כך סגן ראש העיר כצנלסון עבד על תושבי רובע יג' בעיניים: בתיווכו בית הכנסת ייבנה ברובע יג׳

למרות הבטחות כצנלסון לתושבי רובע יג׳, שלא ייבנה בית כנסת ברובע, אישרה המועצה את בית הכנסת. יו"ר ש"ס:"שמח ומרוצה על הקמת בית כנסת לתפארת ת
הרובע". ד"ר לחמני:"כצנלסון ברח וההחלטה עברה. עבד על התושבים בעיניים". תושבים זועמים.מוביל המאבק:"כצנלסון מתנהג כמו מאפיה. אני עוזב את אשדוד לא יכול לחיות בעיר כזו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כ 4 חודשים תושבי רובע יג׳, שם מתגוררים רוב בוחריו של מר כצנלסון, יצאו במחאה גדולה נגד החלטתו של סגן ראש העיר ששימש אז בתפקיד יו״ר ועדה לתכנון ובנייה, שבהחלטתו ובעידודו ובהצבעתו בעד איפשר את בנייתו של בית כנסת וכולל בן 4 קומות בלב רובע החילוני, יג׳.
לאחר שקמה המהומה הרבתית טען מר כצנלסון כי הוא לא אישר את בנייתו של הכולל, אולם לאחר שנחשפו המסמכים המתעדים את חתימתו, שינה את הגרסה וטען כי הוטעה ע״י העמותה המבקשת, וכי כוונתו הייתה לאשר משהו שונה לחלוטין, אולם גם גרסה זו נסתרה ע״י מהנדס העיר והפרוטוקול בו צוין כי יש בכוונת העמותה ״דור רביעי״ לבנות בניין רוחני מאסיבי עם בית כנסת וכולל בן 4 קומות.

בלית ברירה, כאשר הבין שהתרגיל נחשף פנה לעמותה ולראש העיר בניסיון למזער את נזקיו. בתיווכו של מנכל העירייה יחד עם מר סניה כצנלסון ומר אבי אמסלם נחתם הסכם בו נכתב כי העמותה תבנה את בית הכנסת וכל הכרוך בכך, במקום אחר, זאת על מנת לצנן את מחאת התושבים.

אלא שבמסמך שנחשף כאן לראשונה, אנחנו מגלים כי הסיכום שונה ממה שהבטיח כצנלסון לציבור בוחריו. במסמך נקבע מראש כי בית הכנסת והמרכז הרוחני אכן יבנו, אלא שבסך הכל הם יהיו רחוקים מרחק של כ- 100 מטרים בלבד מהמקום המקורי שהצליח להלהיט את תושבי הרובע בפרט והעיר בכלל.

ההסכם הסודי נשמר בדסקרטיות מוחלטת, כאשר בפועל כצנלסון ניסה פעם נוספת להציג מצג שווא כאילו בנייתו של בית הכנסת ברובע לא תקרה לעולם. אולם כבר אז ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם יור שס יצא בהצהרה, בניסיון להרגיע את הציבור החרדי שהתקומם נגד החלטה זו, בטענה כי אל להם לדאוג וכי בית הכנסת יבנה סמוך למקומו המקורי.

לאחר הישיבה יו"ר שס אבי אמסלם יצא מחוייך ומרוצה:"נבנה בית כנסת לתפארת הרובע. אני שמח שאתמול במועצת העיר עברה ההקצאה לבית הכנסת הדור הרביעי ברובע יג'..
וכן שמח שנפלה בחלקי הזכות ביחד עם העמותה להכיל את הבקשה להעתיק את המקום למגרש ממול.ולא כמו שרבים רצו למחוק את קיום והקמת בית הכנסת אני מקווה שהתושבים במקום ידעו להכיל בחיוב באותה מידה כמונו.
אני שמח שבערב מתן תורה.ערב חג השבועות ..עברה החלטה זו ומקווה שבזמן הקרוב נחנוך את בית ה' ובית כנסת המרכזי ברובע יג'"

אלא שאמש בזמן ישיבת מועצת העיר, יצא המרצע מן השק והתגלה הבלוף כי אכן בית הכנסת יבנה ברובע יג׳, עשרות מטרים בלבד מהמקום המקורי, אזור בו הבטיח סניה כצנלסון שלא ייבנה בית כנסת.

בסדר יומה של המועצה הופיע אישור הקצאת הקרקע ברובע יג׳ מחדש עבור העמותה המדוברת, כאשר מי שמנהל את הישיבה לכל אורכה, הוא לא אחר מאשר סניה כצנלסון.


ברגע האמת, כשחברי המועצה הגיעו לסעיף ההקצאות, בחר כצנלסון יחד עם כל חברי סיעתו לצאת מאולם המליאה, בטענה להתחייבויות קודמות, הדבר איפשר את העברת ההקצאה בניגוד גמור להתחייבותו של כצנלסון.

מי ששם לב לכך היה חבר המועצה ד"ר אלי לחמני שהעיר:"אני רוצה להעיר לפרוטוקול של ועדת הקצאות, אני לא יודע אם היציאה של שמעון כעת הייתה בגלל זה או לא בגלל זה, על הדור הרביעי, המלך שלמה 27 ברובע יג, שקמה זעקה גדולה לגבי התושבים. בסופו של דבר מזיזים אותו במאה מטר, זה הפתרון? מי שהצביע בעד שייקח את זה בחשבון".

לדברי לחמני:"כצנלסון וחבריו פשוט עובדים על התושבים בעיניים. עכשיו שוב יגיד לא ידעתי לא שמעתי. אנחנו התנגדו לא היה מספיק חברי מועצה כך מי שהיה לכאורה אמור להצמיד נעלם".

תושבי יג זועמים טוענים בפני אשדוד10 כי הבוקר נודע כי כצנלסון וחברי סיעתו הוסיפו חטא על פשע, "שכן ההקצאה עברה ברוב מצומצם, ואילו רק חלק מחברי סיעתו היו נשארים על כסאם מספר דקות אחדות נוספות, הקצאת הקרקע הייתה נמנעת" אמרו הדיירים שהבטיחו להמשיך להילחם בכוונה להקים בית כנסת ברובע.

ויטלי צגנוב מהנדס במקצועו אחד הפעילים מתושבי הרובע שהוביל את המאבק ואירגן מחאות אומר כי כצנלסון מתנה כמו מאפיה. ויטלי גם החליט לעזוב את העיר לטובת אשקלון. "העיר מתנהלת כמו מאפיה" הוא אומר.

הפעיל והתושב ויטלי צגנוב:"אין לי מילים לתאר מה שקורה ואיך הוא כצנלסון מתנהל. ממש כמו מאפיה. ככה אני חשתי בהתנהלות מולנו מתחילת הדרך. כצנלסון טעם בעבר שהייתה טעות כעת הוא בורח מאחריות ולא מתנגד. אמרנו שאנו לא רוצים מוסד דתי מעדיפים מועדון לקשישים. זה הכי מתאים לרובע. התושבים מאוד כועסים . אני החלטתי לעזוב את העיר "

ש.ובגלל זה אתה עוזב את העיר?

"לא יכול לחיות בעיר כזו ועם הלכלוך של כצנלסון ואחרי מה שראיתי איך נלחמו נגדנו בלכלוך ממש . זו הרמה. אני עוזב את העיר הולך לאשקלון"

ש. עד כדי כך?

"כן הוא מתנהג כמו מאפיה. אני פשוט נמאס לי ועוזב את העיר.לא רוצה לחיות בעיר כזו שגם הפוליטיקאים משקרים והולכים נגדנו כמו כצנלסון"

סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט מבטיח לסייע לתושבי הרובע ואמר לאשדוד10 את הדברים הבאים:"ליבי עם תושבי רובע יג׳, אשר פנו אליי שוב לאחרונה, כיוון שחשו מרומים..מבטיח לא להרפות עד לפתרון הסוגיה".

עו"ד נכט לא היה בישיבה. שאלנו מדוע והוא השיב:"הייתי בפגישה עם שר השיכון והבינוי בעניין דיור ציבורי באשדוד".

ביקשנו התייחסות מכצנלסון. כשתגיע נשמח לפרסמה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן