הזמן הורוד: ערב מופלא באולם הקריה הסתיים בהפסד

הכל כבר היה מוכן לחגיגות, אך מכבי בנות אשדוד כשלה ב'מאני טיים' מול נווה דוד רמלה והפסידה בתוצאה 77:73 במשחק האליפות השבוע. עדן ענבר: "נכשלתי". כל הכבוד לקהל האשדודי שהראה כמה צימאון יש לספורט נשים בעיר

צילום: מנהלת הליגה לנשים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממשיכים לתת במה לספורט הנשים באשדוד והשבוע נסכם עבורכם את המשחק החמישי בסדרת גמר הפלייאוף המטורפת בין מכבי אשדוד לנווה דוד רמלה במסגרת ליגת העל בכדורסל נשים. סדרה שהוסיפה הרבה כבוד לענף והעניקה לו חשיפה ענקית.

איזה סדרת גמר גדולה קיבלנו בין מכבי בנות אשדוד לנווה דוד רמלה. רמלה אמנם ניצחה את המשחק החמישי והמכריע בתום מותחן אדיר שנערך באולם הקריה באשדוד והועבר בשידור חי בערוץ הספורט. קהל רב הגיע לצפות במשחק הדרמטי במה שהפך לערב קסום של כדורסל, ערב בו קיבלנו הוכחה ניצחת לכמה פוטנציאל יש לכדורסל נשים בפרט ולספורט הנשים בכלל.

למעלה מ-1000 צופים וצופות הגיעו לחזות במשחק החמישי, כאשר הסדרה הייתה מצויה בשוויון 2:2, אחרי הניצחון הביתי של רמלה בשבוע שעבר. הכל היה ערוך ומוכן ל'קלאסיקו' של כדורסל הנשים בישראל, בין שתי הקבוצות הבכירות. ואיזה קרב קיבלנו. פשוט ללקק את האצבעות. שחקניות נתנו את כל מה שיש להן. הן נאבקו על כל כדור והקריבו את גופן למען המטרה. הדרמה הלכה עד לשניות האחרונות, בהן לא נותר לאשדוד אוויר. אשדוד עוד הוליכה בהפסקה ביתרון של 10 נקודות הפרש (42:32), אך ראתה את רמלה נוגסת בהפרש ככל שהתקרבנו לסיום, עד שבדקות האחרונות האורחת נטלה את ההובלה וניצחה בתוצאה 77:73. בסיום השחקניות של רמלה הניפו את צלחת האליפות וחגגו את האליפות בצורה מרגשת על הפרקט. המאמן של אשדוד עדן ענבר עשה הכל בכדי לעצור את הסחף, אך ביום שני בערב השבוע, הכוכבים הסתדרו לטובת המאמנת הנפלאה של נווה דוד רמלה, שירה העליון, שגם באשדוד יסכימו, אין ראויה ממנה לזכות באליפות ראשונה כמאמנת ראשית.

המאמן של אשדוד עדן ענבר אמר בסיום:  "זה מאכזב מאוד, אנחנו בספורט כמובן וזה טבעי אבל התחושה מאכזבת מאוד. בסוף לא עשינו את הדברים נכון כמו שהיינו צריכים, משחקים כאלה מוכרעים על דברים קטנים ונפלנו בהם. מברך את רמלה ועצוב לי בשביל השחקניות ובשביל המועדון, אבל נתמודד ונתקדם הלאה.

המועדון הזה לא מפסיק להגיע לאן שהוא צריך להגיע ובסופו של דבר זה מועדון שצריך להסיר בפניו את הכובע. זה גמר 12 רצוף שלו וזה מעיד הרבה על הדברים הטובים שקורים במועדון הזה ואני מכבד את הדרך הזו מאוד. אני באתי כדי לקחת אליפות ונכשלתי, זה עליי וצריך להתקדם הלאה."

חגיגת כדורסל

גם להנהלת מכבי אשדוד מגיעות מחמאות על ארגון האירוע. כל הכבוד לקהל האשדודי שהצביע ברגליים והגיע לאולם הקריה לתמוך בשחקניות של עדן ענבר. הקהל הביתי לא הפסיק לעודד, צבע את האולם בצהוב כחול וגרם להתרגשות רבה. גם הקהל האורח הגיע מרמלה בכמות נכבדת ובכך קיבלנו את אחד המשחקים היותר מעניינים בספורט נשים בשנים האחרונות.

הלוואי שנראה עוד ועוד משחקים כאלה בספורט הנשים וכולנו תקווה שהמשחק המדהים שהיה השבוע יהווה סוג של מנוף לספורט הנשים בישראל. בתור עיתונאי שמסקר בשנים האחרונות בעיקר ענפי ספורט של גברים, אני מוכרח לומר שנהנתי מכל רגע בסדרה הזאת וגם קיבלתי תגובות מקולגות על כמה המשחק בין אשדוד לרמלה היה תחרותי, מעניין ואינטנסיבי. 

באשר למכבי אשדוד, הסתיימה לה עונה בלי תואר. כזכור הקבוצה הודחה בחצי גמר גביע המדינה. אך אפשר לסמוך על היו"ר אתי קריאף ועל המנהל המקצועי אורי בן סימון שימשיכו להתאמץ ולנסות להעמיד קבוצה תחרותית שתיאבק בכל החזיתות. לא ברור מה יקרה עם המאמן עדן ענבר בעונה הבאה. בימים הקרובים ההנהלה אמורה לקבל את ההחלטה ולפיה יתחילו לתכנן את העונה הבאה. מה שבטוח, בקבוצה וברשות העירונית, חייבים להמשיך לפתח את כדורסל הנשים וגם לנסות להביא יותר ויותר קהל. לא רק במשחקים חשובים, אלא גם במשחקי עונה סדירה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן