האם פיטוריו של גומא חסין מהנמל נעשו שלא כדין‫?

בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע נטען כי גומא חסין, עובד בכיר בנמל שפוטר בעקבות הרשעתו בעבירות מס, פוטר לכאורה שלא כדין ובלי הסכמת ההסתדרות. במידה ובית הדין אכן יקבע כי הפיטורים נעשו שלא כדין הוא עשוי לחזור לעבודתו בנמל. תגובת הנמל‫: ״גומא נתבע על ידנו בגין חוב של מאות אלפי שקלים לנמל‫. הוא פוטר כחוק״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם גמליאל (גומא) חסין, עובד בכיר לשעבר בנמל אשדוד, שפוטר לאחר שהורשע בעבירות מס יוכל לשוב לעבודתו בנמל?. מדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בנוגע לדרישת הנהלת הנמל שחסין ישיב כספים שקיבל בזמן שהיה מושעה מעבודתו, עולה, לכאורה כי פיטוריו נעשו שלא כדין.

כזכור‫, בשנת 2016 הורשע חסין בבית משפט השלום בבאר שבע בעבירות מס, לאחר משפט שנמשך כ-3 שנים. הוא נידון למאסר בפועל ולקנס. לאחר שהוגש נגדו כתב האישום הוא הושעה מעבודתו. על פי הסכם הקיבוצי בנמל עובד שמושעה בשל כתב אישום יקבל 50 אחוז ממשכורתו. במידה והוא מזוכה בדין הוא יקבל את השאר ויוחזר  לעבודה. במידה והוא מורשע כפי שקרה לגומא‫, הוא יידרש להחזיר את הכסף ויפוטר.

בחודש מאי 2019 חברת נמל אשדוד הגישה לבית הדין האזורי לעבודה תביעה בסך 214,000 שקלים בדרישה שיחזיר את הכסף שקיבל בזמן הרשעתו.

ביום שני השבוע, בעת דיון בתביעת הנמל, טען סנגורו של חסין עו״ד שלומי הלוי כי בעצם ישנה סוגיה חמורה בעניינו של גומא לפיה הוא פוטר בהיותו בכלא וההסתדרות כולל ועד העובדים כיום תומכים בחזרתו לנמל. הלוי דרש בדיון להתייחס לכל הליך פיטוריו שנעשה שלא כחוק וטען כי יש לכרוך בתביעה הנוכחית את כל נושא הליך הפיטורין שלו ולקבל החלטה האם פיטוריו נעשו כדין, כולל האם נפגעו כל זכויותיו.״ מי שיודע לקרוא בין השורות יבין שאם החלטת ההשעייה ולאחר מכן החלטה מאוחרת יותר החלטת הפיטורין הם בעצם החלטות בלתי חוקיות״ אמר עו״ד הלוי לדבריו, על פי ההסכמים הקיבוציים, הייתה חברת הנמל חייבת לערב את חסין ולשמוע את טענותיו‫, וכי כלל הפעולות נגד חסין מצד הנהלת הנמל ״היו פעולות חד צדדיות, פעולות בלתי חוקיות שהנתבע לא לקח בהן חלק״ עוד נטען כי על פי ההסכם בין הנמל להסתדרות היה על הנמל לקבל את הסכמת ההסתדרות להליכים אלו. עו״ד הלוי מציין כי לפני שהחל לייצג את גומא הוא השיב לתביעה בעזרת עו״ד מההסתדרות שייעצה לו כביכול בשלב כתב הגנת ולרשום ״שלא התקבלה כל הסכמה מההסתדרות הן להליך הפיטורין שננקט באופן חד צדדי, ולהליך ההשעייה״ וכי לכתב התביעה לא צורפה שום אסמכתא של הסכמת ההסתדרות. על כך השיבה הנהלת הנמל באמצעות משרד עורכי הדין פוקס הרצל נאמן, כי יש אסמכתא שהועברה להגנה בגילוי מסמכים. על כך השיב עו״ד הלוי כי ההסתדרות ״ לא עומדת מאחורי אותה הסכמה שאין לי מושג מה המקור שלה״ הנהלת הנמל השיבה כי על ההסכמה מיום 3.11.16 חתום יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.

בית הדין קבע דיון נוסף ובו קבע כי הצדדיים ימסרו את סיכומיהם כולל בשאלת פגיעת זכויותיו בנושא הפיטורין.

במידה ויוחלט כי הפיטורים היו שלא כדין יוכל חסין לשוב לעבודתו. כידוע בספטמבר 2017 התקבלה חוות דעת שאין קלון בעבירת בה הורשע חסין.

חסין שהחל דרכו בנמל אשדוד טיפס במהירות ממחלק מים ליועץ של מנכ״ל הנמל דאז אריה גביש. הוא היה מקושר מאוד גם לסגן ראש העיר סניה כצנלסון ולעומרי שרון. בליכוד הוא היה נחשב למוציא ולמביא בלשכת ראש הממשלה דאז אריק שרון‫. תפקידו האחרון היה מנהל פרויקטים בחטיבת שירות לקוחות. היום הוא עוסק בקרן הון של משקיעים, כנציג של הקרן מול חברות עסקיות בארץ ובעולם‫.

יו"ר ועד מינהל בנמל אשדוד מיכל לוגסי מסרה‫: "נוכח  מה שקורה ומתפתח היום אני אומרת שאין לי בעיה שגומא חסין שכנראה נעשה לו עוול וזה הזמן להתנצל ולהחזירו לעבודה. היו נסיבות בעבר שחתמתי על הפיטורין שלו ואנחנו נקבל אותו בזרועות פתוחות אם נצטרך. מה שיוחלט נקבל בברכה ואם יוחלט לא נתנגד לחזרתו״.

נמל אשדוד‫: ״העסקתו של מר חסין הסתיימה על רקע הרשעתו בפלילים״

מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי‫: ״בבית הדין לעבודה לא קיימת כל תביעה מצידו של מר חסין ביחס לפיטוריו או  ביחס לאי תקינותם. וממילא לא ניתנה כל החלטה של בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בעניין. הכתבה שפורסמה אתמול רצופה הטעיות. העסקתו של מר חסין הסתיימה על רקע הרשעתו בפלילים בהתאם להוראות ההסכם הקיבוצי ולאחר שההסתדרות הודיעה כי לא תתנגד לסיום העסקתו. התביעה המונחת בבית הדין לעבודה היא בקשר לחוב כבד שנותר מר חסין חייב לחברה במועד סיום העסקתו.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן