הורים באולפנה זועמים: "לא עדכנו אותנו בזמן שתלמידה אובחנה כחיובית לקורונה"

הורים לתלמידות באולפנה אשדוד קיבלו בדיעבד הודעה ממנהלת האולפנה כי אחת התלמידות, שהייתה בבידוד ונבחנה בבית הספר התגלתה כחיובית לקורונה. "מדוע לא בחנו אותה מחוץ לאולפנה?" אומרים ההורים בכעס. העירייה: ״במועד הבחינה התלמידה לא היתה חיובית ולא היה צורך לעדכן הורים ותלמידים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני מספר ימים, קיבלו הורים לתלמידות האולפנה באשדוד, הודעה מהמנהלת ובה נודע להם כי אחת התלמידות הגיעה לבחינת הבגרות מהבידוד. אותה תלמידה התברר לאחר מכן שהיא חיובית לקורונה. "קיבלנו הודעה על כך שיש תלמידת י״ב שהיא חולה מאומתת" הודיעה מנהלת בית הספר. "התלמידה נבחנה בכיתת מבודדות ונשמרו כל כללי הריחוק, עטיית המסכה והליווי. התלמידה נכנסה לאולפנה רק אחרי שכולן היו בכיתות, ולא יצאה מהכיתה עד שמשפחתה באה לקחת אותה. עלפי החלטת החלטת הרופאה המחוזית אף תלמידה ו/או איש צוות לא צריך להיכנס לבידוד בזכות שמירת הכללים״.
אם ההודעה נועדה להרגיע את ההורים אז חלק מהם ממש לא נרגעו, וכעסו על כך שנודע להם על כך בדיעבד. לאור נתוני הדבקה וסגירת מוסדות חינוך לאחר חשיפה לקורונה, ההורים טוענים כי היה צריך להימנע מהבאת התלמידה לבית הספר ולבחון אופציות אחרות למתן לתלמידה להיבחן. כהורים לתלמידות הם מבינים את הצורך לאפשר לתלמידה להיבחן אך אומרים כי ״גם אם אחוז אחד של סיכון זה לא בסדר״.
חלק מההורים חשים שפשוט פעלו מאחורי גבם. "אף אחד לא שאל האם אנחנו מוכנים להסתכן. לתת לנו להחליט אם אנחנו נשלח את הבת שלנו לבחינה. הרי יכלו לקחת את אותה תלמידה לחדר בידוד במקום אחר או לתת לה להיבחן במועד ב׳ או במועד חריגים. למה החוצפה וחוסר ההתחשבות? מצד אחד אומרים לאנשים להיות בסגר ומצד שני פתאום בגרות חשובה יותר מחיי אדם?״
מספרת אם שבתה לא נבחנת עדיין לבגרות אולם היא בקבוצת סיכון. ״את השאלה יש להפנות למשרד החינוך. למה לאפשר לתלמידה במצב כזה להגיע להיבחן. למה לא עושים לה את הבחינה בבית? זו שאלה שהם צריכים לענות לכולם להורים לתלמידות באולפנה או בכל תיכון אחר״.
לטענתם התלמידה גם נבחנה בכיתה מבודדת אך מי ששמרה עליה לא שומרת מטעם משרד החינוך כנהוג אלא אחת המזכירות, שנמצא כעת בבידוד. יודגש כי הרופאה המחוזית קבעה שלא צריך אף אחד מהאולפנה להיכנס לבידוד, וכי המזכירה לא התבקשה להיכנס לבידוד אלא מטעמי זהירות החליטה להיכנס.
יו״ר ועד הורי בית הספר יוסי אסולין מסר : ״לזכותה של המנהלת ייאמר, שמאחר והתלמידה כבר הייתה בבידוד אך עוד לא קיבלה את התשובה שהיא מאומתת, נקטו בכל האמצעים לשמור אותה, היא נכנסה לכיתה מבודדת בליווי עטתה מסכה כל הזמן. כתוצאה מזה, גם הרופאה המחוזית קבעה שבית הספר לא צריך להיכנס לבידוד״.
בוועד ההורים מפנים אצבע מאשימה לרשות העירונית. ״לדעתי הרשות לא נותנת מספיק כלים להתמודדות״, אומר אסולין שטוען שפנה לראש מינהל החינוך בעירייה אריה מימון, וביקש לתגבר את המנקה בשירותים באולפנה. ״באולפנה לומדות מעל 500 תלמידות ויש שירותים לרשותן וכי יש רק מנקה אחת לשירותים הוא ענה לי: ׳ מי זה? מי השולח? מדוע אלי?״. זו תגובה של ראש מינהל החינוך? שירותים לא נקיים הם מבחינתי מקור להידבקות. אם אין היגיינה אין לימודים. עמדנו לא לחזור לבית הספר ובמידה ובתחילת שנת הלימודים לא יהיה תגבור לניקיון לא נפתח את השירותים״.

העירייה:״בית הספר פעל על פי הנוהל״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "בית הספר פעל על פי הנוהל ובכפוף לכל האישורים הנדרשים ותוך שמירה על כללי הריחוק. התלמידה שהגיעה למבחן הבגרות אמנם היתה בבידוד, אך באותה עת לא היתה חולה. כיוון שבמועד הבחינה התלמידה לא היתה חיובית לא היה גם צורך לעדכן מי מההורים או התלמידים. התלמידה נמצאה חיובית רק לאחר מועד הבחינה וממשיכה להימצא בבידוד ובהשגחה. במערכת החינוך לא מקלים ראש ועושים את כל הנדרש על מנת להבטיח את בריאות התלמידים. המערכת פועלת בהתאם לנהלים וככל שאלו יחייבו עדכון הורים אנו ניישם אותם במלואם.״

משרד החינוך: ״הבחינות התקיימו בהתאם להנחיות״

מחוז הדרום במשרד החינוך מסר כי "הבחינות התקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על פי הנוהל שנקבע לביצוע בחינות הבגרות, המאפשר יציאה מבידוד לשם היבחנות תוך הקפדה על כללי הבריאות המחייבים. בתי הספר במחוז מקיימים את הנוהל בכל בחינות הבגרות".
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן