הודרו מהטקס לזכר אביהם: "היינו כל העולם שלו"

צער רב נגרם לאחרונה לילדיו של מיכאל בן זיקרי ז״ל גיבור ישראל שהציל משפחה שלמה מטביעה ושילם בחייו. לטקס שנערך לכבודו בו הוענק לו אות גבורה, זומנה גם אלמנתו חלי איטח בלבד, וילדיו כועסים ומאוכזבים. בתו הבכורה מיתר בן זיקרי בריאיון בלעדי לאשדוד10: ״אני כועסת על אבל לא מופתעת״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כחצי שנה הציל מיכאל בן זיקרי ז"ל משפחה שטבעה באגם זיקים. לאחר שהציל את הילדים ודודתם טבע בן זיקרי. בחודש שעבר נערך טקס מרשים בו הוענקו אותות אומץ לשוטרים וכן ל-3 אזרחים. ביניהם למיכאל בן זיקרי. האות הוענק לאלמנתו חלי איטח.

שלושת ילדיו של בן זיקרי מנישואיו הראשונים: מיתר, אוריאן ונועם בן זיקרי הופתעו לגלות בדיעבד על האירוע. הילדים פנו במכתב אל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, במכתב בו מחו על כך שלא הוזמנו לטקס. לפני מספר ימים נודע לנו שנערך טקס לציון אנשי השנה של המשטרה. בקשת כבוד השר, נוספה קטגוריה לציונם של אזרחים שאינם שוטרים ובה עלו שלושה שמות, בינהם שמו של אבינו היקר, מיכאל בן זיקרי ז״ל. כתבו הילדים. בהמשך הם טוענים כי נודע להם על הטקס בדיעבד והם לא נכחו בו: "אנחנו תוהים, כבוד השר, למי מבני המשפחה נודע על הטקס ועלה לקבל את העיטור בשמו של אבא שלי? מדוע אנחנו, שלושת הילדים שלו, לא היינו נוכחים או בכלל מודעים לקיומו של טקס כה חשוב ומעורר גאווה?". כשבררו על הטקס הבינו הילדים כי אות ההוקרה כאמור לאלמנתו של בן זיקרי חלי: "אנו מקווים ומאמינים שאי הזמנתנו  לטקס קבלת הפרס נעשתה בתום לב וללא כל כוונה לפגוע בנו וככל הנראה לא הייתם מודעים למורכבות הסיטואציה, אך אנחנו נפגענו עמוקות. איטח פעלה בשם עצמה, כלל לא הזמינה אותנו לטקס, אספה פרסים בשם אבינו ללא בושה".

מיתר בן זיקרי: "היינו כל העולם של אבא שלי"

מיתר בן זיקרי, בתו הבכורה של מיכאל ז"ל סיפרה בשיחה עם אשדוד10 כי הם גילו במקרה על הטקס.

איך גיליתם שניתן לאבא אות הוקרה?

"האמת שבמקרה. כל מיני חברים התחילו לשלוח לי שהיה איזה טקס. לא הבנתי מה מו מי, ואז אחד החברים שלח לי את הסרטון  של הטקס. הוא הועלה ביו טיוב.  אז צפיתי. חיפשתי את החלק של אבא שלי . ככה הבנתי, ככה ראיתי שבעצם היה טקס,  ולא הייתי יודעת עליו עד היום  אם לא היו אומרים לי”.

איך הרגשת?

"זה היה כואב, כי היינו כל העולם של אבא שלי והאבל עליו איתנו עד היום . זה עוד טרי. עברה רק חצי שנה.  ואת רואה את זה ומשהו קטן בלב נסדק.  כי את אומרת ' מי עוד הוא היה רוצה שיקבל את האות הזה אם לא הילדים שלו?! כן זה היה קצת מאכזב”.

קיבלתם תשובה על המכתב?

"כן  התקשרו אלי  מהלשכה של השר אוחנה  והוא זימן אותנו, את הילדים אליו ללשכה. נקבעו שני מועדים, תלוי בסגר”.

למה לדעתך לא הוזמנתם לטקס?

״אני חושבת שאולי זה פשוט נפל בין הכיסאות. לא יודעת מה קרה שם  זה עניין פורמלי. זה עניין ביורוקרטי  אז אולי בגלל זה”.

לדעתם חלי הייתה צריכה ליידע אתכם?

"מצופה אבל אנחנו לא כל כך בקשר אתה”.

את כועסת עליה שלא עדכנה אתכם טרם קבלת הפרס?

"אני אגיד לך מה, ואני מדברת באופן אנושי, אני מאוד שוקלת את המילים שלי. זה בעייתי מאוד. אנחנו בסיטואציה קצת מורכבת מולה בימים האחרונים.  בואי נגיד שאני כן כועסת אבל לא מופתעת״.

חלי איטח

את יכולה לספר על אבא?

״קודם כל זה הבן אדם הכי מלא שמחת חיים  זה בן אדם שלוקח כמה דקות שיחה אתו כדי להתאהב בו, ממש אדם ממכר.  הוא צוחק והוא שטותניק  אבל באותה מידה הוא גם רציני כשצריך הוא כאילו כמו ילד.  כמו אבא- ילד. אבא חבר  אין דבר כזה שאנחנו הילדים נלך איתו, נטייל איתו  לא משנה איפה, לא רק באשקלון, ובכל מקום פשוט מכירים אותו  בכל מקום עוצרים ומדברים איתו . היינו מטיילים הרבה. הוא אהב מאוד לטייל.  היה לוקח אותנו כל שבת מלבד החודשים האחרונים, שהוא התחיל לשמור שבת  אבל אם זה בילדות כל שבת היינו בטיול – אם זה היה באוהלים טיולי אופניים  או לאיזה פרדס לקטוף תפוזים . וכמו שאמרתי בכל מקום הכירו אותו והוא היה נעצר לשיחה עם האנשים”.

ראיתי שביום שהוא טבע הוא שלח לך שיר?

"הייתה תקופה כזו שלא נפגשנו. שבוע שבועיים שלא יצא לדבר יותר מידי.  אני בבסיס הוא בעבודה בעיסוקים. באותה שבת אני תורנית בבסיס ואז פתאום  הוא שלח לי שיר. ואני שמעתי את השיר והתחלתי לבכות.  שלחתי לאמא שלי. לסבא וסבתא שלי.  אמרתי לאבא ' איזה מרגש… '. זה היה אולי שע  לפני שזה קרה. זה כאילו הוא ידע. זה כאילו נפרדנו. אני אומרת הוא ישב בחוף שמע את השיר הזה ואני עברתי לו בראש. הוא שמע את המילים חשב עלי ושלח לי את השיר”.

לגבי המפגש עם המשפחה שאביה הציל: "כשראיתי אותם הם הגיעו אליהם לשבעה וברגע שראיתי אותם  כאילו הכל נסלח הכל נמחל. הרי שאת מקבלת את הבשורה הקשה את לא יודעת מה להרגיש: גאווה, כעס? ושראיתי אותם הבנתי  ילדים קטנים טהורים. אין לי ספק  שגם אם זה היה קורה שוב אבא היה עושה את זה עוד פעם.  כי איך אפשר שלא?  כי 4 ילדים טובעים ואף אחד לא קופץ לא עוזר לא  והוא ישר בלי לחשוב פעמיים קפץ. ובמפגש את רואה ילדים כאלו קטנים וחשבתי שהם יכלו לא להיות כאן היום. אני גאה באבא  ברמות שאני אפילו לא יודעת להסביר במילים".

משטרת ישראל: ״אגף משאבי אנוש לא היה מודע למורכבות״

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל משתתפת בצער העמוק של המשפחה על אובדן יקירם. צר לנו על העובדה שההחלטה להעניק את עיטור האומץ האזרחי למיכאל בן זיקרי ז״ל בטקס העיטורים של משטרת ישראל לא הובאה לידיעתם. אגף משאבי אנוש האמון על עריכת הטקס לא היה מודע למורכבות שתוארה בפנייה. במקרים בהם מוענקים עיטורים לאזרחים מקפידה משטרת ישראל להעניק שני עותקים מתעודת העיטור כך היה גם בטקס האחרון. נוכח האמור בפניה, יונפק עבור ילדיו של מיכאל בן זיקרי ז״ל עיטור ותעודה נוספים ובכפוף להגבלות הקורנה ואלה יוענקו בטקס ייעודי במעמד המפכ״ל. האמור הובא היום לידיעת ילדיו של המנוח".

פנינו לקבלת תגובה של חלי איטח, וזו סירבה להגיב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן