האם מנכ"ל נמל אשדוד בדרך הביתה‫?

המאבק בין יו"ר דירקטוריון הנמל אורנה הוזמן- בכור למנכ"ל הנמל משה שיקו ז'אנה עולה מדרגה. לאחר שהוזמן בכור קיבלה אישור ממנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, לשכירת ייעוץ משפטי חיצוני לדירקטוריון בנוגע לטענות נגד ז'אנה. האם מכתב השימוע בדרך למנכ"ל הנמל? ‫* חברת נמל אשדוד בתגובה: “לא נגרר לדיון פומבי בשמועות וחצאי עובדות"

צילום: נמל אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עליית מדרגה ביחסים המתוחים בין יו"ר דירקטוריון הנמל ובין המנכ"ל. יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור, העבירה לאחרונה החלטה בדירקטוריון החברה לצאת למהלך של שימוע לקראת הדחת מנכ"ל החברה משה (שיקו) ז'אנה. הוזמן בכור קיבלה אישור לשכירת ייעוץ משפטי חיצוני לדירקטוריון על דעת מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים‫.

מהחלטת הדירקטוריון עולה כי "הדירקטוריון שוקל לבחון את האפשרות לסיום העסקתו של מנכ"ל החברה ולשם כך, בהתאם לסמכותו, מאשר לשכור את שירותיו של יועץ משפטי חיצוני לדירקטוריון על מנת שיבחן את הטענות כלפי מנכ"ל החברה וינפיק לדירקטוריון חוות דעת משפטית בדבר הטענות, העילות, הראיות וכיוצ”ב״‫.

 כידוע, המאבק בין הוזמן בכור לז'אנה אינו חדש, אך הוא עלה מדרגה עם הצעד שמסתמן שהוזמן בכור מקדמת. באחרונה אף ניהלו השניים קרב האשמות. זה החל במכתב ששלחה הוזמן בכור לפני כשבועיים לז'אנה, בו היא מטילה עליו את האחריות על ההתמודדות הלקוייה של הנמל עם הפקק של אוניות הממתין מחוץ לנמל, וכן בניהול כושל כביכול של הנמל, שגורם לדבריה נזק עצום ללקוחות ולמשק כולו, בציוד התקול שלא מתוקן ובשביתה האיטלקית של עובדי בתי המלאכה, שנמשכת חודשים ארוכים ומעכבת את עוד יותר את הפריקה ולא נפתר על ידי המנכ"ל, למרות שהבטיח לדירקטוריון שיטופל באופן מידי‫.

טענה נוספת של הוזמן בכור כלפי ז'אנה היא על התמודדתו של ז'אנה לתפקיד מנכ”ל חברת חשמל מבלי ליידע את הדירקטוריון לפני "אוסיף לכך את הימנעותך ממתן תשובה לשאלת התמודדותך לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, הן לפנייתי הישירה אליך והן לשאלת הדירקטוריון בישיבתו האחרונה. ישנה משמעות כבדה הן לתשובתך והן לכך שלא השבת לשאלה זו עד היום. אבקש לקבל תשובה ברורה לשאלת התמודדותך במכרז לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל". בסופו של דברז'אנה לא נבחר לתפקיד בחברת החשמל‫.

ז׳אנה להוזמן ‫-בכור: ”הרצון שלך להציג בעיות ניהוליות או תפעוליות בנמל טועות ומטעות״

ז'אנה מצידו, לא נשאר חייב והשיב למכתבה של הוזמן בכור במכתב משלו. במכתב הוא כותב:"לצערי, שוב את בוחרת לפנות אליי במכתב רשמי, באופן תמוה וללא שום שיחה מקדימה, בשאלות מקצועיות כביכול, זאת למרות עדכונים טלפונים, פגישות ועדכון שבועי שאנו מקיימים, בהם את מעודכנת בפירוט ובכתב, בכלל הסוגיות שאת מעלה במכתבך״‫. ז'אנה מוסיף ומציין כי תפוקות חברת נמל אשדוד עלו באופן חד במהלך 2021 בהם נשברו שיאי הפריקה והטעינה בנמל אשדוד ורשם רווח תפעולי חסר תקדים. לגבי הפקק מחוץ לנמל הוא עונה כי: “״אנו עושים כל שבידנו על מנת לצמצם את התור התפעולי ולהחזירו לרמה נמוכה כבעבר, אף שלחברה יש תקרת מטענים ואין לנו שליטה על כמות האניות המגיעות לנמל אלא רק על קצב הפריקה והטעינה אשר גדל משמעותית לקצב ניטול של כ-2 מיליון טון מטענים בחודש״ הוא מדגיש וטוען כי" הרצון שלך להציג בעיות ניהוליות או תפעוליות בנמל טועות ומטעות. את ההישגים הללו אנו עושים כפי שאת מכירה טוב ללא סמנכ״ל כספים, ללא סמנכ״ל תפעול וללא רמ״ח ציוד ועוד מספר בעלי תפקידים תקניים שאנו ממתינים לאישור פרסום משרותיהם מהדירקטוריון״.

מערכת יחסים עכורה בין יו"ר הדירקטוריון גם עם מנכ"ל הנמל הקודם

מערכת היחסים המתוחה בין השניים מעלה תמיהה מאחר שכזכור, ז'אנה הוא מינוי של הוזמן בכור עצמה לפני כשלוש שנים לאחר שמנכ"ל הנמל הקודם, איציק בלומנטל,המכהן כיום כמנכ"ל חברת נמלי ישראל, התפטר מתפקידו על רקע יחסים עכורים כביכול עם הוזמן בכור.

יו"ר הדירקטוריון, הוזמן בכור עצמה היא למעשה מינוי פוליטי מטעם השרים כאז ישראל כ"ץ ומשה כחלון. ובחמש שנות כהונתה היא נחשבת כדומיננטית בנמל.האם המאבק הזה יסתיים בהדחת ז'אנה או שכסאו המתנדנד של המנכ"ל יתייצב וז'אנה יישאר בתפקידו? ימים יגידו‫.

חברת הנמל: ”לא נגרר לדיון פומבי בשמועות וחצאי עובדות״

מחברת נמל אשדוד נמסר: “ דירקטוריון חברת נמל אשדוד מנהל את דיוניו בפורומים המתאימים, תוך הקפדה על הנהלים וקיום ממשל תאגידי נאות. לא נגרר לדיון פומבי בשמועות וחצאי עובדות”‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן