"בעיריית אשדוד מטעים ומשחקים במספרים בפרויקט "דירה בהנחה". צעירים לא יוכלו לרכוש לדירה"

סערת הזכאים לדירה באשדוד: בפרסומים של העירייה נטען כי יוגרלו לתושבי העיר 20 אחוז מסך 860 דירות. עו"ד הלן גלבר טוענת שמספר הדירות שהולכות ונבנות הם 1740 דירות. "ו20 אחוז מכל הסך הוא 348 דירות לתושבי העיר.למה רק 176? זה אומר שרק 10 אחוז לתושבי העיר וזה מעט ודירה תעלה מעל מליון וחצי". בעירייה מגיבים:"גלבר מוציאה דברים מהקשרם ומנסה לגמד כל הצלחה, להכפיש כל הישג ועל הדרך גם להוציא שם רע לעיר"

צילום: ענת ביגר ויוסי אסולין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרסומים של העירייה ושל ראש העיר נטען כי יוגרלו לתושבי העיר 20 אחוז מסך 860 דירות שייבנו במסגרת הבנייה בנחל לכיש ובמתחם האימונים. עו"ד הלן גלבר חברת המועצה, טוענת שמספר הדירות שהולכות ונבנות במתחמים הללו הם בסך של 1740 דירות. "אם כך 20 אחוז מכל הסך הוא 348 דירות לתושבי העיר" אומרת גלבר. "ואם העירייה וענת שמדובר בסך הכל ב174 דירות לזכאי הרי שמדובר ב10 אחוז בלבד לתושבי העיר 10 אחוז מ1740 דירות זה 174 לכן העירייה מטעה ולא דואגת באמת להעלות את אחו הזכאים ומשחקת במספרים"


לדברי עו"ד גלבר בדברים שהיא מפרסמת בחשבון הפייסבוק שלה : "שהאמת הכואבת היא שהדירה לצעירים רק תלך ותתרחק. מצוקת הדיור לתושבי העיר אשדוד מביאה להגירה שלילית מהעיר באלפים בשנים האחרונות. זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה בעיר"
ש. נניח שזה רק 10 אחוז ורק 174 יזכו. מה רע?


"זה ממש כלום לעיר בת 250 אלף תושבים שיש בה הרבה זוגות שלא מצליחים לרכוש דירה. 174 יחידות דיור למשפחות אשדודיות זה טיפה בים, מול הביקוש הרב של צעירי העיר לדבר אלמנטרי כמו רכישת דירה במקום מגוריהם. ושכבר מאשרים בנייה הדירות הן בסדרי גודל של 2.5 מיליון שקלים ומעלה מחירים לא שפויים שידם של הצעירים לא משגת"


לדברי עו"ד גלבר :"מדובר בעשר שנים של מלל והבטחות בומבסטיות חסרות משמעות ושל כותרות יזומות בתקשורת מול מציאות עגומה של חוסר משווע של דירות לצעירים והגירה שלילית מסיבית של צעירים לערים הסמוכות. הכותרת הפעם – מחיר הדירה ל-75 מ"ר לא פחות 1.1 מיליון שח בתוספת שכירות במקביל למשכנתא, מדד הבניה והריביות – דירה מוזלת תהפוך ליקרה – לעג לרש . לא לזה חיכינו ופיללנו. איפה ההצהרות של ראש העיר ל-100% מחיר למשתכן ? איפה ההצהרות למחיר 800 אלף שח לדירה בת 75 מ"ר? איפה 35% מסך הדירות בהסכם הגג לתושבי אשדוד? הנייר סובל הכל והציבור סובל מכולם".

מיזם 'דירה בהנחה' שהחליף את מיזם "מחיר למשתכן" שהחליף עוד מה מיזמים ששוב נוטעים תקוות בקרב צעירים באשדוד לרכוש דירה סוף סוף. השאלה הגדולה האם אחרי המיזמים והמילים הגבוהות תושבי העיר, הצעירים שבהם באמת יוכלו לממש לעצמם את החלום. כאמור, למעלה מ10 אלף צעירים נרשמו להגרלה שיש מי שמכנה אותה ,אשליית ההגרלות" על 174 דירות, שיש מי שאומר שמחירם יעלה מעל מיליון וחצי שקלים ל75 מ"ר. בעירייה כמובן צוהלים וראש העיר ד״ר לסרי אמר כי "זהו יום חג לתושבי אשדוד ולצעיריה" ויש מי ״שמקלקל״ את השמחה, חבר מועצת העיר ממפלגתו של סגן ראש העיר אינג׳ שמעון כצנלסון, עו״ד חנוך דרך ארליך שטוען בצדק שלא מדובר בבשורה ולא ב"נעליים״ וכי מדובר בטיפה בים. חברת המועצה עו״ד הלן גלבר טוענת ״ העירייה מטעה. זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה בעיר כי דירה תעלה מאוד יקר״.

כל ה"חגיגה" החלה השבוע אז יצא לדרך פרויקט של משרד השיכון ״ דירה בהנחה״ בה נרשמים זכאים ובאמצעות הגרלה יהנו הזוכים בה בדיור בהנחה. מדובר בדירות ברחבי הארץ. בין היתר יוגרלו דירות באשדוד במחיר מוזל . הדירות המוגרלות בעיר בפרויקטים ״בית בשדרה״ ובפרויקט ברובע פארק לכיש. כאשר הרישום להגרלה הראשונה נפתחה בתחילת השבוע ותסתיים ביום שלישי הבא 29.3.22 בדקה לחצות. תוצאות ההגרלה והזוכים המאושרים (רק 174) יהיו במהלך חודש אפריל.

מעל עשרת אלפים מיהרו להירשם באתר ההגרלה אולם כבר ביום הראשון האתר לא עמד בכניסות הרבות וקרס. בכל אופן הצליחו אלפי זוגות להירשם להגרלה.


ד״ר לסרי ״יום חג לתושבי אשדוד ולצעיריה״

בעירייה בירכו וציינו שזה בשורה טובה לצעירי העיר. לדברי ראש העיר עצמו, ד״ר יחיאל לסרי : "זהו יום חג לתושבי אשדוד ולצעיריה. לצד פיתוח העיר, עיריית אשדוד תמשיך לפעול למען פתרונות לדיור בר השגה לצעירי העיר ותושביה. אני מודה לשותפינו לדרך, למשרד השיכון ולרשות מקרקעי ישראל". גם סגן ראש העיר אינג׳ שמעון כצנלסון בירך : "כממונה על מינהל ההנדסה אני שמח שאחרי עבודה רבה מאחורי הקלעים אנחנו מגיעים סוף סוף לשלב ההגרלה".

עו״ד ארליך ״ לא בשורה ולא נעליים״

מי ש"קילקל" את השמחה היה דווקא חבר המועצה מהקואליציה מרשימתו של כצנלסון, עו״ד חנוך דרך ארליך שכתב פוסט וטען בצדק : "הבשורה לתושבי אשדוד, שחלק משותפי בהנהלת העיר ששים לפרסמה כהישג גדול – על תחילת ההגרלות לזכאים לדיור בר השגה והיכולת להותיר את צעירי אשדוד להתגורר בעיר, על ידי רכישת דירות מוזלות, היא, במקרה הטוב, בשורה מלאכותית ועלבון לאינטליגנציה שלנו. במילים אחרות, לא בשורה ולא נעליים. אולי, במקרה הטוב, לחישה קלה”. כן הוא ממשיך וכותב: "מתוך מאות הדירות שמוגרלות, עליהן יהיו כ"ה עשרות אלפים של מתמודדים – רק עשרות בודדות. עשרות! משוריינות לתושבי העיר אשדוד. (גם בערים אחרות). עם עשרות דירות בודדות לא מבטיחים הישארות של הצעירים בעיר. וכשאין בשורה אמיתית לא צריך לשרבט אחת". הוא מדגיש בהמשך כי "שלא תהיה אי הבנה. אני חושב שמשבר הדיור, המחירים הגואים ללא הבחנה ומחסור בדירות חדשות, תלוי ונתלה בממשלות לדורותיהן. שראשי הערים משחקים במשחק הזה של משבר הדיור עם ידיים ורגליים כבולות ועיניים עצומות. הבשורה הזו היא לא כצעקתה. זו טיפה בים. אמנם היא עדיפה על יובש אבל עם טיפה לא מרווים צימאון".

עיריית אשדוד :"עיריית אשדוד לא מתכוונת להתנצל ולהיגרר להכפשות של גב' גלבר"

כדרכה בקודש, גב' גלבר מוציאה דברים מהקשרם ומנסה לגמד כל הצלחה, להכפיש כל הישג ועל הדרך גם להוציא שם רע לעיר. גב' גלבר יודעת, גם אם מנסה להסתיר זאת במתכוון, כי ללא חתימת הסכם הגג עליו חתם ראש העיר, לא הייתה אפילו דירה אחת לצעירים במסלול דירה בהנחה בעיר אשדוד, ואולי זו גם הסיבה שגב' גלבר לא תספר לציבור על כך שהיא מגישה התנגדויות לוועדה המחוזית כנגד תכניות בינוי כדוגמת התכנית במע"ר דרום (400 יח"ד) והתכנית ברובעים הדרומיים (8,000 יח"ד) הכלולות בהסכם הגג שכולו לטובת צעירי אשדוד. 

מבחינתה של גלבר, עדיף שאף צעיר מאשדוד לא יזכה בדירה. וכאן מדובר כבר עתה במנה הראשונה, בכמעט 200 זוגות צעירים אשדודים שיזכו בדירה עם הנחה של חצי מליון ש"ח, ועם יישומו של כל הסכם הגג, הכולל 36,000 יחידות דיור, מספר הזוכים הצעירים שייזכו בדירה מוזלת, יהיה אלפים ולא מאות, בהם גב׳ גלבר רוצה לפגוע. היינו שמחים כמובן, שכל הדירות ישווקו לצעירי אשדוד אך זה לא תלוי בנו והממשלה קבעה שרק 50% ישווקו בהגרלה, בניגוד להחלטה שהעברנו במועצת העיר ש-100% מהדירות בהסכם ישווקו בהגרלה.  לשיטתה של גלבר עלינו לוותר על הכל, גם על ה-50%, ובלבד שהיא תפיק מכך תועלת פוליטית. 

הציבור יודע כי מאז החתימה על הסכם הגג, פועלת עיריית אשדוד באמצעות מינהלת הסכם הגג ובמלוא הקיטור, על מנת להבטיח את יישומו במהרה ובצורה המיטבית ואנו דואגים ליידע את הציבור בכל התקדמות של הסכם הגג. להלן רשימת הישגים חלקית שכבר דווחו בעבר ויש מקום להדגישם שוב: 

1. בשלב זה פורסמו לרישום להגרלה 860 יח"ד, מתוכם 172 יח"ד משוריינים לתושבי אשדוד. צעירי אשדוד יכולים להתמודד כמובן על כל יחידות הדיור שפורסמו, ולא רק על אלו שמשוריינים לתושבי המקום,

ולכן הסיכוי שלהם עולה.

2. בפארק לכיש יש כבר יזמים זוכים לכ-615 יח"ד נוספות, ואנו מעריכים שגם הם יפורסמו לשיווק עוד השנה (מתוכם 306 יהיו לזכאים ומתוכם 60 עבור תושבי אשדוד).

3.  במקביל מקודמים לביצוע, וכבר נבחרו יזמים במסגרת הסכם הגג, פרויקטים להשכרה ארוכת טווח ברובע י"ג (440 יח"ד) ובפארק לכיש (179 יח"ד), וגם בהם משוריינים יח"ד במחיר מוזל לזכאים

עיריית אשדוד לא מתכוונת להתנצל ולהיגרר להכפשות של גב' גלבר. אדרבא, העירייה וכל הגורמים הפעילים בתחום הדיור ומימוש הסכם הגג, גאים בכל הנעשה בתחום הדיור עבור צעירי העיר, למרות שמדובר במשבר לאומי המקיף את כל הארץ. הסכם הגג באשדוד מעמיד את העיר בהתמודדות עם אתגרים רבים ורק עבודה נחושה בראשות ראש העיר והמנכ"ל מצליחה להוביל אותנו למימוש יחידות דיור עבור תושבי העיר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן