הזמן הורוד: מכבי אשדוד בכדורעף נשים, שלב הסיכומים

בשבוע שעבר סיימה את העונה קבוצת מכבי אשדוד בכדורעף נשים בהפסד במשחק החמישי בסדרה. דנה דמאיו גורדון, שחקנית מכבי אשדוד מסכמת את העונה ומתייחסת למצב הענף: "מתייחסים אלינו פחות"

צילום: מתן בן עוז
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ממשיכים להביא לכם את המדור השבועי שלנו לקידום ספורט הנשים בישראל. והשבוע את הזרקור שלנו נאיר על ענף כדורעף הנשים באשדוד ועל מכבי אשדוד שסיימה זה מכבר עונה מכובדת מאוד. הקבוצה של המאמן ליאור לוק הגיעה עד לשלב חצי גמר הפלייאוף, במסגרתו הפסידה במשחק החמישי והמכריע בסדרה מול הפועל כפ"ס. הן היו קרובות מאוד ומגיע לשחקניות כל הכבוד על העונה הנפלאה שלהן שהסבה הרבה כבוד לעיר ולאגודת ספורטאי מכבי אשדוד. כולנו תקווה שגם בעונה הבאה נשוב ונראה את הקבוצה משחקת בשלבי ההכרעה של ליגת העל בכדורעף נשים.

המאמן ליאור לוק סיכם את העונה: "הייתה עונה מיוחדת מאוד. הגענו בעונת הבכורה בנשים לחצי גמר גביע וחצי גמר פלייאוף! בשני המשחקים הקבוצות שמולנו נלחמו בשיניים. גאה בשחקניות על העבודה הקשה שלהן לאורך העונה שבאה לידי ביטוי על המגרש. אני משוכנע שבעונה הבאה נגיע חזקים ומוכנים יותר".

בקבוצה העונה כיכבו שחקניות כמו אנה דובוהופליוק בת ה-36, ילידת אוקראינה, המתנשאת לגובה של 1.91 מטרים. המגישה נסטיה קננוביץ' בת ה-28, ילידת בלארוס, הקבלנית בת ה-25 נסטיה גרצ'ניה וחוסמת האמצע בלה גטסלובה, ילידות רוסיה שהגיעו מהליגה הרוסית. קפטנית הקבוצה, היא מורן לוק בת ה-36, שהיא קפטנית נבחרת ישראל לשעבר, אמא לשני ילדים וגם אשתו של מאמן הקבוצה, ליאור לוק. גם עמנואל רום בת ה-21, ששירתה בצה"ל כלוחמת, המשחקת בתפקיד חוסמת אמצע נחשבת להבטחה גדולה.

השחקנית הכי ותיקה בקבוצה היא דנה דמאיו גורדון בת ה-40, תושבת העיר רעננה. גורדון משחקת בתפקיד הליברו, הינה שחקנית מנוסה אשר שיחקה ברמות הגבוהות ביותר וזכתה בחמש אליפויות וחמישה גביעי מדינה. בשיחה קצרה עם אשדוד10 סיפרה לנו על עצמה וסיפקה לנו הצצה אל קריירת הכדורעף העשירה שלה לצד היותה אשת מקצוע משכילה בתחום קלינאות התקשורת: "אני דנה, רשמית גורדון אבל הרוב מכירים אותי בתור דמאיו. התחלתי לשחק כדורעף בגיל 14 ברעננה, אחרי הצבא טסתי למכללות בארה"ב, בשנה האחרונה שלי הגענו לsweet 16, , שאילו ה-16 קבוצות הכי טובות בליגה המכללות הראשונה NCAA. אחרי זה טסתי לשחק עונה אחת בהולנד וזו הייתה השנה הראשונה ששיחקתי בתור ליברו. בארה"ב עשיתי תואר ראשון ושני בקלינאות תקשורת וזו האהבה השנייה שלי ואני עוסקת בזה בזמן שאני לא משחקת."

איך את מסכמת את העונה מבחינה אישית וקבוצתית?

"העונה הייתה מטורפת. הצטרפתי באמצע העונה כי עברתי ממכבי תל אביב, מבחינה אישית התחזקתי והשתפרתי ועדיין מרגישה שלא הגעתי לשיא שלי. הקבוצה המדהימה הזו, בליהוקו של ליאור לוק, שבחר בקפידה כל שחקנית ושחקנית הצליחה להגיע לחצי גמר גביע המדינה וחצי גמר אליפות. מבחינת אחרים זו הייתה הפתעה כי זו קבוצה בשנתה הראשונה בליגת על. מבחינתי ידעתי שיכולנו אפילו יותר, מבט לאחור היינו מוכנות פיזית, מנטלית ומקצועית ויכול להיות שמה שהיה חסר לנו זה עוד קצת זמן ביחד כקבוצה. סה"כ לי עם הקבוצה היו פחות מ-4 חודשים עד משחקי החצאי גמר. הקבוצה מושקעת מאוד מבחינת המעטפת המקצועית המנהלתית והרגשית. הקבוצה הכי מקצועית ששיחקתי בה בארץ. קבוצה עם חזון ומוטיבציה לרוץ קדימה. לגבי העונה הבאה, מבחינתי היה לי כמעט מושלם באשדוד, חוץ מעניין המרחק. אני אוהבת מאוד את העיר והקבוצה ולכן ההשקעה הזו לא הייתה בעיה מבחינתי. עם זאת כמובן שכמו בכל עונה, כל האופציות פתוחות."

בנוגע למצב הענף בפרט ולספורט הנשים בישראל בכלל, לדנה דמאיו גורדון יש הרבה להגיד והיא פורסת עבורנו את משנתה: "מבחינת מעמד הספורט הנשי בישראל, אנחנו עדיין במיעוט. מיעוט בשחקניות צעירות, מיעוט במאמנות, מיעוט של נשים בתפקידי מפתח ויש לנו עוד דרך ארוכה להבין שספורט הוא דבר מדהים שמתאים לכולם ולכולן, הוא בריא, מעניין, מרתק ומכין אותך לחיים בהרבה תחומים. בכדורעף ספציפית, מגדרית יש יותר נשים מגברים, ולכן הוא הענף הנשי השני בגודלו. עם זאת, ההרגשה היא, שבגלל העובדה הזו, דווקא אנשים שהם לא מהכדורעף מתייחסים אליו פחות. זאת אומרת, קל יותר להנמיך אותו, הוא הראשון שיקצצו בתקציבו, הראשון שיחליפו אותו בשידורי הטלויזיה בגלל ספורט גברי אחר, ובכלליות מכל ערוצי הספורט, אין אף ערוץ שמשדר רק כדורעף, כדורעף מהעולם, 'פיינל פור' של הליגה הראשונה באיטליה שמתקיים, כדורעף מכללות מארה"ב ואין שום סיבה. הפרסום של הענף צריך לבוא גם מהחזית הזו כי כל מועדון עושה את היחסי ציבור שלו ברשתות, מערב את מחלקת הילדים את המשפחות ואוהדים מבחוץ."

שווים לגברים

הדברים של דנה גורדון ממשיכים לצייר תמונה עגומה לגבי מצב ספורט הנשים בישראל, תמונה אותה אנחנו מנסים לשנות בעזרת חלקת האלוקים שלנו. אנחנו כמדור ספורט מוביל בעיר אשדוד, נמשיך לעזור ולתמוך במאבק להמשך קיום ספורט הנשים בישראל ולמען יצירת שוויון זכויות עבור ספורטאים נשים בישראל ובאשדוד בפרט. אנחנו מזמינים עוד ועוד ספורטאיות לפנות אלינו ולספר לנו חוויות אישיות שלהן, הצעות ודעות לטובת קידום ספורט הנשים על שלל ענפיו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן