הבריחה הגדולה מאשדוד: 71% ענו בסקר ynet שירצו לעזוב את העיר

סקר שערך השבוע אתר ynet בשיתוף עם ״קימה״, מצביע כי 71% מתושבי אשדוד רוצים לעבור לעיר אחרת. הסקר מצטרף לסקר אחר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם אשדוד במקום השני בשיעור ההגירה השלילית בתוך ישראל. גולשים ברשתות החברתיות ובאתרים מחזקים את הסקר. רבים מהם מפרטים את הסיבות לעזיבה: קושי במציאת עבודה, הסיכוי הקלוש לקנות דירה באשדוד, רמת החינוך, כשלים בתחבורה, התחרדות העיר וחוסר ביטחון לאור מלחמת ארגוני הפשע

צילום: בועז רענן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סקר יומי של אתר ynet העוסק במצב הערים בישראל פנה בשאלה: ׳מאיפה הכי רוצים לעבור לעיר אחרת׳? התשובה שצריכה להדיר שינה מפרנסי ונבחרי העיר הייתה: 71% מאשדוד, 58% מירושלים, 48% מרמת גן, 41% מראשון לציון ו-38% מתל אביב-יפו. יש שיאמרו שזה לא סקר מייצג באופן מהימן, אך הוא מצטרף לסקר אחר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שממנו עולה כי אשדוד ניצבת במקום השני במאזן ההגירה השלילית, אחרי ירושלים. ב- 2019 עברו אל העיר 3,823 תושבים חדשים ועזבו אותה 6,658 תושבים, מה שמשאיר אותה עם 2,835 תושבים פחות. עוד עולה מהנתונים כי היעד המועדף על תושבי אשדוד שעוזבים את העיר היא העיר הסמוכה להם – אשקלון, אליה עברו רוב הנוטשים. בנוסף, הנתונים מראים כי 35% מהעוזבים את העיר בשנה זאת היו בגילאי 30-64 ו- 32% מהעוזבים היו בני 15-29.

אומרים שאי אפשר להוציא מאשדודי את אשדוד, אבל המציאות מראה שאפשר להוציא את האשדודי מאשדוד. רבים מהעוזבים את העיר, אוהבים אותה אך עוברים למקום אחר.

למה עוזבים את אשדוד?

אחת הסיבות העיקריות היא מחירי הדירות באשדוד, שלזוג צעיר כמעט בלתי אפשרי לרכוש דירה בעיר, והם עוברים למקום בו ניתן לרכוש דירה גם אם אתה לא הבן של שרי אריסון. מחירי הדירות באשדוד בשמיים. לדוגמה דירה בת 1.5 חדרים ישנה בת 50 שנה עולה כמיליון שקלים, שלא לדבר על דירה חדשה שמתחילה ב-1.8 מייליון שקלים.

גם מחסור בעבודות לרבים מהמשכילים והצעירים. בעיר אין הייטק ורבים רבים נאלצים להמתין זמן רב בפקקים, בבוקר בנסיעה מהעיר לעבודה ואחרי הצהרים חזרה לאשדוד. בעיר בעלת למעלה מרבע מיליון יש רק 2 יציאות וכניסות לעיר, מה שמגביר את הפקקים. אז מה הפלא שאנשים ששואפים ליותר בקריירה שלהם יוצאים מהעיר תחילה ללמוד באקדמיה ואז נשארים מחוץ לאשדוד בשביל הקריירה. סיבה נוספת היא התחרדות העיר שגורמת לרבים לעבור למקום אחר. ר

בים גם מבקשים לעבור לישוב המציע חינוך טוב יותר לילדיהם, במקום החינוך הבינוני שבעיר. גם העלייה ברמת הפשיעה ומאבק בין ארגוני פשע על השליטה באשדוד גורמת לתושבים לא להרגיש ביטחון ולחפש מקום אחר. צעירים רבים גם מתלוננים על מחסור במקומות בילוי. אשדוד עיר יפה ויש בה חופים מדהימים, אבל בעיר של יותר מרבע מיליון כמה בריכות לטובת הציבור יש? בריכה מיושנת ב׳בית לברון׳, ועוד בריכה במתנ״ס ׳חרצית׳ המשמשת ללימוד שחייה ובריכה בסמוך למקיף א׳, בעיקר ללימוד שחייה ולטיפולים. כמה שנים עוד ישמעו תושבי אשדוד הבטחות שהנה הקאנטרי אוטוטו יפתח? כמה מיליונים וכמה עיכובים עד שנזכה לקאנטרי, ובינתיים ננדוד ונתקנא בערים אחרות כמו אופקים, יבנה, גן יבנה ומקומות נוספים. ומה קרה להחלטה להקים בריכה ברובע ט׳?

בסקר, נשאלו מספר שאלות כמו למשל: באופן כללי עד כמה את/ה אוהבים לגור באשדוד? המדדים לכל השאלות מה- 1. כלל לא עד ל- 7 במידה רבה מאוד. מספר שאלות במידת ההשקעה של עיריית אשדוד: במיחזור, חינוך סביבתי, מהירות ויעילות תגובת העירייה כשפונים למוקד, האם התחבורה הציבורים טובה. שאלות אחרות עסקו בהשוואה לערים אחרות: כמה מקומות בילוי, מסחר ופניי בהשוואה לערים אחרות, עד כמה הממשק הדיגיטלי של עיריית אשדוד פשוט לתפעול? בהשוואה לערים אחרות, עד כמה דואגים באשדוד לשמירה על איכות הסביבה (מיחזור, חינוך סביבתי וכד’)?

בהשוואה לערים אחרות, כמה גנים ציבוריים, שבילי אופניים, ספסלים ועוד מתקנים לרווחת הציבור יש  באשדוד‫? ועד כמה דואגים באשדוד למניעת פשיעה ותחושת ביטחון אישי‫?  בהשוואה לערים אחרות עד כמה נגישה אשדוד לאנשים עם מוגבלויות שונות‫? עד כמה תמליצו לחבר‫/ה לגור באשדוד‫?  במקרה חירום האם עיריית אשדוד תעזור לי והאם עיריית אשדוד הגיבה במהירות ויעילות לקורונה‫?  אם היית ראש העירייה באשדוד‫, מה הדבר הראשון שהיית מטפל‫/ת בו‫? והאם את‫/ה שקלתם באחרונה לעבור לגור ביישוב אחר בישראל‫?   

מאות תגובות של תושבי העיר

תושבים רבים‫, ביניהם לא מעט תושבים בעבר‫, הגיבו ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות‫. באתר ׳אשדוד ׳10 הגיבו רבים לסקר‫. לכל תגובה היו לייקים רבים או תגובות נוספות‫. הרצון לעזוב את אשדוד הוא בהחלט נושא בוער בעיני האשדודים‫. כך למשל כותבת עדה בן סימון באתר ׳אשדוד 10‫:  ״עיר ילדותי הפכה לחרדית‫. היא הייתה בעבר היתה עיר בילוי והכל התפוגג מאוד עצוב״‫. ודני גף‫: ״אני אשדודית‫. עוזבת את העיר‫, בצער רב מצד אחד‫, ובשמחה גדולה מהצד השני‫. אשדוד מתחרדת ונותנים לה להתחרד‫, רמת החינוך מזעזעת מחירי הדירות מאפשרים רק לטייקונים לרכוש דירות‫, פרויקט REWAY מיותר הזה שהרס את העיר ועדיין הורס.  העבודות שלא נפסקות בעיר עם שתי כניסות בלבד‫. פקקי ענק אליה וממנה‫. אין מקומות עבודה למישהו שרוצה לפתח קריירה נורמאלית ‫. במחיר של דירה חדשה פה באשדוד‫, אני קונה שתי דירות בחריש ועוד נשאר לי עודף‫. הסכם גג לבניית דירות שפורסם לפני כמה שנים‫, ועדיין אין בו כלום ושום דבר‫. ובכלל מי ירצה לגור מטר מאזור תעשייה כבדה והנמל‫? בקיצור‫… חבל על העיר הזו״‫.

נוריאל כהן‫: ״אשדוד היא עיירת פיתוח במסווה של עיר גדולה״

שריתה ברזיו‫: ״אין עתיד לנוער‫, רק מסתובבים ברחובות כמו מסכנים‫. בילדותי‫, היו מועדוני ערב שיצאנו אליהם מגיל 12‫-16 בשעות מוקדמות כולל הסעות ואז היו מגיעים יותר גדולים‫. היום אי אפשר לפתוח פה שום עסק בלי שישבו עליך עולם תחתון‫. עיר יקרה בלי הצדקה‫, אין פה אפילו קאנטרי‫, דירות ישנות במחירי בוורלי הילס בקיצר אבדנו‫, חבל״‫. וממשיכה נופר סיני אלי‫: ״אני ובעלי עזבנו את העיר החודש‫. לא מבינה למה באזור של חילונים (י"ג) יש עכשיו פרויקט לישיבה ובית כנסת‫, כאשר לא חסר בתי כנסת ברובע. אומרת את זה לא חס וחלילה משנאת דתיים כי אני באה מבית מסורתי‫, אלא מחוסר הבנה למה לא מקדמים מתנס בי"ג, מעדונית לקשישים משהו לרווחת התושבים‫. למה עיר שהשתוקקתי לגדל בא את ילדיי בעתיד הפכה לעיר שאני לא רוצה לחזור אליה‫?  בעבר היו לנו את הכבישים הכי מדהימים שיש היה כייף לנסוע, היום זה פשוט מפחיד לנהוג בכבישים האלה. בעבר דאגו לניקיון העיר וטיפוחה, היום כשאני מטיילת שם‫, אני רואה רק אשפה בכל מקום ומנורות שרופות שאף אחד לא טורח להחליף.  למרות שבני משפחתי ומשפחת בעלי גרים באשדוד‫, אני ובעלי בחרנו לעזוב החודש‫, ולגדל את בננו בעיר שמשקיעה בתשתיות וההתפתחות שלה.״‫.

ועוד מגיבה בשם דרינה‫: ״בואו נשחק אותה מופתעים‫. ועכשיו ברצינות‫, מי שלא מבין למה ההגירה השלילית הבעיה אצלו‫. המחיר של הדירות הלא מוצדק‫, אותה דירה תעלה תעלה באשדוד הרבה יותר מאשר בחריש או באשקלון‫. הכבישים, אוי הכבישים, בביקור האחרון באשדוד הייתי צריכה לפנות שמאלה, עברתי 3 צמתים שהפנייה שמאלה הייתה אסורה שם (!!!!) עד שהגעתי לצומת שמאפשרת!‫.  זה הזיה מה שקורה בעיר הזאת ואם מישהו לא יתעורר מהר ישארו שם רק מבוגרים שקנו דירה לפניי 50 שנה״‫.

והילה כותבת‫: ״עזבנו 3 דורות של משפחה את העיר‫. הורי, דודותי, אחותי, אני וכמעט כל בני הדודים עם בני/בנות הזוג והילדים״‫.  דורין יפרח‫: ״חצי מאשדוד עברה לאשקלון‫, תמשיכו להעלות מחירי דירות בצורה לא פרופורציונלית ותגיעו לעיר של זקנים וחרדים״‫. ואילו אורי כהן כותב‫: ״גם אנחנו עוזבים בקרוב את אשדוד‫. כמו שזוהר אמר.. אין עתיד, אין תקווה, אין חלום. יש ישיבות, בתי כנסת, לכלוך ברחובות. אירועי תרבות במשכן? רק לעובדי עירייה.  נסיעה חלקה בכבישים רק ב‫- 2 בלילה ולא על כביש הרצל הראשי‫. בקיצור‫, בדימונה יותר מעניין״‫. ונוריאל כהן סבור כי ״אשדוד היא עיירת פיתוח במסווה של עיר גדולה‫״.

סאיג: ״הגיע הזמן להפיק לקחים״

הפעיל החברתי רוני סאיג הגיב לסקר: ״הרבה מעבר להצבעה של מאות מתושבי העיר בסקר, זוהי מראה לכיוון אליו צועדת העיר אשדוד.  יוקר הדיור הזועק מזה עשר שנים, מערכת החינוך הסטגנטית, החיכוך הגובר בנושאי דת והתחרדות העיר. הינם עדות חיה ובועטת מצד תושבי ותושבות העיר הדורשת קריאה לפעולה (!) קריאה להתעוררות (!)‫. לדעתי במקום  שכל נכבדי העירייה יפעלו כעת בעצת יועצי התקשורת שלהם, אנשי המדיה ויחסי הציבור, ״לצמצם נזקים״ הגיע הזמן להפקת לקחים, ללא נקיטת צעדים מיידים לאיזון תמונת המצב האמיתית והעגומה בעיר, העיר שלנו עלולה לשקוע למצב בלתי הפיך, של הגירה מתמשכת והמשכיות הירידה במדדים סוציואקונימים ואחרים. הגיע הזמן שרוב תושבי העיר החילוניים, המסורתיים, הציונים ירימו קול זעקה. אנחנו דורשים שינוי בסדרי העדיפויות כאן בעיר. לא בבחירות הבאות, אלא כאן(!) ועכשיו(!)״‫. ‫

פנינו גם אל נבחרי הציבור שאמונים על העיר אשדוד וביקשנו את תגובתם לסקר שאלנו  מדוע לדעתם תושבים רוצים לעבור מאשדוד‫? ומה הם‫, כנבחרי ציבור סבורים שניתן לעשות כדי לשנות את המצב‫? הסקר כאמור נעשה עם ynet בשיתוף  חברת קיימא, בהובלת פרופ׳ דן אריאלי‫, המבצעת פרויקטים שונים לשיפור חיי היום יום בישראל. אנחנו עוסקים בתחומים מגוונים כמו חינוך, בריאות, תחבורה ועוד, ומייצרים פתרונות לאתגרים בתחומים אלה בישראל, באמצעות מחקר התנהגותי ומוצרים טכנולוגיים‫.

ממ״ק ראש העיר עו״ד גבי כנפו‫: ״אשדוד עוברת בשנים האחרונות מהפכה״

עו״ד גבי כנפו‫: הגיב לגבי הסיבות לעזיבה ‫: ״אשדוד עוברת בשנים האחרונות מהפכה בכל תחום אפשרי . תחום הדיור ותחום התחבורה שנמצאים בתחום הסמכות של המדינה ולא של הרשות המקומית‫, מקשה על התקדמות תהליכי אישורי הבניה בעיקר של דיור למשתכן‫.. גם פרוייקטים של ׳פינוי בינוי׳ נדרשים שנים רבות משלב הייזום ועד לשלב קבלת ההיתר‫.

אני מקווה שהממשלה סוף סוף תאשר תקציב שנתי שיאפשר שיווק מיידי של יחידות לזוגות צעירים במחיר למשתכן, ואישור התוכניות של מע"ר דרום והרובע המיוחד שסוף סוף יאפשרו שיחרור היתרי בניה . כמו כן , שיחרור תקציבים להמשך קידום כניסה צפונית חדשה ממחלף החדש דרומית ליבנה‫, המשך קידום מחלף צומת נמל אשדוד שיקדמו מאוד  את היציאות והכניסות לעיר אשדוד״‫.

חברת המועצה שרון מרק: ״כל חברינו מהתיכון עזבו מזמן את העיר״

חברת המועצה שעד לא מזמן שימשה כסגנית ראש העיר שרון מרק הגיבה: ״תוצאות הסקר אינן סופיות ויתכן שאינן מהימנות. עם זאת, המצב בקרב משפחתי הקרובה מהימן לחלוטין ועומד על 70% כל האחים והאחיות שלי ושל שי בן זוגי, עזבו את אשדוד יחד עם בני הזוג וילדיהם מסיבות הנובעות מחינוך, דיור וממחסור בתעסוקה איכותית. בנוסף להם, גם כל חברינו מהתיכון עזבו מזמן את העיר מאותן הסיבות ונתונים אובייקטיביים של הגירה שלילית מהעיר קיימים וידועים לכל. אני מכירה מקרוב וקוראת את תגובות התושבים ברשתות, נחשפת לתסכול שלהם בנושאים שונים, לתחושת חוסר השייכות שלהם, ולהשוואות הבלתי פוסקות לערים אחרות בישראל ולראשי ערים אחרים ואז במערכת העירונית חוסמים או מתעלמים מהם.

מתעלמים מהורים ומתלמידים המבקשים חינוך אחר – כזה שיכין את התלמידים למקצועות העתיד וליזמות בתקופות משבר, מתעלמים מנשים ונערות אשר נמחקות משלטי פרסום ובמרחב פיזי, מתעלמים מגמלאי העיר הזקוקים לדיור מוגן איכותי ולתעסוקה, מתעלמים מנהגי המכוניות בפקקים, מאלו הרוכבים באופניים, מתעלמים מתושבים המעוניינים להגיע "ללשכה פתוחה" עם נבחרי הציבור. ממתי סגרנו את הדלת, הצבנו שמירה וחסמנו את האפשרות לפגוש ולשוחח עם תושבות ותושבים שבחרו בנו כדי שנעבוד עבורם? פה מקור הבעיה. יתכן שכשהנהגת העיר תהיה יותר קשובה לתושביה, שקופה ומשתפת כזו שתזכיר לעצמה יום יום, שעה שעה, מהי השליחות שלה ומדוע כל אחד ואחת בחרו להיות בה שליחי ציבור, הנהגה צנועה ומאוחדת כזו שתהווה דוגמא לתושבים! ולא שסועה עסקנית ומחרימה, אז תיפרץ הדרך להחזיר את האמון של התושבים  בעיר ובמוסדותיה, ולפתור יחד את האתגרים בגינם מבקשים התושבים לעזוב״.

סגן ראש העיר, עו״ד אלי נכט: ״תושבים צריכים שתהיה להם אפשרות לעבוד בלי הצורך באיילון״

סגן ראש העיר הטרי עו״ד אלי נכט הגיב: ״יוקר הדיור זו לדעתי אחת הבעיות המרכזיות בעיר, ובמדינה בכלל. לצערי העיר סובלת מהיעדר תעסוקה איכותית וממגוון מצומצם של  פקולטות ללימודי השכלה גבוהה. נפתח לנו כעת נמל חדש ואיתו בשורה משמעותית לתושבי העיר, הם בהיבט של מקומות עבודה נוספים ברמה גבוהה, והן בהגדלת הנפח הכלכלי עבור העסקים בעיר. כמובן שיש עוד הרבה מה לעשות בנידון. אישרנו הרבה תוכניות דיור בוועדת משנה לתכנון ובנייה, כך גם הביקור הראשון של שר השיכון, זאב אלקין, היה באשדוד, אשר שהבטיח לי אישית כי יפעל לזרז את ענייני הביורוקרטיה במשרד השיכון ורמ״י. 

נוסף לזאת,  רק בימים אלו ישנה בשורה גדולה גם לחיי התרבות בעיר, פתיחתו של סינמה סיטי ב׳ביג באשדוד׳ – פרויקט אשר התעקשנו ועמלנו רבות לאובת הוצאתו לפועל. יתירה מכך, אנו מנסים לפעול בתחום הרחבת מקומות התעסוקה האיכותיים והבאת חברות הייטק לאשדוד. תושבים צריכים שתהיה להם אפשרות לעבוד מבלי הצורך לעלות על כביש איילון כל בוקר. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול לטובת תושבי העיר ואם יש מישהו שיש לו קשר לחברת היי טק, שעשויה לשקול מעבר לאשדוד, אפשר ליצור איתי קשר ואני אישית אלווה את התהליך ואעשה כל שביכולתה של העירייה, על מנת להקל עליה את המעבר ולסייע בקליטתה.״

הרב ויינגרטן: ״לא מכיר את הסקר״

סגן ראש העיר הרב יחיאל וייגרטן השיב: ״לא מכיר את הסקר תודה״ (גם לאחר שנשלח אליו הסקר, הוא סירב להתייחס).

סגן ראש העיר אבי אמסלם: ״תנופת הבניה והסכמי הגג יעצרו את ההגירה השלילית״

סגן ראש העיר אבי אמסלם יו״ר ש״ס הגיב לסיבות לעזיבה: ״אין ספק שהיתה האטה רצינית בקצב הבניה בעיר אשדוד, כאשר הבניה החדשה היחידה התרכזה בעיקר בפרויקטים של תמ"א 38. לצערנו הרב גם הדירות שנמכרו במסגרת תמ"א 38 יקרות מאד, וכתוצאה מכך, אך טבעי שזוגות צעירים שמתקשים בקניית דירה באשדוד, יחפשו אופציות של דיור מוזל באשקלון, קרית גת, נתיבות והסביבה. יחד עם זאת, רוב העוזבים את העיר מנהלים את שגרת חייהם היומיומית באשדוד וחוזרים לעיר מגורם.״

לגבי הדרכים לשפר את המצב הוא אומר: ״בשנים האחרונות אנו חווים פריחה גם בתחום זה עם בניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, ובמסגרתן גם מתן אפשרויות לדיור מוזל לזכאים כבשאר הארץ. אין לי ספק שתנופת הבניה, הסכמי הגג ובניית עשרות אלפי יחידות דיור נוספות – יעצרו את ההגירה השלילית, יביאו עוד ועוד תושבים מבחוץ, ויתרמו למדד שביעות הרצון של תושבי עירנו״.

חבר המועצה ד״ר אלי לחמני: ״מה שלסרי לא מבין ומבינים זאת צעירי העיר. הם רוצים לחיות בעיר עם רמה ולא בעיר נחשלת״

יו״ר האופוזיציה ד״ר אלי לחמני הגיב: ״חברות עתירות ידע לעיר ולכן לצערי ככול שמצטייר גם השטח שלכאורה מוצג על ידי העיריה כאזור הייטק ברובע המיוחד משווק למשרדים ברובו!! לצערי אין אף גורם אמיתי שמצליח להביא חברות גדולות ואטרקטיביות לעיר, ולכן רוב הצעירים שמסיימים את לימודיהם מוצאים עבודה  מחוץ לעיר, ומעדיפים מגורים בסביבת עבודה שגם נוחה לגישה ולא להיתקע שעות בפקקים בעיר, (בושה שעיר עם  למעלה מ-250 אלף תושבים יש לה יציאה וחצי ממנה). העדר מוסדות חינוך מובילים בתחומם ובראשם אוניברסיטה – העיר סובלת, בכול שנות שלטונו של ד"ר לסרי, מסגירת מוסדות חינוך ממלכתיים וזאת לעומת ריבוי מסיבי של מוסדות חינוך חרדיים, ואנו עדים להפיכתם של גני ילדים ובתי ספר למוסדות דת ולבתי ספר לחינוך למגזר החרדי, ופתאום מוסדות חינוך וגני ילדים לחינוך הממלכתי נמצא בחסר, והורים נדרשים לשנע ילדיהם למרחקים.

המשפחות הצעירות לא מתרשמות  מ"ההצלחות" של  מינהל החינוך ולא רואות בעיר – כעיר מובילה בחינוך בארץ. זירוז הבאתה של אוניברסיטה משמעותי לעיר, כאשר מסביבה נבנים מעונות לסטודנטים, שימוש בבי"ח שהינו מוסד אוניברסיטאי כקידום לחצוב בו, ומתן מענקים לסטודנטים בתחום הרפואה ובתחום הייטק, שיגורו במעונות בעיר יוכל להביא שהצעירים יותר יישארו בעיר. קיימות עוד סיבות כדוגמת: עצירתה של העיר מלהיות עיר תיירות, מקומות בילוי ראויים, קנטרי קלאב ראוי, צמצום של שטחים ירוקים ומחסור במקומות תרבות״.

חברת המועצה עו״ד גלבר:״זה לא רק סקר, זו מציאות״

חברת המועצה עו״ד הלן גלבר : ״אתם יודעים מה יותר גרוע מהסקר של ynet שאומר שאשדוד במקום הראשון והמביך ברשימת הערים של התושבים היו רוצים לעזוב אותה? מה שיותר גרוע הוא שזה לא רק סקר זאת המציאות!. הסקר משקף תמונת מצב אמיתית ובפועל אשדוד גם בהגירה השלילית בארץ. מספר הצעירים שנוטשים את אשדוד ממשיך להיות מהגבוהים בישראל, כי עיר שאין בה תעסוקה, אין בה דיור בר השגה, אין מקומות בילוי והמעטים שיש סגורים בסופי שבוע, לא מאפשרת לזוגות צעירים להישאר ולחיות בה. הנהגת העיר הכושלת גרמה לנטישתה של אשדוד. עיר שאין בה מקומות עבודה מקומות בילוי, הופכת להיות מזמינה רק עבור מי שלא עובדים ומקומות בילוי לא מעניינים אותם. כשהם יספרו לכם שוב לפני הבחירות  ש׳אשדוד בשורה הראשונה׳, כדאי שתזכרו באילו ממדים שליליים בלבד אשדוד מובילה. במדינות אחרות הנהגה כזאת הייתה אמורה  להתפטר!״.

לגבי השאלה השנייה כותבת עו״ד גלבר: ״מה ניתן לעשות בכדי לשנות את המצב? לדאבון הלב צרכי הציבור אינם עומדים  בסדר העדיפות של ההנהלה והנהגת העיר. את המגמה לכך ניתן היה לראות כשהעיר ירדה  לאשכול 4 במדרג החברתי כלכלי.  הפיתרון הוא להשקיע בתושבים, בתעסוקה ליצוק תוכן ופחות בטון. כמו שיש ספורט לאלופים אנחנו צריכים ליצור פרנסה לאלופים (ופחות מסחר וזבנות) ליצור תעסוקה איכותית, מפעלים עתירי ידע, מרכזי מצויינות. אשדוד לא השכילה להביא מעסיק גדול איכותי במשך שנים רבות לעיר כדי ליצר  מנועי צמיחה חדשים. משיכת יזמים ומפעלים חדשים תוך מתן הטבות והקלות במס כפי שהשכילו לעשות ראשי ערים אחרות. פתיחת מספר קאנטרי קלאב באיזורים שונים בעיר, כניסות ויציאות נוספות לעיר, מתנסים חדשים ומודרניים, השקעה ברובעים הוותיקים, מקומות בילוי לצעירים, להחזיר את כביש הרצל לקדמותו ( גם מבחיננת סכנת החיים וגם לאור העובדה שאין תחבורה פעילה) לסיכום יש לשים את התושב במרכז ולא את בעלי העניין״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן