הזוכים בתחרות הנוער ליזמות "המצאת המאה"

התחרות הברוכה "המצאת המאה" ליזמות בני נוער התקיימה בנמל אשדוד, בשיתוף העירייה ותחום הנוער. הזוכים: אפליקציה שמעודדת מיחזור ומעניקה הטבה לממחזר, פיתוח המסייע למרותקים לכיסא גלגלים להגיע למדפים הגבוהים, וניידת שתיתן שירות איפור ועיצוב שיער לאירועים למעוטי יכולת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 יש יזמים צעירים מוכשרים באשדוד. לאחר שלושה חודשים של הכנות ותהליך מעצים שעברו המשתתפים, תחרות היזמות לנוער "המצאת המאה" – המתקיימת בשיתוף פעולה מיוחד בין תחום הנוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד ומינהל החינוך בעירייה לבין נמל אשדוד וחברת אדמה אגן, הגיעה לסיומה בגמר המרגש שנערך בשבוע שעבר בטרמינל נמל אשדוד.

את הערב הנחו עמק עמרמי ואיל פרץ, יוזמי ומפיקי התחרות, כאשר את האולם מילאו משפחותיהם של המתחרים לצד מנהלי ומורי בתי הספר אשר באו לתמוך בהם ומכובדים, ביניהם: ממלא מקום ראש העיר, גבי כנפו, אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה, יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער ומזל שאלתיאל, ראש תחום הנוער בחברה העירונית.

פאנל השופטים המכובד כלל את אשת העסקים ירדנה עובדיה כשופטת כבוד, איש העסקים דורון עזרא, צבי מנור מנכ"ל אדמה אגן וסמנכ"ל תפעול אדמה ישראל, יגאל בן זיקרי סמנכ״ל תקשורת תאגידית של נמל אשדוד, אורן טוויל, מנכ"ל החברה העירונית אשדוד, ובני מימון איש העסקים ונשיא מועדון רוטרי אשדוד.

 מבין 14 המיזמים שהעפילו לשלב הגמר, זכו בסה"כ שישה אשר הוכרזו בצורה ברורה ע"י השופטים, שבמאמץ משותף יממנו ויסייעו להוציאם לפועל. בנוסף, נפתחו ערוצי דיאלוג למימוש המיזמים שלא זכו. :

קבוצת היזמים הצעירים של מקיף א' שהציגו פיתוח בשם "יד לעזרה" – יד אלקטרונית העוזרת לנמוכי קומה ומרותקים לכיסא גלגלים להגיע למוצרים במדפים גבוהים. 

מקיף ו' שהציגו את המיזם ״ממחזרים בצבעים״ – אפליקציית מחזור המציגה למשתמש את הפח הקרוב אליו. משתמש שמחזר באמצעות האפליקציה יקבל נקודות שיעניקו לו הטבה במגוון רשתות.

כפר הנוער נווה גלים, עם המיזם "אמץ סבא וסבתא" – פיילוט סיוע לעשרה קשישים בניקיון ושיפוץ הבית, צביעה, מתן תרופות, ואף פעילויות חברתיות משותפות עד רמת אירוח הקשישים בכפר הנוער בערבי שבת וחג.

קבוצת היזמים של מקיף י"א עם המיזם "בית הספר כמרחב קהילתי", שנועד להפוך את סביבת בית הספר למרכז קהילתי הכולל מרחב אפיה משותף, מתחם מחשבים וגינת ירק. בין היתר, שואף המיזם ליצור קשרים עם אוכלוסיות מיוחדות ובהם ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים, חיילים פוסט טראומטיים והגיל השלישי.

תלמידי מקיף ג' הציגו את המיזם "עש ירוק". המיזם בא לתת פתרון יצירתי לבעיית עודפי הבגדים שיצאו משימוש באמצעות פירוקם בתהליך טבעי על ידי עשים.

ובית דולפין אשדוד עם המיזם ״ניידת איפור וחן״ – ניידת מיוחדת שתיתן שירות בתחום האיפור והשיער לאנשים דלי אמצעים ובהם אוכלוסיית הקשישים, מעוטי יכולת וחיילים וחיילות. 

לדברי שופטת הכבוד ירדנה עובדיה: "זה התחיל בהכרזת ראש העיר על שנת הנוער, ואנחנו כבר רואים את התוצאות בילדים המדהימים האלה" עסקת העסקים עובדיה הוסיפה ואמרה לאחר שהכריזה על הזוכים: "פעם הייתי קופאית קטנה בדימונה, היום אני גרה בסביון. פעם לא ידעתי שום שפה, היום אני מדברת כמה שפות. כל זה כי האמנתי בעצמי. תאמינו בעצמכם, אתם דור העתיד של העם שלנו".

 לדברי ממלא מקום ראש העיר, גבי כנפו, בירך את המשתתפים בתחרות ואמר: "הבחירה בנמל אשדוד לפלטפורמה הזו היא בחירה נהדרת לנוער. אחד היתרונות הבולטים של אשדוד הוא הנמל. אתם נוער שגדל באשדוד – השקיעו את מיטב האנרגיה שלכם ב"מה העולם צריך" בעיקר בתחום הנמל והים".

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער יניב קקון: "השאלה הגדולה ביותר של הדור שלנו, איך להיות חלק ממשהו יותר גדול מבלי לוותר על עצמך? מקבלת הערב 14 תשובות מבריקות במיזמים שצמחו ישירות מבני ובנות הנוער המדהימים שלנו.

צבי מנור סמנכ"ל, אדמה ישראל: "אילנה סיסו היא המנוע שלנו בתחום הקהילה. כשאתם תצפו במיזמים כיף לראות שרובם סביבתיים, חברתיים, שייכים לקיימות. יש טענה כלפי בני הנוער שלא מעניין אותם ולא אכפת להם. זה לא נכון, יש להם שייכות עצומה. זה הנוער האמיתי, בהם אנחנו צריכים לתמוך. שם צריך לשים את המשאבים".

יושבת ראש מועצת הנוער העירונית, שלי אגם: "אין יותר נרגשת ממני.מאז הכרזתו של ראש העיר קיבלנו לא מעט הזדמנויות…אחת הדלתות שהייתה הכי קשה לפיצוח – נפתחה, ומה שקורה כאן היום הוא ללא ספק פרי שנת הנוער.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן