האם מוטי אסולין מסתבך שוב?

המשטרה חוקרת פרשה רחבת היקף שבמסגרתה נתפסו עשרות ערבויות מזויפות שהונפקו לכאורה על ידי חברות ביטוח. הערבויות המזויפות הוגשו ע״י גורמים שביקשו להתמודד במכרזים או לקבל הלוואות. בין העצורים גם איש העסקים מאשדוד סוכן הביטוח מוטי אסולין. אסולין נעצר בחודש ספטמבר ושוחרר בחשד שזייף והנפיק לכאורה את הערבויות בשם חברות הפניקס, מגדל ואיילון. עו״ד בן יהודה המייצג את אסולין אמר ״מרשי חף מפשע״. משטרת ישראל: ״הפרשה עדיין בחקירה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שמו של איש העסקים האשדודי מוטי אסולין, נקשר לכאורה לפרשה רחבת היקף שנחקרת בימים אלו במשטרה. מדובר בפרשה שבמסגרתה נתפסו עשרות ערבויות מזויפות שהונפקו לכאורה על ידי חברות ביטוח ואשר שימשו, על פי החשד, גורמים מסוימים אשר הגישו לכאורה את הערבויות המזויפות למכרזים או לקבלת ערבויות.

בספטמבר עצרה המשטרה שניים מחשודים המרכזיים לכאורה קבלן בשם איציק חלה בן משה, אשר מוכר כפושט רגל ושבעבר ניסה להתמודד על רכישת חברת ״אפריקה השקעות״ וסוכן הביטוח מאשדוד מוטי אסולין. אסולין (45) נעצר בחשד לכאורה בזיוף, קבלת דבר במרמה, קשירת קשר להונות ושימוש במסמך מזויף. לאחר שבוע במעצר שוחרר אסולין.

החקירה נפתחה בעקבות תלונות של מספר חברות ובהן:הפניקס, מגדל ואיילון. חוקרי ההונאה במחוז תל אביב אמרו כי חברות הביטוח זיהו תופעה של זיוף לכאורה של ערבויות שלהן לטובת עסקים שונים במיליוני שקלים. אותן ערבויות, כך על פי החשד, שימשו כבטוחות כדי לגשת למכרזים שונים או קבלת הלוואות.

לאחר שאסולין נעצר כאמור בחודש שעבר והובא לבית המשפט השלום לדיוןן בהארכת המעצר, לדברי המשטרה, אסולין ״חשוד כי במסגרת עבודתו כסוכן ביטוח הנפיק ערבויות מזויפות לחברות שונות אשר פנו אליו. הערבויות נחזות להיות ערבויות של חברות ביטוח. בעבור אותן ערבויות קיבל לידיו כספים בגובה מאות אלפי שקלים״. בדיון בבית המשפט טענה המשטרה כי שמו של אסולין, לכאורה ״עולה ונקשר בכמה ערבויות. ככל שחלף הזמן, הבנו שמעורבותו חזקה ויש לו קשר הדוק לערבויות״ לשאלת סנגורו של אסולין, אהוד בן יהודה, השיבה נציגת המשטרה כי מדובר לכאורה בחשד לכ- 20 כתבי ערבויות שזוייפו. שופטת בית המשפט השלום בת״א ענת יהב האריכה את המעצר למשך 3 ימים וכתבה בהחלטתה כי ״קיים חשד סביר ואף למעלה מכך כנגד החשוד לביצוע העבירות״. השופטת יהב הוסיפה ואמרה כי ״מדובר בתיק מורכב, רחב היקף, כאשר לחשוד מיוחסות מספר רב של הונאות מתוחכמות אשר כוללות מספר רב של מעורבים״. בתום מעצרו שוחרר אסולין למעצר בית בין 10 ימים, שהסתיים וכן איסור לעסוק בתחום הביטוח למשך שלושה חודשים״.

משטרת ישראל: ״הפרשה עדיין בחקירה״

מדוברות מחוז תל אביב במשטרה נמסר בתגובה כי התיק ״עדיין בחקירה״.

עו״ד בן יהודה: ״מרשי חף מפשע״

סנגורו של אסולין, עו״ד אהוד בן יהודה, אמר בתקשורת: ״מרשי חף מפשע והוא לא קשור לשום עבירת מרמה או זיוף ערבויות. הוא גם לא קשור לחשוד השני. מוטב לחכות עד שהתיק יגיע לפרקליטות שתבחן אם הצטברו ראיות להגשת כתב אישום״.

חברת הביטוח ״מנורה״ תבעה את אסולין בעבר

מוטי אסולין מוכר וידוע באשדוד. בעבר היה נשוי לשירלי בעלת עיתון ״היי קיו״ שנסגר לפני כמה שנים וחברת מועצת העיר בדימוס. בכתבה משנת 2014 שהופיעה בעיתון ״השבוע באשדוד״ תחת הכותרת ״עלייתם ונפילתם של שירלי ומוטי אסולין״ נכתב בין היתר לגבי סוכנות הביטוח של אסולין, שבימים טובים ידעה אלפי לקוחות והחלה לכאורה להסתבך בעיות כלכליות. בכתבה נכתב כי: חברת הביטוח ״מנורה״ הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד מוטי אסולין וחברת הביטוח אם.אס.אי, שהקים וניהל, באותה עת.  "מנורה", טענה שאסולין איבד כביכול  את סוכנות הביטוח שלו לנושיו כנראה מהשוק האפור בגין חובות כבדים, ובכוונתם להבריח כ- 5,000 לקוחות לחברות ביטוח אחרות.  לטענת חברת הביטוח, כחודש לפני הגשת התביעה, ”מנורה" עתרה לבית המשפט להורות לאסולין ולסוכנות ביטוח לא להעביר את הלקוחות לסוכנויות ביטוח אחרות. חשוב לציין כי כי בשנת 2016 קיבל שופט בית המשפט בתל אביב יונה אטדגי באופן חלקי את התביעה וקבע כי אסולין מנוע מלבצע שינויים בתיקי הלקוחות או להעביר מידע עליהם לצד שלישי, אך הוא יכול להמשיך להיות בקשר עם לקוחותיו אם הדבר "נדרש לשם מילוי תפקידו וחובת הנאמנות שלו כלפיהם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן