הזפת שטפה את חופי אשדוד

זיהום הזפת לאורך חופי ישראל לא פסח גם על חופי אשדוד היפים. בימים האחרונים התגייסו מאות מתנדבים שניקו את החופים. ראש הממשלה בנינין נתניהו שהגיע ביחד עם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל לחוף באשדוד אמר: ״מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים זו דוגמה ומופת״. נתניהו הבטיח לראש העירייה ד״ר לסרי שהממשלה תאשר תקציב לניקוי הזפת מהחופים״

צילום: אלי בוחניק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האסון האקולוגי הגדול ביותר בישראל: 160 ק"מ של חוף בישראל זוהמו בנתחי זפת טרייה, המאיימת על אזורים נרחבים בהם בתי גידול אקולוגיים משמעותיים. מחוף ניצנים בו נמצא לוויתן מת ועד חוף ראש הנקרה. בין היתר גם בחופי אשדוד. מתנדבים רבים מאשדוד נרתמו בימים האחרונים לנקות את הזפת מחופי העיר.  

בין המתנדבים שהגיעו  גם עובדי חברת ׳סודה סטרים׳ שהתגייסו. מלאכת הניקיון מתמקדת כעת בחופי י״א, הקשתות וחוף הדתי. לאחר שבחופים הדרומיים כבר סיימו את רוב האיסוף של הזפת. בעירייה ממשיכים ומבקשים למתנדבים נוספים ״אנו שוב מבקשים סיוע של מתנדבים לבוא ולסייע לנו לנקות את יתרת רצועת החוף שנותרה‫. ככל שנסיים מוקדם יותר כך נצמצם את הנזק ונוכל לחזור לשגרה בזמן קצר יותר״ אומר מנהל אגף החופים אריה תורג׳מן. ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי: ״תודות וישר כוח לקהילת הים הנהדרת שלנו, עם המתנדבים הרבים וצוותי אגף החופים בעיריית אשדוד המקצוענים והמסורים, העווסקים מאז יום חמישי בניקיון חופי אשדוד מפגיעת הזפת החמורה שפקדה את חופי ישראל לכל אורכם. מסקירה של 10 ק״מ של חופי העיר, פגיעת הזפת באשדוד היא נמוכה יחסית, אך אנו משקיעים את כל המשאבים הנדרשים כדי לנקות את החופים מהזפת והחזרתם לפעילות במהירות האפשרית. הנחיתי את גזבר העירייה להקצות כל תקציב שיידרש, מול אירוע הזיהום החריג כדי לאפשר את פתיחת עונת הרחצה בזמן, בעוד מספר שבועות. הים באשדוד הוא נכס האקולוגי החשוב  ביותר שלנו, ונעשה הכל להגן עליו ולשמור על חופי הזהב היפים שלנו״.

נתניהו: ״נאשר בממשלה תקציב לניקוי החופים מהזפת״

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הגיעו בצהרי יום ראשון לחופי אשדוד לעמוד מקרוב על ניקויי החופים. ראש הממשלה נתניהו: “מאוד התרשמתי מהתנדבותם של האזרחים שבאו לנקות את החופים, זו דוגמה ומופת. אנחנו חייבים לשמור על החופים שלנו, על המדינה שלנו, על הגנת הסביבה".

 ראש העיר ד״ר לסרי אמר לנתניהו כי ״זה עבודה ידנית, המון מתנדבים, שהיו כבר בשבת, מאות מתנדבים שהגיעו לאשדוד. אבל עדיין, צריך ציוד, מגרפות, 50-60 עובדים ביום, כדי שנגיע לפתיחת העונה בחופים המוכרזים, שיהיו נקיים. זה דורש תקציב, זה סדר גודל, הערכה גסה שלנו, נמצא פה מנהל החופים שלנו, סדר גודל של מיליון שקלים״. נתניהו הבטיח שהממשלה תאשר תקציב לניקוי החופים.

משרד הבריאות קורא לציבור שלא להגיע לחופי הים

לאור זיהום החופים, יצאו משרדי הפנים הבריאות והגנת הסביבה בקריאה לציבור שלא להגיע לחופים לפעילות רחצה , ספורט ונופש עד הודעה חדשה וזאת מאחר והחשיפה לזפת מסוכנת.

לדברי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "כדי להתגבר על המערכה אנחנו צריכים לגייס עשרות מיליוני שקלים שיושקעו בניקיון החופים. יש לנו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח של הספינה האחראית לזיהום, ונעשה הכל כדי לאתר אותה. חובתנו המוסרית כלפי הציבור והסביבה היא לאתר את האחראיים לאירוע. המטרה שלנו היא לפתוח את עונת הרחצה בזמן. אנחנו צריכים להסתכל לעבר העתיד – האירוע הזה ואירועים נוספים בעולם מלמדים אותנו עד כמה נחוץ להיגמל מהדלקים המזהמים ולעבור לאנרגיות מתחדשות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן