הדור הבא: אשדודים באליפות אירופה עד גיל 19

הנציגים האשדודים שלנו מתחרים בימים אלה במדי נבחרת ישראל עד גיל 19 באליפות אירופה בסלובקיה * הזמן של דור תורג'מן ונועם מוצ'ה להראות לאירופה את כישרונם ולהמשיך להביא כבוד לעיר הולדתם

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רותם אברמוביץ'אליפות אירופה היוקרתית לנוער עד גיל 19, יצאה לדרך השבוע בסלובקיה והחלוץ האשדודי שלנו, שהוא גם קפטן הנבחרת פתח אותה ברגל ימין (הוחלף בדקה ה-73), עם בישול מצוין בתיקו 2:2 המאכזב מול סרביה, לאחר שהסרבים הישוו בדקה ה-90. הנציג האשדודי השני שלנו, נועם מוצ'ה ישב על הספסל. ביום רביעי נבחרת ישראל, אותה מאמן אופיר חיים, הייתה חייבת לנצח את אוסטריה בשביל להישאר בתמונת הטורניר הקשה והאיכותי, עליו מתבוננים הסקאוטרים ומגלי הכשרונות מהמועדונים הכי בכירים באירופה. חבל רק שזכיין הטלויזיה בחר לשדר את המשחק בערוץ בתשלום, ובכך גזל מהרבה מאוד חובבי כדורגל בישראל את הזכות לראות את הנבחרת הנהדרת שלנו. אבל זה נושא לכתבה אחרת ואנחנו בוחרים להתמקד בשני הכוכבים הצעירים שלנו.

דור הפלא

לפני אליפות אירופה כתב השבוע באשדוד שוחח עם דור תורג'מן, כדורגלן בית"ר ת"א/בת ים בעונה החולפת, שאמור לחזור למכבי ת"א בעונה הבאה, בהתאם ליכולת שלו בטורניר ולהחלטתו של איביץ', המאמן החדש ישן של האימפריה הצהובה. תורג'מן כיכב בשנים האחרונות בקבוצות הנערים והנוער של מכבי ת"א ועשה לעצמו שם של חלוץ מבטיח, הרבה בזכות המהירות והכוח המתפרץ שלו, לצד יכולת כיבוש השערים.

איך התחושה להעפיל לאליפות אירופה?

"חוויה לא רגילה. האמנו מההתחלה שאנחנו יכולים לעשות את זה ועשינו את זה."

איזה תגובות קיבלת?

"כולם פרגנו לי. קיבלתי הרבה תגובות. מכולם. המשפחה, חברים, מלא שחקנים."

יש סיכוי להביא מדליה או לזכות בטורניר?

"מסתכלים על זה כמובן. יהיו שני בתים של ארבע נבחרות. מקום ראשון של הבית הראשון, נגד מקום ראשון בבית השני יהיו בגמר. שתי הסגניות יתמודדו על מקום 3-4. אבל שש מתוך השמונה עולות למונדיאל. אז צריך להסתכל גם על זה".

לגבי בית"ר ת"א בת ים. אתה מאוכזב מהעונה הזאת?

"ברור שאני מאוכזב. אבל לא נגמרה עדיין העונה. יש לנו עדיין סיכוי להישאר. ניתן הכל ונצטרך לנצח את המשחקים שנותרו ולעשות הכל."

איך היה לך המעבר לליגה הלאומית ?

"האימונים בבוגרים במכבי ת"א חישלו אותי ונתנו לי יותר פיזיות. גם לקבל טיפים מהשחקנים הבכירים במכבי עזר לי. השחקנים עזרו לי. זה חישל אותי במעבר לליגה הלאומית. הפך אותי ליותר מוכן לקבוצת בוגרים".

חושב שהמקום שלך בליגת העל?

"חושב שאני יכול לשחק שם, כן. אבל צריך לעבוד קשה בשביל זה. זה לא בא בקלות."

מה לדעתך תצטרך לשפר בשביל להיות בליגת העל?

"מסתכל יותר על איבודי כדור מיותרים ועל שמשחק ההתקפה נתקע בגלל זה."

איך הקשר שלך לעיר אשדוד?

"מחובר מאוד לעיר. גדלתי ולמדתי פה. זוכר גם את התקופה במ.ס אשדוד."

יכול לחזור לרגע הזה שבחרתם לא להמשיך במ.ס אשדוד?

קיבלנו החלטה משותפת אני, ההורים והמשפחה שזה הצעד הכי טוב בשבילי ובדיעבד זה באמת היה צעד טוב. דיברנו עם אשדוד לפני שעזבתי. זה לא שעזבתי אותה ביום בהיר. לא הייתה הצעה טובה. התאכזבנו מההצעה שלהם."

מי המודל שלך לכדורגלן?

"בארץ יש את ערן זהבי. ובחו"ל רונאלדו."

רגע השיא בקריירה?

"הצמד ביורו הקודם והופעת הבכורה בבוגרים של מכבי ת"א".

המאמן שהכי השפיע עליך?

"המאמן שהכי השפיע עליי היה במכבי בטוח. אולי אורי דויד."

האם אתה רואה את עצמך כאחד המנהיגים של הנבחרת הצעירה?

"כן. כי אני בגיל שלי בנבחרת ועוד כמה שחקנים משחקים קבוע בקבוצת בוגרים. יש שחקנים בשנתון 2004 והם יותר צעירים. אנחנו עוזרים להם במה שאפשר ומכוונים אותם."

איך הקשר שלך עם הסוכן עידן?

"קשר חזק מאוד. מדברים כל הזמן. אחרי אימון, לפני משחק, אחרי משחק. שואל איך היה באימון כל הזמן ודואג לי."

ויהי נועם

הקשר המחונן, יליד יולי 2003, נחשב לאחד השחקנים המוערכים והדומיננטיים ביותר בקבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, להזכירכם אלופת ליגת העל לנוער. הוא משחק בעמדת הקשר 50/50, אליה הוא מביא את מגוון החוזקות והתכונות החיוביות שלו שהם בין היתר כושר גופני גבוה, חילוץ כדורים אגרסיבי, ראייה והבנת משחק בצורה בוגרת לגילו, לצד טכניקה וכניסות מצוינות לעומק.

הכישרון המוכשר כבר הספיק לטעום את טעמה המתוק של ליגת העל, במסגרת הקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד ואף חתם על חוזה לחמש שנים בקבוצה בקיץ הקודם, באמצעות סוכנו, עידן בן אבו. מוצ'ה גדל באשדוד כאח בכור לשני אחים וכבר בגיל 7 זיהו את הפוטנציאל שלו והוא החל להתאמן בקבוצת הילדים של מ.ס אשדוד. מאז הוא שם, מתקדם בסולם הקבוצות, משתפר ומתחזק משנה לשנה וזוכה למעקב צמוד ממיטב אנשי המקצוע שיש לאקדמיה של מ.ס אשדוד להציע. אותם אנשי מקצוע יודעים לספר בינם לבין עצמם שמדובר בכישרון מיוחד, שיכול ללכת בעקבות גדי קינדה וניר ביטון ולהיות האשדודי הבא שיוצא לשחק מעבר לים.

יתרה מכך, מוצ'ה גם גילה חוסן גדול כשהצליח להתאושש מפציעה שהשביתה אותו לשלושה חודשים במהלך העונה. הרבה שחקנים בגילו כבר היו מוותרים, אך נועם קורץ מחומר אחר כפי שמקורביו יעידו ויספרו כי מדובר בילד צנוע, מקצוען וממוקד מטרה. בתמונה ויראלית שרצה ברשת בימי טרום האליפות, נצפה מוצ'ה, המתנשא לגובה של 1.68 מטרים, מצולם ליד שחקן נבחרת צרפת ובתמונה נראים פערי גובה אדירים. למרות גודלו, מוצ'ה לא נותן לכך להפריע לו ומחפה על כך בזריזות אדירה. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן