הדור הבא: אליפות היסטורית לנוער מ.ס אשדוד

תעשו הרבה כבוד לקבוצת הנוער המופלאה של מ.ס אשדוד שזכתה באליפות ליגת העל לראשונה בהיסטוריה, לאחר ניצחון חוץ במחזור הסיום, בתוצאה 3:4 מול הפועל ת"א. רבים בירכו את המועדון על ההישג הכביר. המאמן אלי לוי: "השחקנים עשו את זה בסטייל"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איזה סיום מרגש לליגת העל לנוער מבחינתה של קבוצת מ.ס אשדוד שניצחה את הפועל ת"א בחוץ בצורה הכי דרמטית שיש, וחגגה אליפות ראשונה בתולדותיה. בשבת בצהריים הקבוצה יצאה לאצטדיון "וולפסון" ושיחקה מול הפועל ת"א, בידיעה שהיא תלויה בעצמה וצריכה לנצח בשביל לזכות. המשחק היה הפכפך והחניכים של המאמן המוערך אלי לוי גילו בגרות וידעו לחזור מפיגור מוקדם ולבסוף לנצח. המצטיינים במשחק היה מיכאל בן עמי, שכבש צמד נהדר והעלה את מאזנו ל-17 שערים העונה ואדיר לוי שגם הבקיע צמד (כולל שער ניצחון מרשים מבישול מבריק של אטמנגה בדקה ה-78) ורשם את שערו  ה-19 העונה. בסופו של דבר ובתום משחק דרמטי, ניצחה אשדוד בתוצאה 4:3 וחגגה אליפות היסטורית על הדשא במתחם וולפסון.

המאמן אלי לוי היה מאושר בסיום ואמר: "הילדים האלה זה כל כך הגיע להם. הכי חשוב לי שהם עשו את זה בסטייל. הם סימלו את הקבוצה שלנו, השמחה, התוססת, הכובשת שערים. לא הייתי לרגע מודאג מהמשחק בטח כשהיינו בפיגור. ידעתי שנעשה את זה. כל הכבוד להם, הם גדולים."

הקפטן שקד חכמון, שזכה להניף את צלחת האליפות הוסיף: "העונה הסתיימה בצורה מתוקה. עברנו רגעים קשים וקלים. שמח שזה הסתיים בצורה כזאת. באנו מוכנים ובאנו לנצח את המשחק בכל מחיר".

חלון הראווה של הכדורגל בעיר

הישג ענק למועדון הצעיר יחסית, שכזכור הוקם בשנת 1999 ולאחר 23 שנים, זוכה באליפות ראשונה בליגת הנוער. מחמאות גדולות לבעלים הבלתי רשמי ג'קי בן זקן ולצוות שלו, שהפכו את החלום שלהם למציאות ועל הדרך גרמו לאקדמיה שבנו, להיות בין הטובות והמבוקשות בארץ. אקדמיה שממקסמת את מלוא הפוטנציאל של הכישרונות האשדודים. תשאלו את ניר ביטון, גדי קינדה, אופיר מרציאנו ועוד רבים וטובים איזה תנאים יש לשחקנים צעירים במ.ס אשדוד. התשובה ככל הנראה היא קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, חלון הראווה של האקדמיה ולמעשה של כל הפרויקט הזה שנקרא מ.ס אשדוד.

לא תמיד הכל הלך למועדון הזה, כמו לפני 3 עונות כאשר היה נמצא לפני שוקת שבורה. קבוצת הנוער ירדה לליגה הלאומית בבושת פנים ואילו הבוגרת ניצלה ברגע האחרון מירידת ליגה, מה שהיה פוגע בה פגיעה אנושה. למזלה, הבוגרת שרדה וקבוצת הנוער העפילה תוך שנה לליגת העל, כאשר היא מסיימת את העונה במאזן מושלם. בעונה שעברה אותה קבוצת נוער זכתה להניף את גביע המדינה לנוער ע"ש אבי רן ז"ל והעונה הגיע הדובדבן שבקצפת- אליפות מדהימה שגררה תגובות רבות.  

האקזיט הבא?

אחד השחקנים המצטיינים העונה של קבוצה הנוער הוא הקמרוני בן ה-19 מרטין אטמנגה. לקשר המתנשא לגובה של 1.88 מטרים, יש 10 בישולים ושני שערים והוא נחשב לאחד מעמודי התווך של הקבוצה. אטמנגה היה מאוד דומיננטי העונה וזכה אפילו לטבילת אש בקבוצה הבוגרת, במספר משחקי ליגת העל. השבוע חתמו אטמנגה וסוכנו עידן בן אבו עם ג'קי בן זקן על חוזה לחמש שנים הקרובות תמורת סכום של 100 אלף דולרים שיעבור לקבוצתו הקמרונית 'רנסנס'. לא יהיה מופרך להמר שהקשר המוכשר יהיה ה'אקזיט' הבא של הקבוצה. אטמנגה אמר לאחר החתימה: "עוד לא הספקתי להתאושש מחגיגות האליפות עם נוער, והיום אני חותם על חוזה ארוך טווח במועדון שהפך לבית חם עבורי. אני הכי מאושר שיש."

מנדל מדבר

מנהל מחלקת הנוער הותיק והטוב, מנדל דוידוביץ', שכבר למעלה מ-30 שנה מלווה את מחלקות הנוער באשדוד הגיב לזכייה ההיסטורית והחמיא לאלי לוי: "אין ספק שהאליפות רשומה על שמו. הוא מאמן מצוין, שעושה עבודה".

"כל השנים ייצרנו שחקנים פחות חשבנו על תארים, אחרי 12 שנה הוקמה האקדמיה, שהמטרה שלה לייצא שחקנים ממחלקת הנוער לבוגרים״, המשיך מנדל וסיפר על סוד הקסם: "ניהול נכון. ומשאבים כמו שג'קי נותן לנו כדי להצליח. אי אפשר להצליח בלי כסף ואנחנו בתקציב הכי נמוך מבחינת המועדונים הגדולים ואנחנו עושים עבודה מצוינת. אחרי שהבאנו את המנהל המקצועי פרדי דויד למחלקה, ואלי לוי להיות מאמן, מירידת הליגה לפני 3 שנים, השקענו מאמצים רבים להביא את הנוער לטופ של הכדורגל וזה מה שאנחנו עושים בשנים האחרונות. בשנה שעברה לקחנו גביע. גם בתחילת העונה זכינו בטורניר ה'מונדיאליטו'. ותואר של אליפות השנה. מעבר לייצור שחקנים, יחד עם זאת, אנחנו גם שואפים להיות בצמרת של הכדורגל הישראלי. אפשר להגיד בפה מלא שאנחנו שם והכוונה היא להמשיך."

קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד צפויה לשחק במוקדמות ליגת האלופות לנוער וההתרגשות בשיאה. "בשנה הבאה גביע האלופות. זה הישג בלתי רגיל. עצם זה שקיבלנו את הטפסים מאופ"א, זה עושה את הכל. אי אפשר להסביר את זה״, המשיך מנדל לספר בהתרגשות.

לסיום, מנדל סיפק לנו ציטוט שמתאר את ההצלחה של מ.ס אשדוד בשני משפטים: "אקדמיה זה לא רק שם. יש שם את כל התנאים שאנחנו צריכים גם בשביל להביא שחקנים ברמה. היום אנחנו מוצפים בטלפונים שכל אחד רוצה לשחק במ.ס אשדוד, כי יודעים שמפה יוצאים שחקנים שיש להם עתיד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן