש מינימאלי, ולמעלה בנייני המרינה מהם ניתן לראות בקלות את הרוחצים והרוחצות בחוף הדתי  כמו כן, החוף גורם לפקקי תנועה קשים בשד' משה דיין ולסכנת נפשות. ״

באחרונה עלו טענות של ציבור החרדי על כך שהחוף אינו מספיק. בקיץ 2018 פורסמה כתבה באתר כיכר השבת ובה טענות על הצפיפות. בכתבה עולה תיעוד של הצפיפות בחוף. חרדי, תושב חו"ל, שהגיע לישראל מביתו שבאחת ממדינות אירופה, נקלע למקום, הזדעזע מהדוחק, והפיץ לחבריו את התיעוד "ככה נראה החוף הנפרד באשדוד; עיר בעלת רצועת חוף ענקית ואוכלוסיה דתית וחרדית שמונה יותר מ-30 אחוז", תושב אחר בעיר מוסיף: "אני מתבייש לבוא לחוף הזה ולהצטופף עם אלפי בני אדם, כדי לזכות ליהנות מקצת מים. יש כאן בעיר 10 חופים, ולנו, החרדים והדתיים, שמהווים שליש מהתושבים, לא מגיע לנו חוף נורמלי?"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן