הורים חוששים: ״מנוף ענק מעל גן ילדנו״

הורי הגנים ׳מלון׳ ו׳בננה׳ ברובע ט״ז, הופתעו לגלות כי הם צמודים לאתר בנייה שהקימה העירייה. ההורים החוששים לפגיעה בילדים ופנו ליו״ר האופוזיציה ד״ר אלי לחמני, אשר העלה הצעה לסדר היום בנושא. העירייה: ״חודש לפני תחילת העבודות יצאה הודעה מפורטת להורים לרבות ציון מקומות חנייה חליפיים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״האם הייתם מסכימים שבצמוד לגן הילדים של ילדכם יקימו אתר בניה?״, שואלת אם מאשדוד ברשת החברתית, ״גן ׳מלון׳ וגן ׳בננה׳ באזור ט״ו הפך להיות אתר בנייה. פנינו לעירייה ששם טוענים שיש אישור מהנדס לדבר. יפה שיש אישור. לא מוכנים לתת לנו אותו בכתב. ביקשנו להפסיק את העבודות אף אחד לא מתייחס לזה ברצינות, מחכים לאסון הבא?. הולכים לחפור שם חניון, ראו מה קרה בירושלים שהאדמה קרסה  מהחפירות!. בנוסף אין איפה להוריד את הילדים. סגרו את החניה הסמוכה אנו נאלצים לעמוד על אדום לבן ולחסום את הכביש״. ההורים הנדהמים גילו לפתע כי השטח הצמוד לגן נחסם לטובת עבודות והפך לאתר בנייה. ההורים החוששים לגורל ילדיהם פנו ליו״ר האופוזיציה ד״ר אלי לחמני, אשר פנה לראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי עם הצעה לסדר יום בנושא עבודות בניה בסמוך לגני ילדים ובתי ספר. וכך כותב ד״ר לחמני: ״ לאחרונה, החלו לבצע עבודות בנייה ברובע ט״ז מעל גן הילדים ׳בננה׳. כל זאת, בעת שילדי הגן שוהים במבנה הגן, ההורים החוששים לפגיעה בילדיהם, הביעו חששם העמוק מהמנופים המורמים אל-על ומעבודות הבנייה בסביבה הקרובה של ילדיהם ובזמן שילדיהם שוהים במוסדות החינוך.״

מוסיף וכותב ד״ר לחמני: ״ לדאבוני, בעיות כאלו היו כבר בעבר ברובעים אחרים בעיר ואף היו מקרים, שרק בדרך נס לא הייתה פגיעה בנפש״. ד״ר לחמני מזכיר את מקרה של הבולען באתר הבנייה של המרכזון ברובע ט״ז. הוא מעלה בפני ראש העירייה הצעה לסדר:

א. לא יבוצעו עבודות בנייה באמצעות מנופים באזור גני ילדים ו/או בתי ספר בזמן שהותם ו/או הגעתם ו/או יציאתם של ילדים באותם מוסדות חינוך. בעת עבודות בנייה כלשהן, על הרשות לדאוג למקום חלופי לילדים וזאת עד לסיום העבודות המתבצעות במקום.

ב. מנוף אשר יוצב באתר באזור גני ילדים ו/או בתי ספר או כל מוסד לימודי אחר- ישלח הקבלן, באמצעות הרשות המקומית, אישור מבודק מוסמך על תקינות ובטיחות המנוף גם בשעות שהמנוף לא מופעל. אישור זה יתלה בלוח מודעות הגן לטובת ההורים. כן, לא ינתן אישור התחלת עבודות בנייה באתר כאמור, מבלי שתינתן התחייבות הקבלן בכתב, לאיסור הפעלת מנופים בעת שהותם, הגעתם והליכתם של הילדים ממוסדות החינוך״.

העירייה: ״עבודת הבנייה מבוצעת בהתאם להוראות הבטיחות״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״עיריית אשדוד עושה כל מאמץ על מנת לבנות גנים ולספק שירותי חינוך לכל הילדים בעיר – ברמת איכות גבוהה ובטווח מרחק סביר. בניית הגנים הוא צורך הכרחי והרי כשלא בונים מיד עולות תלונות על חוסר כיתות גן ובצדק. בניית גנים, כמו כל מוסד או מבנה מגורים, לא נעשים ביום אחד אלא נמשכים זמן מה ועיריית אשדוד עושה כל מאמץ על מנת לתזמן את העבודה לתקופה הכי נוחה לכולם – עונת הקיץ בה אין פעילות במוסדות החינוך. ככלל, מדובר בבנייה של שני גנים נוספים עבור תושבי הרובע, שבתחילתן נעשו עבודות קידוח קצרות ובטוחות. עבודות הקידוח הסתיימו וצפי סיום בניית הגנים מוערך לסוף אוגוסט. עבודת הבנייה מבוצעת בהתאם להוראות הבטיחות, בילווי יועצי בטיחות וממונה בטיחות ובילווי של סגן מנהל אגף מבני ציבור אשר נמצא בקשר עם ההורים ומשיב לכל שאלה בנדון. יצוין כי חודש לפני תחילת העבודות יצאה הודעה מפורטת להורים לרבות ציון מקומות חנייה חליפיים״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן