הסיפור העצוב של האישה ״השקופה״ שנרצחה ע״י בן זוגה בדירתה באשדוד

כשבוע לאחר שלובוב פוטכין נחנקה למוות ע״י בן זוגה סרגיי ביטיוקוב, היא הובאה למנוחות בטקס צנוע ומכובד. מאחר ולא נמצאו קרובי משפחה שידאגו לסידורי הלוויה, לקח המתנדב שניר אלמליח על עצמו את נושא הקבורה בעזרת אגף הרווחה בעירייה והביטוח הלאומי. לובוב ז״ל השאירה בת בת 17 שמתגוררת בעיר אחרת ואם שמתגוררת במולדובה. מעצרו של בן זוגה ביטיוקוב הוארך עד ה-30‪.5‪.22

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הובאה למנוחות לובוב פוטכין, שנרצחה על ידי בן זוגה סרגיי ביטיוקוב. ליוו אותה למנוחת עולם כ-40 אנשים, בלוויה צנועה אך מכובדת. הבאתה לקבורות התאפשרה בזכות התערבותו של שניר אלמליח, פעיל חברתי מוכר בעיר בין היתר אחראי על מתנדבי הטהרה בבית העלמין בעיר. לאחר מציאת גופתה של לובוב ז״ל בביתה ברחוב ההסתדרות, היא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. מאחר ואין לה קרובים בארץ לא היה מי שידאג לשחרר את גופתה ולדאוג לסידורי הלוויה. במקרה כזה יש נוהל שהרווחה וביטוח לאומי ביחד עם חברת קדישא דואגים ללוויה.

רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים בעירייה, פנתה במכתב אל אלמליח כדי שיסייע לשחרר את גופתה של המנוחה ולהביאה לקבר ישראל. ״אנו פונים אליך ומבקשים ממך לזרז ולסייע ככל הניתן, את תהליכי הקבורה של המנוחה. הנ״ל הייתה מוכרת שנים רבות ומטופלת בשירותי הרווחה באשדווד, ואין לה קרובי משפחה מלבד בתה ששוהה במשפחת אומנה מחוץ לעיר. אני פונה ומבקשת מאחר והגופה נמצאת באבו כביר מזה מספר ימים ללא קבורה״.

 אלמליח מיד נחלץ לעזרה. ״מה שעצוב, מלבד הרצח, זה שלמשטרה לא בוער לשחרר את הגופה. מדובר במקרים שאין קרובים והם ׳גופות שקופות׳, ולכן פניתי לשחרר גופתה ולהביאה אותה לקבורה״ אומר אלמליח. בסופו של דבר הצליח אלמליח להשיג את שחרור הגופה של המנוחה ולהביאה לקבורה. אלמליח מבקש מנשים שחוות אלימות במשטרה או מהציבור הרחב שהבחינו בסמני אלימות כנגד נשים לפנות לעזרה ״ לא לחשוש לפנות לכל הגורמים המטפלים באלימות״ הוא אומר. את סידורי הלוויה ערכו אלמליח בשיתוף הרווחה בעירייה וביטוח לאומי.

בעירייה מדגישים כי לובוב ז״ל הייתה מוכרת לשירותי הרווחה, אך החשוד ברצח לא מוכר לרווחה, וכי התלונה שהיא הגישה בשנת 2015 בגין אלימות, נטען בעירייה הייתה כנגד אדם אחר, וכי בשם צנעת הפרט לא ניתן לפרט.

לובוב עלתה לישראל מרוסיה, וכעבור מספר שנים היא התגרשה מבעלה. פרט לבתה ולאמא שלה המתגוררת במולדובה, לא ידוע על קרובי משפחה. היא הכירה את סרגיי ביטיוקוב והם הפכו בני זוג. מעט האנשים שהיכירו את לובוב ז״ל והם מספרים על אישה טובה ונעימה.

בית המשפט האריך את מעצרו של בן זוגה

כזכור, ביום שני ה- 16‪.5‪.22 בצהרי היום הוזעקה המשטרה לדירה ברחוב ההסתדרות, שם נמצאה לובוב ז״ל ללא רוח חיים. העצור בחשד כי רצח אותו הוא בן זוגה שנעצר על ידי המשטרה לאחר שעה קלה. בדיון הארכת המעצר הראשונה עלה כי המניע למעשהו, ככל הנראה, היה שחשד בה כי בגדה בו. הוא על פי הנטען בדיון הודה במעשה ואף שחזר אותו. לדברי עו"ד אלכסי גלפגט מהסניגוריה הציבורית שמייצגת את  ביטיוקוב:  "מדובר באדם שמתמודד עם התמכרות לאלכוהול. הוא משתף פעולה עם החוקרים באופן מלא. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה". השבוע הוא הובא לבית המשפט להמשך הארכת מעצרו. מעצרו הוארך עד יום שני 30‪.5‪.22.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן