האסירה האשדודית המסוכנת שרצחה אישה בהריון מסתבכת גם בכלא

ביוני 2010 דקרה מזל בר אושר את שכנתה טלי עטר שהייתה בחודש השמיני להריונה. על בר- אושר נגזרו, במסגרת הסדר טיעון 24 שנות מאסר. בר אושר ממשיכה לבצע עבירות גם בין כותלי הכלא: היא שפכה מים רותחים ואסירה אחרת דקרה בשני מכסים של שימורים. אחותה של טלי עטר ז"ל, איריס מרציאנו, בראיון כואב ונוקב אומרת כי לבר- אושר אין זכות להיות בחברת בני אדם. "למה מחכים שהיא תרצח שוב?" היא שואלת ״היא דקרה אסירה שלקחה לה את הארוס? הייתכן שהיא תמשיך את החיים כשאחותי באדמה?!"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביוני 2010 רצחה מזל בר- אושר, בת 47 את טלי עטר, (36) השכנה שלה ברחוב סיני בעיר. בר אושר דקרה את טלי בסכין בכל חלקי גופה. טלי שהייתה בחודש השמיני להריונה נפטרה מפצעיה. הרופאים בבית החולים ׳קפלן׳ נלחמו על העובר, אך הוא נפטר כעבור 4 ימים. כבר למעלה מעשור שאחותה של טלי ז"ל , איריס מרציאנו לא מפסיקה להתגעגע לאחותה.

לאחרונה פורסם בתקשורת כי הרוצחת של טלי, ממשיכה לבצע עבירות אלימות גם בין כותלי הכלא. הפרסום, החזיר את משפחתה של טלי ז"ל לימים הקשים של הרצח והמשפט.

״אני רואה את התמונה שהיא צוחקת בבית משפט ואני נשרפת"

 בית המשפט המחוזי גזר, במסגרת הסדר טיעון, 24 שנות מאסר על בר אושר לאחר שהורשעה ברצח טלי ז"ל ובהריגת העובר שנשאה ברחמה. לדברי מרציאנו, רק בלחץ המשפחה הפרקליטות החליפה את העבירה להריגת העובר במקום עבירת הפסקת היריון, שנכללה בהסדר טיעון בתחילה. "במשך שנה שלמה הייתי צריכה לראות את מלאך המוות כל שבוע בדיון, כי אין לי ספק שאם לא הייתי מלווה את המשפט אני ואחותי הגדולה, אז עסקת הטיעון הייתה ברמה שערורייתית יותר" היא אומרת. גם ההתנהגות של בר אושר במהלך המשפט הייתה מקוממת מאוד, אומרת איריס: "היא אישה רעה. אגב היא שפויה וכשירה, פשוט רוע שלא נתפס באנושות, זה רוע שאי אפשר להגדיר אותו ואי אפשר לתאר אותו בעוצמות של הרוע הזה שיש בה, שרואים גם בפרצוף שלה את הרוע הזה. אני רואה את התמונה שהיא צוחקת בבית משפט אני נשרפת, אני כואבת כאילו שהיא עוד מחייכת עם הספר תהילים ביד, דבר  שהשכל לא תופס אותו, אני אומרת לפעמים בנאדם מבצע מעשה, מבין, מתנצל, אין סליחה. לא שיש מקום לסליחה, זה אפילו לא חולף לי במחשבה. הרוע הזו וגם לפני שופט. במהלך הדיון בבית המשפט היא עמדה וסימנה לחברה שליוותה אותי בתנועת שיסוף של הגרון לעיני השופטים, כאילו את הבאה בתור שזה היה מזעזע, כשהשופטים ראו הדבר הראשון שעשו להוציא אותה מהאולם שהמשיכו את הדיון בלעדיה”.

ספרי על טלי אחותך

"זה כל כך טרגי ועצוב הכל ביחד, כי באמת נקטפה לנו פרח, אבידה מאוד גדולה,  לנו כמשפחה ולילדים בפרט, ואפילו בעיניי גם לחברה כי היא הייתה מאוד מיוחדת כאישה עם תכונות ומעלות, באמת לא אומרים שבח של האדם אחרי שהוא הולך, אלא באמת היא היתה אחת הנשים האהובות. אחת שכל הזמן רמת החברות שלה היו  מגיל אפס לאורך שנים כל הזמן, הצחוק הזה הלבביות שלה, על הטוב שלה, וכן זה כואב. אני באופן אישי איבדתי אני חושבת לא רק אחות, חברה, בת”.

 ״נרצחה ממש בפתח ביתי על שער הבית שלי"

כיצד נודע לך על הרצח?

"היינו גם גרות בסמיכות היינו שכנות היינו דלת מול דלת. היא נרצחה ממש בפתח ביתי על שער הבית שלי היא ירדה במדרגות ושם על יד השער ממש, בפתח השער. יש כל הזמן את התמונות מהשער והעץ וכמובן אחרי הרצח אני לא יכולתי להישאר שם ועזבתי את הבית״.

טלי התלוננה על ריב או מתיחות כלשהי עם בר אושר?

"לא. לא היה כלום. אין פה שום סכסוך שכנים, לא היה מעולם סכסוך שכנים. באותו יום המפלצת הזאת החליטה שמשעמם לה והתחילה לזרוק דברים. היא גרה בקומה שלישית, ואחותי גרה בקרקע, זרקה על הכביסה קפה שחור ולכלוך וכמו כל בנאדם מן השורה, מעיר למה את זורקת? והחלו קללות וצעקות. יתרה מזו עוד לפני הרצח עצמו, הרוצחת  התקשרה למשטרה והודיעה על הכוונה שלה״.

מה עם ילדיה של טלי?

 "שני הילדים הגדולים שלה דביר ורון הם חיילים משוחררים, סיימו צבא. נאור בחודש הבא בן 16 תלמיד. הם ילדים מקסימים המתגוררים עם אביהם. אנחנו כמשפחה אחת גדולה והם סביבנו, חלק מאיתנו. אני כבר מציגה אותם בתור 7 ילדים שלי יותר מעשור. המשפט הזה ׳השאירה 3 ילדים׳ לא מ קובל עליי שכן אחותי לא השאירה, אלא הרוצחת השאירה אותם יתומים. גם המונח הזה כשאני קוראת את זה ומצטמררת שאומרים לי ׳אחותך השאירה׳… לא אחותי לא השאירה, לא הייתה לה זכות בחירה בכלל. היא שללה את זה ממנה. תודה לאל שהילדים גדלים, אנחנו רואים אותם בריאים, אנחנו איתם, אבל אין תחליף לאמא. אנחנו נותנים להם את האהבה שלנו וזה הכי חשוב לנו שהם יודעים שאנחנו פה".

איריס והמשפחה ממשיכים לכאוב יום יום את האובדן של טלי ז”ל. "הכאב שלנו מלווה אותנו כל כך הרבה. אמא שלי לא התאוששה, אמא שלי לא בנאדם שהייתה בעבר״, היא אומרת בעצב.

איריס שולחת אצבע מאשימה גם לרשויות, החל מהשוטר שלא מיהר להגיע כשבר אושר התקשרה למשטרה ואיימה שתדקור את השכנה. "מאז המקרה, במשטרה הבינו שצריך לקחת ברצינות כל פנייה, אבל גם 4 שנים לפני שרצחה את טלי היא כבר פגעה בשכנה אחרת".

 הכוונה לכך שבר אושר הואשמה בבית משפט השלום באשדוד בתקיפה של שכנתה, רינה איסקוב, באמצעות מכשיר קהה. איסקוב נזקקה לטיפול רפואי. בר אושר לא התייצבה לדיונים בעניינה, והתביעה המשטרתית ביקשה בלית ברירה למחוק את כתב האישום נגדה עד שתאותר. השופטת נעתרה לבקשה. " מה אנחנו מדינת עולם שלישית? לא מסוגלים לאתר נאשמת" שואלת איריס בכעס.

איריס קובלת גם על כך שבגזר הדין ברצח טלי בית המשפט לא מצא לנכון לחייב אותה אפילו לא בשקל פיצוי לילדים של טלי, אבל מקומם כשהיא תקפה שתי אסירות בכלא היא חויבה לשלם לאחת 10,000 שקלים פיצויים ולשנייה 25,000 שקלים”.

דקרה אסירה על רקע ריב רומנטי

בר אושר ממשיכה להיות אלימה גם בין כותלי הכלא. בשנת 2018 היא נשפטה לארבע שנות מאסר נוספות, שנתיים מהן במצטבר, לאחר ששפכה מים רותחים על אסירה אחרת וגרמה לה לכוויות קשות, מאחר שחשדה בה כי נגעה בחפציה.ובאוקטובר 2019 היא רבה עם אסירה אחרת על ליבו של אסיר. בר אושר טענה כי אותה אסירה "לקחה" לה את הארוס שלה אסיר שאף הציע נישואים לאותה אסירה. בר אושר לקחה מארונה שני מכסים של שימורי טונה, נכנסה לחדרה של אותה אסירה וניסתה לדקור אותה. גם על כך היא נדונה לעוד שנתיים בכלא.

מה הרגשת כששמעת על האלימות שלה בכלא?

"היא לא ראויה לזה להיות בחברת אנשים בכלל. אתמול זו הייתה אחותי והתינוק שלה, ומחר זו יכולה להיות מישהי אחרת. אסור לה להיות בחברה של אנשים. אני באה ושואלת למה מחכים, לרצח הבא? מה לא מבינים?, מקומם אותי כשאני קוראת שהיא רוצה להמשיך את החיים שלה. השכל לא תופס דבר כזה, היא רוצה להתחתן ולהמשיך את החיים, זה פשוט לא נתפס. היא תמשיך את החיים כשאחותי באדמה? היא צריכה להמשיך את החיים ולהתחתן מה זה הדבר הזה, אסור לה להיות במגע לא טלפוני ולא  עם אנשים. יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה נמצא בתא בודד והיא נמצאת בחברת האסירות ורוצה להמשיך לחיות? איפה השב"ס? ועוד קראתי שבשב"ס הצמידו לה אסירה שתעזור לה להיקלט בחברה? היא לא ראויה להיות בחברת אנשים. אני מאחלת לה חיים ארוכים של שנייה שנייה, דקה דקה של אי סבל אינסופי, אני לא מאחלת לה שתמות מחר, לא. שתחיה ותסבול״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן